انواع نابه هنجاری های جنسی(3)

از جمله همجنس گرایی مرد به مرد، این است که فرد، دوست دارد که مرد دیگری با وی نزدیکی کند و از این که با او عمل لواط انجام شود، لذت می برد. این رفتار نابه هنجار جنسی،
جمعه، 5 آبان 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انواع نابه هنجاری های جنسی(3)
انواع نابه هنجاری های جنسی(3)

 

نویسنده: علی نقی فقیهی



 

$ 2.تمایل مرد به مفعول واقع شدن(1)

از جمله همجنس گرایی مرد به مرد، این است که فرد، دوست دارد که مرد دیگری با وی نزدیکی کند و از این که با او عمل لواط انجام شود، لذت می برد. این رفتار نابه هنجار جنسی، از مصادیق لواط است و در متون دینی، همانند آن شمرده شده است. امام علی (ع) با توجه به نابه هنجاری این رفتار فرمود:
إذا کان الرجل کلامه کلام النساء و مشیة مشیة النساء و یمکن من نفسه فینکح کما تنکح المرأة، فارجموه و لا تستحیوه.(2)
هنگامی که نوع سخن گفتن مردی، همانند سخن گفتن زنان و رفتارش، رفتار زنانه است و در برابر مرد دیگری تمکین می کند و خود را برای آمیزش، همانند زن، در اختیار مردی دیگر، قرار می دهد، پس او را سنگسار کنید و او را زنده نگذارید.
امام صادق (ع) با اشاره به پیامدهای این نوع رفتار جنسی نابه هنجار فرمود:
حرم الله علی کل ذی دبر مستنکح، الجلوس علی إستبرق الجنة.(3)
خدا برای هر مردی که حاضر می شود دیگری با او آمیزش کند، اقامت در بهشت زرین را ممنوع ساخته است.
نیز امام باقر (ع) فرمود:
أقسم الله علی نفسه أن لا یقعد علی نمارق الجنة من یؤتی فی دبره.(4)
خداوند به خودش قسم یاد کرده است. فردی را که حاضر می شود در مقعدش آمیزش کنند، هرگز نگذارد بر سریرهای بهشتی تکیه بزند.
از این نوع روایات فراوان اند و کمترین دلالت آنها بر این است که این رفتار، نابه هنجار و گناه کبیره است. لذا در برخی روایات، مورد لعن رسول خدا (ص) قرار
گرفته اند. امام علی (ع) با انتخاب واژه «مخنثین» برای افرادی که این نابه هنجاری را مرتکب می شوند، فرمود:
و لعن رسول الله (ص) المخنثین... . (5)
رسول خدا (ص)، محنث ها (مردانی که دوست دارند با آنها وطی شود) را لعنت کرده است.
یا از رسول اکرم نقل شده که فرمود:
لعن الله بیتا یدخله مخنث.(6)
خداوند، خانه ای را که مرد مخنث وارد آن می شود، از رحمتش دور ساخته است.
براساس احادیث، چنین افرادی، با استمرار این عمل، هویت جنسی خود را از دست می دهند و هویت جنس مخالف را پیدا می کنند. پیامبر (ص) با اشاره به این امر فرمود:
من أمکن من نفسه طائعاً یلعب به ألقی الله علیه شهوة النساء.(7)
مردی که از روی میل، در برابر مردی دیگر تمکین می کند تا با او بازی جنسی کند (براساس ضوابط تکوینی علی و معلولی خداوند، از هویت خود بیگانه می شود و هویت زنانه می گیرد و از این رو) دارای شهوت زنانه می گردد.
از مظاهر دیگر این رفتار نابه هنجار که در احادیث، از آن نهی گردیده، عبارت است از: آرایش کردن مرد، به صورتی که مرد دیگری را برانگیزد و تحریک کند. امام صادق (ع) در بین تعدادی از نابه هنجاری های جنسی ای که بنی العباس به آن مبتلا شده بودند، می فرماید:
ورأیت التانیث فی ولد العباس قد ظهر و أظهروا الخضاب و امتشطوا کما تمتشط المرأة لزوجها و أعطوا الرجال الأموال علی فروجهم و تنوفس فی الرجل و تغایر علیه الرجال.(8)
می بینی که در بین بنی العباس، نا به هنجاری ها آشکار شده است. مردان، به انگیزه ی جنسی برای جنس موافق خود، خضاب می کنند و آرایش می کنند همان طور که زن برای همسرش آرایش می کند و به خاطر تمکین مردهایی برای آنها، از اموال خود به آنها می دهند. مردان، در مورد مردی که تمکین جنسی می کند، با یکدیگر رقابت می کنند و به خاطر او با یکدیگر، به دعوا مشغول می شوند.

3.مالش(9)مردان

از جمله نابه هنجاری های همجنس گرایی مردانه، تماس مرد با جنس موافق خود، به انگیزه جنسی و شهوی است. این شیوه به صورت های مختلفی چون: لخت خوابیدن پیش هم و تماس بدن ها به یکدیگر، مالش آلت به ران ها و دبر دیگری و مالش آلت یکدیگر، انجام می شود که همه اینها از دیدگاه اسلامی، گناه و نابه هنجارند. به نمونه هایی از روایات در این نوع همجنس گرایی ها اشاره می کنیم:
حسین بن سعید اهوازی (از علمای اهواز) می گوید: من دست خط امام رضا (ع) را در پاسخ این سؤال که «آیا بازی با ران غلام و بین ران او اشکالی دارد؟ دیده ام، امام (ع) نوشت: «خدا لعنت کند کسی را که چنین کند».(10)
در این حدیث، ضمن اشاره به نابه هنجار بودن این رفتار همجنس گرایانه، گناه کبیره بودن آن را اشاره کرده است؛ زیرا بر فاعل آن، لعنت فرستاده است.
در روایات فراوانی، حد صد تازیانه برای چنین شخصی مقرر گردیده است.(11) حتی برای این که مبادا گرایش به اعمال همجنس گرایانه در افرادی پدید آید، خوابیدن مردان زیر یک رو انداز، حرام شده است و برای کسانی که عمدا اقدام به خوابیدن با هم بنمایند، گرچه رفتار جنسی نابه هنجار دیگری انجام ندهند، تعزیر مقرر شده است. از امام صادق (ع) در ارتباط با زیر یک رو انداز خوابیدن دو مرد پرسش شد. امام فرمود: «اگر آنها قوم و خویش نیستند و ضرورتی ایجاب نشده که این گونه بخوابند،
سی ضربه شلاق به آنها زده می شود».(12)
امام باقر (ع) فرمود:
نهی رسول الله (ص) عن المکاعمة و المکامعة فالمکاعمة أن یلثم الرجل الرجل و المکامعة أن یضاجعه و لا یکون بینهما ثوب من غیر ضرورة.(13)
پیامبر (ص) نهی کرد از این که مردی، مرد دیگری را با شهوت ببوسد و یا بدون لباس، بدون ضرورتی، پیش هم بخوابند.

4.تمایل مرد به بوسیدن مرد

در احادیث فراوان، بوسه گرفتن شهودی مرد از مرد، مورد نهی قرار گرفته است. امام رضا (ع) فرمود:
و إذا قبل الرجل غلاماً بشهوة لعنته ملائکة السماء، و ملائکة الأرض، و ملائکة الرحمة و ملائکة الغضب و أعد له جهنم و ساءت مصیراً.(14)
هنگامی که مردی، پسری را به انگیزه ی شهوی می بوسد، ملائکه آسمان ها، فرشتگان رحمت و فرشتگان غضب، همه، او را لعنت می کنند و خدا برای او جهنم را که بد جایگاهی است، آماده می سازد.
شدت گناه بوسیدن پسر از روی شهوت را پیامبر (ص) با اشاره به پیامد عذابی آن، چنین بیان فرمود:
من قبل غلاماً بشهوة، عذبه الله ألف عام فی النار.(15)
مردی که پسری را به انگیزه ی شهوی ببوسد، خداوند، او را هزار سال در آتش، عذاب خواهد کرد.
روشن است که این نابه هنجاری، زمینه ی نابه هنجاری های دیگر همجنس گرایانه را در فرد موجب می شود. از این رو، حتی با یک بار آن هم، حرام و گناه است و باید از آن پرهیز کرد.

5.مصافحه، لمس و گفتن سخنان جنسی

از جمله رفتارهای نابه هنجار همجنس گرایی، نظر بازی مردان به عورت های یکدیگر، سخن همجنس گرایانه، مصافحه و دست در گردن هم انداختن از روی شهوت است. پیامبر (ص) با اشاره به این که در آینده، این نوع انحرافات جنسی در بین مردم پدید می آید، می فرماید:
سیکون فی آخر الزمان أقوام یقال لهم اللواطیة علی ثلاثه أصناف: فصنف ینظرون و یتکلمون و صنف یصافحون و یعانقون و صنف یعلمون ذلک العمل فلعنة الله علیهم إلا أن یتوبوا و ینوبوا.(16)
در آخر الزمان، گروهایی خواهند بود که به آنها همجنس گرا گفته می شود. آنها از نظر انحراف همجنس گرایی، سه نوع اند: یک نوع از آنها به آلات یکدیگر، نگاه می کنند و گفتگوی جنسی با هم دارند؛ نوع دوم، گروهی هستند که با گرفتن دست یکدیگر و معانقه (و تماس های بدنی دیگر)، خود را ارضا می کنند و نوع سوم، گروهی هستند که عمل نزدیکی را با جنس موافق خود انجام می دهند. لعنت خدا بر آنان باد! مگر آن که توبه کنند و به سوی خدا باز گردند (و از این انحرافات دست بردارند).

6.ملاعبه های همجنس گرایانه

از دیگر رفتارهای نابه هنجار جنسی، این است که مردان با یکدیگر، به صورت دو نفره و یا به صورت گروهی، به بازی های جنسی و شهودی می پردازند. در حدیثی که پیامبر (ص) ده رفتار نابه هنجار قوم لوط را بر می شمارد، می فرماید: «... و آنان با یکدیگر، به بازی های جنسی می پرداختند».(17)
ملاعبه های همجنس گرایانه ی زنان به صورت گروهی نیز از جمله رفتارهای نابه هنجار جنسی است که در احادیث، بدان اشاره شده است. امام صادق (ع) در
حدیثی که تعداد زیادی از انحرافات جنسی را بر می شمارد، می فرماید:
رأیت النساء یتخذن المجالس کما یتخذها الرجال.(18)
روزی می آید که می بینید زنان در مجالس، بازی های جنسی بر پا می کنند، همان طور که مردان چنین می کنند.

7.مساحقه (همجنس گرایی در زنان)(19)

از نابه هنجاری های همجنس گرایانه، مساحقه ی زنانه است و آن، عبارت است از این که زن ها فروج خود را به یکدیگر می مالند و از این طریق، به ارضای خود می پردازند. در احادیث زیادی، این عمل، مشابه عمل قوم لوط و از نابه هنجاری های شدید جنسی و گناهان کبیره، دانسته شده است که به عنوان نمونه، به چند حدیث اشاره می کنیم. از امام صادق (ع) درباره ی زنی که با زن دیگر، به مساحقه می پردازد، سؤال شد. ایشان فرمود:
ملعونة الراکبة و المرکوبة و ملعونة حتی تخرج من أثوابها الراکبة و المرکوبة، فإن الله-تبارک و تعالی-و الملائکة. أولیاءه یلعنونهما و أنا و من بقی فی أصلاب الرجال و أرحام النساء فهو و الله الزنا الأکبر و لا و الله ما لهن توبة قاتل الله لا قیس بنت إبلیس ماذا جاءت به... و الله لقد کان علی عهد رسول الله (ص) قبل أن یکون العراق و فیهن، قال رسول الله (ص): لعن الله المتشبهات بالرجال من النساء و لعن الله المتشبهین من الرجال بالنساء.(20)
فاعل و مفعول، هر دو مورد لعن خداوند متعال اند. این لعن، ادامه دارد تا از آن وضعیت بیرون بروند. خدای-تبارک و تعالی-و ملائکه و اولیای الهی، همه، آن دو را لعنت می کنند. آنها سزاوار لعن من و همه مردان و زنانی که می آیند، هستند. به خدا قسم که این زنا، زنای بزرگ تر است و توبه آنها (در صورتی که استمرار بدهند) قبول نمی شود! خدا بکشد اقیس، دختر شیطان را که این رفتار جنسی را
باب کرد...به خدا قسم که در زمان رسول الله (ص) پیش از این که زنانی از اهل عراق گرفتار این رفتار شوند، زنانی این چنین وجود داشتند! رسول خدا (ص) فرمود: «خدا زنان متشابه به مردان و مردان متشابه به زنان را لعنت کرده است».
از پیامبر (ص) نقل شده که فرمود:
السحق فی النساء بمنزلة اللواط فی الرجال.(21)
مساحقه در زنان، به منزله ی لواط در مردان است.
دو زن از امام صادق (ع) درباره حد مساحقه ی زنان، سؤال کردند. امام فرمود:
حد الزنا إنه إذا کان یوم القیامة یؤتی بهم قد ألبسن مقطعات من نار و قنعن بمقانع من نار و سرولن من النار و أدخل فی أجوافهن إلی رؤوسهن أعمدة من نار و قذف بهن فی النار، أیتها المرأة إن أول من عمل هذا العمل قوم لوط فاستغنی الرجال بالرجال فبقی النساء بغیر رجال ففعلن کما فعل رجالهن.(22)
حد آن (مساحقه) حد زناست. وقتی قیامت می شود، مساحقه کننده ها را می آورند و لباس ها، مقنعه ها و شلوارهایی از آتش بر آنان می پوشانند و با میله های آتشین-که به آنها فرو می کنند-، آنها را به جهنم می اندازند. ای زن! اولین باری که این عمل انجام گرفت، از سوی قوم لوط بود که مردان، نیاز خود را با مردان، برطرف می کردند. زنان، چون بدون مردان ماندند، آنها هم همان کار مردان را با خود انجام دادند.
برای پیشگیری از این نابه هنجاری، خوابیدن زنان به صورت برهنه پیش هم نیز گناه تلقی شده است. امام صادق (ع) می فرماید:
لیس لامرأتین أن تبیتا فی لحاف واحد إلا أن یکون بینهما حاجز، فإن فعلتا نهیتا عن ذلک، و إن وجدتا مع النهی جلدت کل واحدة منهما حداً حداً، فإن وجدتا أیضاً فی لحاف جلدتا، فإن وجدتا الثالثة قتلتا.(23)
جایز نیست که دو زن، لخت در زیر یک روانداز بخوابند، مگر آن که بین آن دو، مانعی از اتصال بدن آنها به یکدیگر باشد. پس اگر چنین کار زشتی انجام دادند، از آن نهی می شوند و در صورتی که بعد از نهی، باز تکرار کردند، حد می خورند، و در صورتی که باز هم پس از حد خوردن، تکرار کردند، کشته می شوند.

پی‌نوشت‌ها:

1.Uranism.
2.الکافی، ج7، ص267؛ تهذیب الأحکام، ج10، ص149، ح598؛ وسائل الشیعة، ج28، ص159.
3.مکارم الأخلاق، ص238؛ جامع الأحادیث، ج21، ص293.
4.الکافی، ج5، ص550، ح8؛ وسائل الشیعة، ج20، ص336.
5.مکارم الأخلاق، ص232؛ وسائل الشیعة، ج20، ص342.
6.کنز العمال، ج5، ص324، ح13046.
7.الکافی، ج5، 549، ح1؛ وسائل الشیعة، ج20، ص334.
8.وسائل الشیعة، ج11، ص515؛ المیزان فی تفسیر القرآن، ج5، ص398.
9.Frotteurism
10.تهذیب الأحکام، ج 10، ص56؛ وسائل الشیعة، ج28، ص154.
11.ر.ک: الکافی، ج7، ص200.
12.ر.ک: تهذیب الأحکام، ج10، ص57؛ وسائل الشیعة، ج28، ص90.
13.ر.ک: معانی الأخبار، ص300، ح1؛ وسائل الشیعة، ج20، ص341.
14.مستدرک الوسائل، ج14، ص351، ح16929؛ بحارالأنوار، ج104، ص41.
15.مستدرک الوسائل، ج14، ص351، ح16930.
16.کنز العمال، ج5، ص341؛ جوع الجوامع، ح14869.
17.الکافی، ج5، ص545؛ وسائل الشیعة، ج20، ص330.
18.الکافی، ج8، ص36؛ وسائل الشیعة، ج16، ص276.
19.Lesbianism
20.الکافی، ج5، ص552؛ وسائل الشیعة، ج20، ص346.
21.مکارم الأخلاق، ص232؛ وسائل الشیعة، ج18، ص425، ح3.
22.الکافی، ج5، ص552، ح2؛ وسائل الشیعة، ج20، ص345.
23.الکافی، ج 7، ص202؛ وسائل الشیعة، ج18، ص426، ح1.

منبع: فقیهی، علی نقی؛ (1387)، تربیت جنسی: مبانی اصول و روش ها از منظر قرآن و حدیث، قم: سازمان چاپ و نشر دارالحدیث، چاپ دوم 1387.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.