امنیت بین المللی

امریکاییان بدون شک در موضع بسیار مساعدی قرار گرفته اند، و نیازی بدان ندارند که تهدید حمله نظامی به کشور خود را چندان جدی تلقی کنند. با این وصف، آنان تمایلی واقعی
چهارشنبه، 17 آبان 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امنیت بین المللی
 امنیت بین المللی

 

نویسنده: آلبرت اینشتین
ترجمه: ناصر موفقیان



 
امریکاییان بدون شک در موضع بسیار مساعدی قرار گرفته اند، و نیازی بدان ندارند که تهدید حمله نظامی به کشور خود را چندان جدی تلقی کنند. با این وصف، آنان تمایلی واقعی به برپایی دیوان داوری بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز تمام مناقشات و اختلاف نظرهای بین المللی از خود نشان می دهند ـ دیوانی که قادر به تضمین غرامتها هم باشد. جنگ جهانی اخیر نشان داد که سرنوشت همه ملتها به طرز فشرده ای در هم تنیده شده است، و بحران اقتصادی گسترده در سراسر جهان نیز ما را به همین استنتاج رهنمون می شود.
بنابراین، نسل جوان امریکایی لزوماً باید نیروهای خود را بر این هدف متمرکز سازد که ایالات متحده در تمام تلاشها و کوششهای مبتنی بر ایجاد نظم بین المللی، فعالانه شرکت جوید. بدیهی است که دوره جنگ و پس از جنگ منشأ نگرانیهای بزرگی برای بسیاری از امریکاییان بوده است. با این حال، گمان می رود که ادامه سیاست انزوا طلبی نه فقط برای تمام بشریت بلکه برای خود ایالات متحده امریکا هم زیانبار خواهد بود.
منبع: اینشتین آلبرت؛ (1387)، حاصل عمر: 44 مقاله و رساله از متفکری ممتاز، ناصر موفقیان، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ ششم1389.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.