عضو ارزان سری رویایی، XPERIA X8

اگر دوست دارید یک گوشی هوشمند در دست بگیرید و قصد ندارید هزینه زیادی برای خرید آن بپردازید، X8 سونی اریکسون به شما پیشنهاد می شود. مدل X8، یکی از جدیدترین محصولات خط تولید گوشی های XPERIA است که از
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عضو ارزان سری رویایی، XPERIA X8
 عضو ارزان سری رویایی، XPERIA X8





 
اگر دوست دارید یک گوشی هوشمند در دست بگیرید و قصد ندارید هزینه زیادی برای خرید آن بپردازید، X8 سونی اریکسون به شما پیشنهاد می شود. مدل X8، یکی از جدیدترین محصولات خط تولید گوشی های XPERIA است که از سال 2008 راه اندازی شده و سونی اریکسون هر یک از گوشی های این سری را در فرم متفاوتی تولید و روانه بازار کرده است.
گروه طراحی و تولید «اکس پریا»، X10 را با سایز بزرگ تولید کرد، در ساخت گوشی x10 mini ابعادی کوچک را برگزید و پس از آن برای تولید گوشی X8 تعادل را رعایت کرد و سایزی میان این دو گوشی را انتخاب کرد. سونی اریکسون برای این گوشی جدید دوربینی با وضوح نه چندان بالا در نظر گرفته و نسخه 1/6 اندروئید را در آن قرار داده تا قیمت گوشی پایین باقی بماند. صفحه نمایش این گوشی نسبت به X10 و X10 mini متعادل تر است و اندازه سه اینچی آن مناسب به نظر می رسد. در کنار این امکانات محدود، قیمتی مناسب هم برای آن انتخاب شد.

طراحی زنانه

XPERIA X8 طراحی ظریفی نسبت به دیگر گوشی های سری موسیقایی سونی اریکسون دارد و به نظر می رسد برای دست خانم ها طراحی شده است؛ نه آن قدر بزرگ است که در دست جا نشود و نه مانند mini X10 آن قدر کوچک است که داخل دست گم شود. تنها ایرادی که به طراحی X8 وارد است، ضخامت 51 میلی متری آن است که ضخیم تر از دیگر گوشی های اندروئیدی به نظر می رسد. وزنی هم که برای X8 درنظر گرفته شده متناسب است. این گوشی 140 گرم وزن دارد اما نگه داشتن و حمل آن راحت است و کنترل دستگاه نیز بسیار ساده است. با توجه به اینکه بخش پشتی گوشی از پلاستیک ساخته شده جای دست روی آن باقی نمی ماند. با وجود این اثر انگشت روی صفحه نمایش باقی می ماند که لازم است با دستمال نرم آن را پاک کرد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش x8 سه اینچی لمسی خازنی است و برای استفاده از آن نیای به فشار زیادی نیست و حساسیت بالایی نسبت به دیگر گوشی های لمسی دارد. پشتیبانی از 61 هزار رنگ هم برای این گوشی اندروئیدی بسیار مناسب به نظر می رسد. به همین خاطر وضوح تصویر صفحه نمایش قابل قبول است، میزان روشنایی متناسب است و کنتراست خوبی دارد. البته ضعف مهمی هم در این میان به چشم می خورد و آن، ناخوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید است؛ به طوری که امکان استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب وجود ندارد. در قسمت پایین صفحه نمایش، سه کلید سخت افزاری وجود دارد که کلیدها ظرافت خاصی دارند و بازخورد خوبی از خود نشان می دهند. صفحه نمایش در برابر خراشیدگی مقاوم است و از حسگری برای چرخش خودکار تصاویر بهره می برد.

دوربین

دوربین X8 نسبت به دیگر گوشی های اندروئیدی سونی اریکسون تنزل پیدا کرده است. دوربین این گوشی 3/51 مگاپیکسلی است و زوم آن ثابت است. اما می تواند تصاویری با وضوح 6351×8402 پیکسل ثبت کند که اگر چه رضایت بخش نیست اما بد هم نیست و علاوه بر قابلیت نشانه گذاری تصاویر و ضبط 30 فریم در ثانیه تصویر ویدئویی ویژگی دیگری ندارد. حتی دوربین ثانویه هم برای مکالمات تصویری به این گوشی اضافه نشده است.

رابط کاربری

رابط کاربری گوشی epacsemiT ،8x است که حجم متراکمی از ام ام اس، اس ام اس، تماس های ناموفق به روز رسانی ها در شبکه های اجتماعی را روی صفحه نمایش نشان می دهد. با فشار دادن دست روی کلید emoH و نگه داشتن آن، شش نرم افزاری که معمولاً از آن استفاده می کنید، در اختیارتان قرار می گیرد.

پیامک

وقتی شما محتوای چند رسانه ای، همچون عکس یا موسیقی به پیام اضافه می کنید، پیامک به صورت خودکار در قالب ام ام اس قرار می گیرد. نرم افزاری از پیش روی گوشی نصب شده که برای ارسال پیام فوری به کار می آید. این نرم افزار، KlaT elgooG است و شاید در جریان نباشید اما شبکه KlaT-G با سرویس های nigdiP، etepoK ، tahCi و کانتک های ivO سازگار است. این گوشی صفحه نمایش کامل YTREWQ دارد. اگرچه کلیدهای آن کوچکند اما هنگامی که در حالت افقی قرار می گیرد، استفاده از کلیدها ساده تر می شود. ولی برای پیامک بازهای حرفه ای گوشی مناسبی نسیت.
عضو ارزان سری رویایی، XPERIA X8

موسیقی

بخش موسیقی X8 سونی اریکسون شبیهinim 10x است اما کاربران را تحت تأثیر قرار نمی دهد. مدیریت فایل های صوتی در این گوشی ساده است اما عملکردی قدرتمند و عالی ندارد. برای نمونه شما نمی توانید با تایپ نام هر فایل موسیقی، آن را پیدا کنید. بنابراین برای یافتن هر آهنگی باید تمام آهنگ ها را یکی یکی ورق بزنید. اما سه فهرست هوشمند در گوشی وجود دارد که به شکل خودکار آهنگ هایی که به تازگی به فهرست اضافه شده را یکجا جمع می کند. این گوشی امکان پخش فایل های صوتی و تصویریH/4PM. H/362. VMW/462 و 3PM/+CAAe/AMW/VAW را هم دارد.

اتصالات

X8 از چهار باند شبکه MSG و دو و چهار باند شبکه APDSH پشتیبانی می کند، بنابراین سونی اریکسون این افتخار را دارد که X10 را در سراسر دنیا به فروش برساند. بلند گو و جک صوتی 3/5 میلی متری دو گزینه مهم برای گوشی های موسیقایی به شمار می روند که X8 هم از آن مستثنا نیست. بلوتوث با PD2A که امکان اتصال به هدست را به شکل بی سیم فراهم می کند و if-iw هم که برای اتصال به اینترنت در این گوشی تعبیه شده است. کابل BS Uinim این گوشی، هم برای شارژ دستگاه و هم اتصال به دستگاه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی

صفحه نمایش سه اینچی لمسی خازنی با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و وضوح تصویر 480×320 پیکسل است. ضدخش بوده و از حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار تصاویر بهره می برد.
ابعاد: 15×54×99 میلی متر
وزن: 104 گرم
سرویس: پشتیبانی از چهار باند شبکه GSM و دو و چهار باند شبکه HSDPA
پردازنده: 600 مگاهرتز
حافظه داخلی: 128 مگابایت
حافظه جانبی: با کارت microSD امکان ارتقا تا 32 گیگابایت را دارد.
سیستم عامل: نسخه 1/6 (Donut) اندروئید
دوربین: 3/15 مگاپیکسلی با زوم ثابت و قابلیت نشان گذاری تصاویر و ضبط 30 فریم در ثانیه تصویر ویدئویی با وضوح تصویر VGA
اتصالات:
بلوتوث
GPS
Wi-Fi
microUSB

نقاط قوت و ضعف

ـ صفحه نمایش خازنی لمسی که نسبت به دیگر گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است.
قیمت مناسبی دارد
- صفحه نمایش زیر نور خورشید خوانا نیست.
دوربین پیشرفته ای ندارد.

دانستنیهای دیجیتال

به نظر می رسد جامعه هدف سونی اریکسون هنگام طراحی X8، کاربرانی از قشر متوسط جامعه بوده اند. در این گوشی همه قابلیت هاـ اگرچه مختصر تعبیه شده و از هر چیزی که بخواهید- حتی با قابلیت محدود وجود دارند و همه این امکانات با قیمتی مناسب در اختیار کاربر قرار می گیرند.
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط