زندگی در آغوش شماست

بگذارید صحبت درباره دوربین های سری آلفای سونی را از یک سرنخ مهم آغاز کنیم. می دانید شعار تبلیغاتی سونی «make. Believe» به چه معناست؟ آنها معتقدند روح خود را در این پیام کوتاه خلاصه کرده اند. اهالی سونی فکر می
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زندگی در آغوش شماست
 زندگی در آغوش شماست





 

با دوربین های سری آلفای سونی؛ NX-5 & NX-3

بگذارید صحبت درباره دوربین های سری آلفای سونی را از یک سرنخ مهم آغاز کنیم. می دانید شعار تبلیغاتی سونی «make. Believe» به چه معناست؟ آنها معتقدند روح خود را در این پیام کوتاه خلاصه کرده اند. اهالی سونی فکر می کنند قدرت خلاقیت، توانایی در تحقق بخشیدن ایده ها به واقعیت و ایمان به اینکه هر چیزی که به ذهن شما خطور می کند و آن را تصور کنید، می تواند حقیقت داشته باشد، همه در این شعار وجود دارد و سونی هم حرفی بیش از این با شما ندارد. اگر تا به امروز نمی دانستید اعتماد به نفس آنها برای بیان این جمله از کجا می آید با دوربین های سری آلفا دلیل آن را کشف خواهید کرد.
کمتر از یک ماه از ورود دوربین های سری آلفا به بازار می گذرد. دوربین هایی که به گفته میورا (Osamu Miura) مدیر عامل شرکت «Sony GulfFZE» امکان عکسبرداری با کیفیت dslr را برای تمام عکاسان حرفه ای و آماتور فراهم کرده است. او می گوید: «برای عکاسانی که به تازگی با دستورات و کنترل های فراوان و گسترده در دوربین های عکاسی مواجه شده اند، دوربین های سری NEX از ابعادی کوچک و ساده و در عین حال کارآمد برخوردار است و تنظیماتی آسان و قابل فهم دارد و به کاربران فرصت می دهد تا به راحتی و بدون هیچ زحمتی عکس های حرفه ای بگیرند. برای عکاسان با تجربه، دوربین های سبک سری NEX دارای سیستم DSLR بوده و می تواند دوربین را در هر مکان و در هر زمانی همراه خود داشته باشند و آن را به راحتی حمل کنند اما چرا این همه سر و صدا برای این دوربین ها به راه افتاد؟ دوربین های NEX-5 ,Alpha NEX-3، کوچک ترین و سبک ترین دوربین های دیجیتالی هستند که قابلیت تعویض لنز دارند. وزنشان حدود 2/29 کیلوگرم است و ضخامت آنها 24/3 میلی متر در نظر گرفته شده است. به همین خاطر در هر موقعیتی می توانند همراه کاربر باشند. آنها جای به اندازه یک جیب یا یک کیف دستی کوچک لازم دارند.
این دوربین، به سیستم تازه ای در حوزه سنسور تصویر مجهز شده اند که «Exmor TMAPS-CHD CMOS» نام دارد و پردازشگر آن با سرعت بالای BIONZ عمل می کند. این دو گزینه کیفیت تصویری خارق العاده ای به عکس ها بخشیده اند. از سوی دیگر، ضبط فیلم با کیفیت Full HD با طیف وسیعی از رنگ های غنی و کمترین میزان اختلالات نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. دوربین های آلفا دارای حساسیت بالای ISO تا 12800 و رزولوشن 14/2 مگاپیکسل و نیز سیستم تغییر وضوح پس زمینه (Background Defocus) هستند و به همین خاطر نیازی به سه پایه یا نور فلاش نیست و حتی در محیط هایی با نور کم می توان به آنها اعتماد کرد.
اصلی ترین ویژگی دوربین های سری آلفا، لنزهای قابل تعویضشان است. این ویژگی به کاربر امکان می دهد تا لنز دوربین خود را به راحتی با دیگر لنزها تعویض کند و از انعطاف پذیری و دقت انواع لنزهای E-mount دوربین های آلفا استفاده کند. کمک حال این لنزها، آداپتور اختیاری A-Mount آلفا است که طیف وسیعی از لنزهای A-Mount در دوربین های سری NEX را دربر می گیرد و فرصت عکاسی بهتر را در اختیار کاربر قرار می دهد.
یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین ها، دکمه هایی است که کارهای زیادی را به صورت مستقیم برای کاربر انجام می دهند. چیدمان ساده شده ادوات کنترلی در این دوربین ها مانند دکمه کنترلی چرخشی و دو دکمه ای که دستورات آنها از پیش قابل تعیین است (Soft Key) باعث می شود تا کاربران تجربه ای ساده و مبنی بر درک مستقیم داشته باشند. رابط گرافیکی جدید به کار رفته شامل شش آیکن واضح است که در کنار دوربین به صورت لیبل نمایش داده شده و با کمک چرخاندن این رابط و سپس فشار دادن دکمه چرخشی، تنظیمات مربوط به عکسبرداری در دسترس قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر، هیجان انگیزترین بخش این دوربین ها به اطلاعاتی بازمی گردد که دوربین هنگام عکاسی، در ارتباط با وضعیت و ویژگی های عکس جاری یا انتخاب حالت در اختیار کاربر قرار می دهد.
علاوه بر تمام کاربردهای این دوربین ها، دکمه جداگانه ای برای حالت فیلم برداری در این دوربین ها طراحی شده که به کاربر اجازه می دهد در سریع ترین زمان از حالت عکسبرداری به حالت فیلم برداری تغییر وضعیت دهد. در این حالت شما با دوربین فیلم برداری کوچک و ساده ای روبه رو هستید. می توان از دوربین NEX-5 انتظار فیلم برداری با رزولوشن Full HD 1920 X 1080i در فرمت AVCHD داشته باشید و یا رزولوشن MP4 720p در دوربین NEX-3 فیلم برداری خود را انجام دهید.
دوربین های جدید سری NEX آلفا از تکنولوژی نوین 3D Sweep Panorama برخوردارند. می توانید با استفاده از این دوربین ها، عکس های پانورامایی سه بعدی (3D) با کیفیت عالی بگیرید. با استفاده از تکنولوژی Sweep Panorama مشابه با آنچه در دوربین های مدل سایبرشات کنونی مورد استفاده قرار گرفته و با به کارگیری فرمت ذخیره سازی (MultiPicture Format)(MPF)، این امکان را دارید تا عکس های پانورامایی 3D واقعی را گرفته و ذخیره کنید؛ به گونه ای که بیننده احساس کند سوژه از قاب تصویر بیرون خواهد آمد.
زندگی در آغوش شماست

لنز:

این دوربین برخلاف بدنه کوچکش قابلیت تعویض لنز دارد و از این نظر شبیه به دوربین های SLR عمل می کند.

میکروفن:

با میکروفن استریویی ای که سونی به عنوان لوازم جانبی سری NEX به بازار عرضه کرده شما امکان ضبط صدا با بهترین کیفیت و در حالت استریو را خواهید داشت.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش سه اینچی این دوربین ها، وضوح تصویر خوبی در اختیار کاربر قرار می دهد و شما می توانید آن را در جهت های مختلف بچرخانید تا زاویه بهتری داشته باشید.
زندگی در آغوش شماست

رنگ بندی:

دوربین های سری آلفای سونی در رنگ های نقره ای، مشکی و زرشکی به بازار آمده اند و هر سلیقه ای را پوشش می دهند.

ویژگی ها

مگاپیکسل: 14/2
لنز: 16میلی متر
پردازنده: BIONZ
LCD: سه اینچ
12800-ISO 200
کیفیت ویدئو: i1080
فریم در ثانیه: 7
عکس پانارومای 3بعدی
پشتیبانی از Memory Stick ,SD
وزن: 287 گرم
ابعاد: 110/8×58/8×38/2 میلی متر
رنگ: نقره ای و مشکی

نقاط قوت و ضعف

+ ISO بالا و مناسب برای فیلم برداری های طولانی مدت
ـ قابلیت تعویض لنز با وجود کوچک بودن ابعاد دوربین

- قابلیت اصلاح رنگ ندارد.

زندگی در آغوش شماست

ویژگی ها

مگاپیکسل: 14/2
لنز: 16میلی متر
پردازنده: BIONZ
Lcd: سه اینچ
12800-ISO 200
کیفیت ویدئو: P720
فریم در ثانیه: 7
عکس پانارومای 3بعدی
پشتیبانی از Memory Stick ,SD
وزن: 297 گرم
ابعاد: 117/2×62/6×33/4 میلی متر

نقاط قوت و ضعف

+ سری پردازش عکس ها بالاست
قابلیت عکاسی در زاویه های عجیب و غریب دارد.
- قابلیت اصلاح رنگ ندارد.

دانستنیهای دیجیتال

دوربین های سری آلفای سونی، امکان عکسبرداری ساده را برای کاربران ایجاد کرده اند. در واقع اگر عکاس حرفه ای نیستید اما عاشق عکس برداری با کیفیت حرفه ای هستید، این دوربین ها را به شما پینشهاد می دهیم.
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.