جادوی لگوی سیاه

وقتی دو نام پرطرفدار را با هم ترکیب کنید باید انتظار داشت که ترکیب به دست آمده چیزی فراتر از آن دو باشد؛ مثلاً همین بازی لگوی هری پاتر را نگاه کنید. حتی در کشور خودمان لگوها از پرطرفدارترین اسباب بازی هایی هستند که
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جادوی لگوی سیاه
 جادوی لگوی سیاه





 

بعد از لگوی جنگ ستارگان وایندیانا جونز این بار نوبت به شاگردان مدرسه ها گوارتز رسید

وقتی دو نام پرطرفدار را با هم ترکیب کنید باید انتظار داشت که ترکیب به دست آمده چیزی فراتر از آن دو باشد؛ مثلاً همین بازی لگوی هری پاتر را نگاه کنید. حتی در کشور خودمان لگوها از پرطرفدارترین اسباب بازی هایی هستند که یک نفر می تواند کلکسیونش را داشته باشد؛ یک جورچین فکری که بزرگ و کوچک، پیر و جوان را دور هم جمع می کند و تا درستش نکنند، دست از سرش برنمی دارند.
هری پاتر هم که دیگر داستنان خوش را دارد. کمتر کسی را در دنیا پیدا می کنید که نام این شخصیت داستانی حداقل یک بار به گوشش نخورده باشد. جادوگران کوچک خانوم رولنیگ، بعد از فتح کتاب ها، فیلم ها و بازی های کامپیوتری این بار سر از لگو و قطعات کوچکش درآورند تا بتوانند ماجراهای جذاب خود در اینجا هم تکمیل کنند.

گرافیک

در بازی های قبلی لگویی، محیط بازی به سبک و سیاق همان عنوان درمی آمد. مثلاً وقتی داشتید لگو بتمن را بازی می کردید می دانستید که با محیطی تیره و تار طرف هستید؛ درست مثل همان چیزی که در فیلم ها و کتاب های کمیک بتمن دیده اید. درباره جنگ ستارگان و ایندیانا جونز هم ماجرا به همین صورت است و شمایل بازی دورنمایی است از همان فیلم هایی که در گذشته دیده ایم.
محیط بازی Logo Harry Potter هم با همین سبک و سیاق تعریف شده. با کنترل چند شخصیت لگویی مثل هری پاتر و دوستانش شما وارد مدرسه هاگوارتز می شوید و با جادوهایی که بلد هستید به ماجراهای همیشگی هری پاتر وارد می شوید. محیط های داخل بازی برای کسانی که فیلم ها و کتاب ها را خورده اند آن قدر آشنا و صمیمی اند که می توانند یک دل سیر از آن لذت ببرند.
جادوی لگوی سیاه

کوتاه درباره لگوی هری پاتر

شخصیت های هری پاتر در سال های 2007،2001 و 2010 برای سه بار پیاپی به لگو تبدیل شدند. اما این بار ماجرا کمی با قبل متفاوت بود. کمپانی Travellers Tales بعد از اینکه بازی های لگویی جنگ ستارگان، بتمن و ایندیانا جونز را ساخت، تصمیم گرفت سراغ جادوگران نخبه رولینگ برود. این کمپانی که از محصولات قبلی خود، بازخوردهای خوبی دریافت کرده بود، تصور می کرد بازی هری پاتر تیری است که دو سیبل را همزمان نشانه گرفته.
شبیه به بیشتر بازی های لگویی، شما در Logo Harry Potter: Years 1-4 باز به جست و جو در محیط گسترده ای که پیش رویتان قرار گرفته می پردازید. باید تا می توانید خرده وسایلی که در گوشه گوشه محیط بازی مخفی شده جست و جو کنید تا تمام آیتم های بازی فعال شوند. بازی اگر با جست و جوی خوب شما همراه شود، جذابیتی چند برابر پیدا می کند. اگر بازی هایی مثل لگوی بتمن و ایندیانا جونز را بازی کرده باشید، می دانید خود عنوان لگو المان های ثابتی را به بازی اضافه می کند؛ مثلاً همه شخصیت های داخل بازی و محیط های اطراف از لگو ساخته شده اند و با هر ضربه ای می توانند تکه تکه شوند. فیزیک بازی های لگویی، همیشه زبانزد خاص و عام بوده اما از طرف دیگر، عنوانی که به لگو چسبیده، خودش هم المان های خاص و ویژه ای به بازی اضافه می کند که مختص همان بازی است.
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.