بازی نوستالژیک

بازی های کامپیوتری که روی دیسک های فلاپی جا می گرفتند و روی سیستم عامل DOS اجرا می شدند، اکنون یا تبدیل به خاطره شده اند یا نسخه های 3D آنها با امکانات جدیدتر طراحی و تولید شده است. از میان همه بازی هایی که
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی نوستالژیک
 بازی نوستالژیک





 
بازی های کامپیوتری که روی دیسک های فلاپی جا می گرفتند و روی سیستم عامل DOS اجرا می شدند، اکنون یا تبدیل به خاطره شده اند یا نسخه های 3D آنها با امکانات جدیدتر طراحی و تولید شده است. از میان همه بازی هایی که در این رده جا می گیرند؛ یک بازی به نام Lemmings، با نوآوری های خاص خودش توانست توجه عده زیادی را جلب کند. جالب است بدانید که این عنوان دو بعدی در سبک معمایی (Puzzel)، توسط استودیوی بازی سازی DMA Design ساخته شده است که اکنون این استودیو را همگان با نام استودیوی بازی سازی Rockstar North می شناسند.
بازی نوستالژیک
بازی Lemmings بازیکن را وارد دنیای از مراحل مختلف می کرد که باید چهار درجه سختی متفاوت را تجربه می کرد تا بازی را به اتمام برساند؛ مراحلی که دارای معماهای خاص خود بودند و بازیکن را وادار می کردند تا با دقت بسیار به بازی ادامه دهد.
بازی نوستالژیک
این مراحل به گونه ای طراحی شده بودند که بازیکن با حرکات تکراری زیادی روبه رو نمی شد و همین ویژگی، یکی از ترفندهای جذابیت بازی به حساب می آمد. در طول مراحل، تله ها و موانع بسیاری قرار داشت که باید به شیوه های مختلف- مانند پریدن از روی آنها، منفجر کردن آن موانع و... از آنها عبور کرد. در نسخه های قدیمی Lemmings، بیست مرحله در بازی وجود داشت که می توان آنها را به صورت دو نفره با هم بازی کرد. اکنون که چنین بازی هایی کمتر ساخته می شوند، تجربه دوباره اش خالی از لطف نیست.
بازی نوستالژیک
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.