بازی در ایران

بازی های کامپیوتری در ایران روند روبه رشدی را آغاز کرده اند و اخبار ریز و درشتی به صورت روزانه درباره این بازی ها به گوش می رسد. جالب اینجاست که تمام این خبرهای خوشایند، این امید را ایجاد می کنند که صنعت نوپای
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی در ایران
 بازی در ایران





 

موفقیت بازی سازهای ایرانی در نمایشگاه جهانی

بازی های کامپیوتری در ایران روند روبه رشدی را آغاز کرده اند و اخبار ریز و درشتی به صورت روزانه درباره این بازی ها به گوش می رسد. جالب اینجاست که تمام این خبرهای خوشایند، این امید را ایجاد می کنند که صنعت نوپای بازی سازی در ایران رو به گسترش است و می شود به آن دل بست. یکی از بنیادهایی که خبرهای مربوط به این بازی را منتشر می کند، بنیاد ملی بازی های رایانه ای است. اگر می بینید بخشی را به خبرهای این بنیاد اختصاص داده ایم، از یک طرف همراهی با پاگرفتن این صنعت نوپاست و از طرف دیگر، برای آنکه از بازی سازان داخلی و بازی هایشان بی خبر نباشید.

اولین کارگاه تخصصی بازی نامه نویسی

نخستین کارگاه بازی نامه نویسی با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه در تهران برگزار شد. پس از فراخوانی که از طرف این بنیاد منتشر شد، از علاقمندان دعوت به عمل آمد تا در این کارگاه حضور پیدا کنند. در کارگاه تخصصی بازی نامه نویسی، دکتر مینایی- مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای- و آرمان آرین- نویسنده بازی نامه عنوان گرشاسب- نیز حضور داشتند و در زمینه بازی نامه نویسی برای علاقمندان صحبت کردند. این همایش در ششم شهریور ماه امسال در محل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد.
بازی در ایران

ساخت بازی ملک سلیمان

مجتبی فراورده- تهیه کننده فیلم «ملک سلیمان»ـ درباره ساخت بازی رایانه ای این فیلم گفت: «بازی رایانه ای این فیلم با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای ساخته خواهد شد وهم اکنون در حال برنامه ریزی های اولیه برای ساخت آن هستیم.» فراورده در ادامه صحبت هایش توضیح داد: «ابتدا لازم است شرایط فراهم شود و ساخت بازی ملک سلیمان هم از این قاعده کلی مستثنا نخواهد بود. خوشبختانه بنیاد ملی بازی های رایانه ای شرط لازم برای ساخت این بازی را فراهم کرده و در نیمه دوم امسال هم تکلیف ساخت این بازی مشخص خواهد شد.»

بازی های ایرانی، مورد توجه اروپایی ها

شرکت کنندگان اروپایی حاضر در نمایشگاه Gamescom 2010 از بازی های رایانه ای ایرانی استقبال کردند. این نمایشگاه که بزرگ ترین نمایشگاه بازی های رایانه ای در اروپاست، هر ساله میزبان کشورهای مطرح دنیا در زمینه ساخت بازی های رایانه است. کشورهایی مانند انگلستان، ایتالیا، فرانسه و... با بازدید از بازی های رایانه ای ایرانی و پیشرفت های چشمگیر آنها برای عرضه بازی های رایانه ای دراروپا ابراز تمایل کردند. در این نمایشگاه که از 18 تا 21 آگوست برگزار شد، بازی های «گرشاسب»، «سیاره میترا»، «عصر پهلوانان»، «رویین تنی»، «میرمهنا»، «قلب سیمرغ»، «سیاوش»، «طلای سیاه»، «آسمان دژ» و «گاندو» بازی هایی بودند که از ایران به این نمایشگاه رفتند.
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.