مأموریت غیر ممکن

یکی دیگر از عجیب ترین وقایع دنیای هک باز هم به نام کوین پولسن ثبت شده است. او در این سال به عنوان یک دانش آموز توانست به آرپانت راه پیدا کرده و این شبکه را هک و به سامانه خدماتی آن دسترسی پیدا کند. او...
چهارشنبه، 15 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مأموریت غیر ممکن
 مأموریت غیر ممکن





 

بازخوانی داستان های دو دهه خرابکاری در شبکه های کامپیوتری

1983

یکی دیگر از عجیب ترین وقایع دنیای هک باز هم به نام کوین پولسن ثبت شده است. او در این سال به عنوان یک دانش آموز توانست به آرپانت راه پیدا کرده و این شبکه را هک و به سامانه خدماتی آن دسترسی پیدا کند. او این نفوذ را با استفاده از یک لوپ هول که در ساختار این شبکه پیدا کرده بود انجام داد و برای مدت زمانی محدود کنترل تمام شبکه رایانه ای آمریکا را در دست داشت اما در نهایت بی گناه شناخته شد.

1988

Hvj؛ در این سال رابرت موریس یک پسر 23 ساله و فارغ التحصیل از دانشگاه کورنل آمریکا بود و در همین سال بود که او نخستین برنامه از نوع کرم های اینترنتی کشنده را طراحی و به جهان معرفی کرد. او برنامه ای 99 خطی متشکل از کدها نوشت و برای آنکه هنرنمایی اش را آزمایش کند، آن را روی اینترنت قرار داد. از آن لحظه تا به امروز این کرم کشنده با سرعتی باور نکردنی در حال گسترش و پیشروی روی رایانه های آمریکایی و دیگر نقاط دنیاست و به سادگی دستگاه ها را از کار می اندازد. دو سال بعد از این واقعه، رابرت موریس بازداشت و خیلی سریع حکم محکومیتش صادر شد.

1990

یک روز صبح کوین پولسن شنونده برنامه ای محلی از رادیو لس آنجلس بود. گوینده اعلام کرد که یکصد و دومین تماس تلفنی روز با رادیو یک اتومبیل پورشه 944 مدل s2 جایزه می گیرد. به همین خاطر بود که پولسن دست به کار شد و کنترل تمام شبکه تلفن های شهر را در دست گرفت. پس از آنکه صد و دومین تماس را گرفت و مطمئن شد که برنده این پورشه است، پا به فرار گذاشت و تا چند ماه بعد اثری از او نبود. البته پلیس در همان سال او را دستگیر و به سه سال زندان محکوم کرد. او در حال حاضر یک ویراستار رده پایین در شبکه wived news، شبکه اخبار کابل است.

1993

گروه دیگری هم هستند که خود را سلاطین شعبده می نامند. انها در کارنامه خود نفوذ به سیستم رایانه ای امنیت ملی آمریکا را دارند و نفوذ به اطلاعات شرکت عظیم خدمات مخابراتی AT&T و بانک آمریکا کار کوچک آنهاست. این گروه برنامه ای نوشتند و امکان دور زدن و سوء استفاده از تماس های راه دور و حتی نفوذ به خطوط تلفن خصوصی را برای خودشان فراهم کردند و از شما چه پنهان تا جایی که زمان و توان داشتند از آن استفاده کردند.

1995

اوایل سال 1995 موردی برای نخستین بار در تاریخ نفوذ و دزدی از طریق رایانه به ثبت رسید که می توان آن را به آنچه در فیلم «شغل ایتالیایی» نمایش داده شد، تشبیه کرد. در این نفوذ، فردی ناشناس در این عرصه به نام ولادیمیر لوین از روسیه به سیستم رایانه ای سیتی بانک متصل شد و مبلغ 10 میلیون دلار دزدید و به حساب هایی در ایالات متحده هلند، فنلاند و سرزمین های اشغالی قدس منتقل کرد. البته او در همان سال توسط پلیس بین الملل در انگلیس دستگیر و روانه زندان شد.
مأموریت غیر ممکن

1996

تیموتی اسم هنرنمایی خود در عرصه نفوذ به رایانه ها را بمب منطقی (logic bomb) گذاشته بود. او که آمریکایی است برنامه ای شش خطی نوشت و در شبکه شرکت اومگا، یکی از سرویس دهنده های اصلی ناسا و نیروی دریایی آمریکا کار گذاشت. پس از انفجار این برنامه در شبکه، برنامه های اجرایی موجود روی سایت حذف شدند و زیانی 10 میلیون دلاری به این شرکت وارد شد. البته این برنامه شش خطی تنها فیوز انفجار این بمب به حساب می آمد.

1999

در سال 1999 دیوید اسمیت 30 ساله ویروس ملیسا را خلق کرد؛ نخستین ویروس آسیب رسان رایانه ای در سطح جهان که توانست به سامانه های رایانه ای بیش از 300 شرکت در سراسر جهان نفوذ کند و شبکه های رایانه ای آن را کاملاً از میان ببرد. برآورد سردستی میزان خسارتی که او وارد کرد، 400 میلیون دلار است. اسمیت خیلی سریع به خاطر این عمل مورد پیگرد قرار گرفت و پس از دستگیری به پنج سال زندان محکوم شد.

2000

کسی نام اصلی «مافیا بوی» یا پسر مافیایی را نمی داند. این نام مستعار به دلیل پایین بودن سن صاحبش هیچ وقت فاش نشد اما واقعیت این است که او با همین نام بین ششم فوریه سال 2000 تا چهاردهم فوریه (روزولنتاین) همان سال، 75 رایانه سرور در 52 شبکه مختلف را هک کرد و به آنها دستور عدم امکان دسترسی داد و بلافاصله دستگیر شد.

2002

یکی از پرونده های مشکوک دنیای هک در این زمان باز شد. مک کنون، مرد انگلیسی الاصل به جرم نفوذ به 90 رایانه نظامی آمریکا در انگلیس دستگیر و به یک پایگاه نظامی انگلیس منتقل شد تا تحت نظر باشد و خیلی سریع به آمریکا فرستاده شد. مشکوک ترین اتفاق این پرونده جایی رقم خورد که هیچ شرح روشنی از این پرونده به بیرون درز نکرد و به همین خاطر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.
منبع: ویژه نامه دانستنیهای دیجیتال ش ـ مهرماه 89

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط