دعا برای امام مهدی علیه السلام

خداوندا! خواسته آن حضرت را در حقّ خود آن بزرگوار و فرزندان و نوادگان و شیعیانش و همه رعایا و یاران مخصوص و عموم دوستان و نیز در ارتباط با دشمنانش و تمام مردم روی زمین عطا فرما آنچنان که موجب روشنی دیده و شادی
دوشنبه، 23 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دعا برای امام مهدی علیه السلام
دعا برای امام مهدی علیه السلام

نویسنده: آیت الله محمد خادمی شیرازی




 

امر به دعا برای وجود مقدّس امام زمان(ع) و خاندان و فرزندان و شیعیان وی و تجدید حیات احکام دین به وسیله آن حضرت

اللهم اعطه فی نفسه و ذریته و شیعته و رعیته و خاصته و عامته و عدوه و جمیع اهل الدنیا ما تقر به عینه و تسر به نفسه و بلغه افضل ما أمله فی الدنیا و الآخرة انک علی کل شیء قدیر.
اللهم جدد به ما امتحی [محی] من دینک و احی به ما بدل من کتابک و اظهر به ما غیر من حکمک حتی یعود دینک به و علی یدیه
خداوندا! خواسته آن حضرت را در حقّ خود آن بزرگوار و فرزندان و نوادگان و شیعیانش و همه رعایا و یاران مخصوص و عموم دوستان و نیز در ارتباط با دشمنانش و تمام مردم روی زمین عطا فرما آنچنان که موجب روشنی دیده و شادی دل آن سرور گردد. [خداوندا!] آن حضرت را به کاملترین آرزوهایش در دنیا و آخرت برسان که تو بر هر چیز توانایی.
خداوندا! آنچه را از احکام دین تو که نابود شده و احکام قرآن تو را که تغییر داده اند و قوانینی که از اسلام تبدیل شده است، با قیام شکوهمند آن حضرت زنده فرما و آنچه از حکمتهای تو که به دست دشمنان دگرگون شده است، ظاهر ساز تا اینکه دین تو حیات
غضاً جدیداً خالصاً مخلصاً لا شک فیه و لا شبهة معه و لا باطل عنده و لا بدعة لدیه.
اللهم نور بنوره کل ظلمة و هد برکنه کل بدعة واهدم بعزه کل ضلالة و اقصم به کل نار و اهلک بعدله کل جور [جور کل جائر] و اجر حکمه علی کل حکم و اذل بسلطانه کل سلطان.
اللهم اذل کل من ناواه واهلک کل من عاداه و امکر بمن کاده و استأصل من حجده حقه و استهان بامره و سعی فی اطفاء نوره و اراد اخماد ذکره.
اللهم صل علی محمد المصطفی و علی المرتضی و فاطمة الزهراء و الحسن الرضا و الحسین المصفی و جمیع الاوصیاء مصابیح الدجی و اعلام الهدی و منار التقی، العروة الوثقی و الحبل المتین و الصراط المستقیم و صل علی ولیک و ولاة عهدک و الائمة من ولده و مد فی اعمارهم و زد فی آجالهم و بلغهم اقصی آمالهم دیناً و دنیا و آخرة انک علی کل شیء قدیر.(1)
خویش از سر گیرد و خالی از هر گونه شائبه و شکّ و تردید باشد و هرگونه بدعتی و باطلی از آن دور گردد.
بار خدایا! به نور جمالش تاریکی های عالم را روشن فرما و هر بدعتی را به دست توانای او ویران ساز و هر گمراهی را در دوران عزّتش نابود کن و هر گردنکشی را از میان بردار و آتش فتنه و فساد را با قدرت او خاموش گردان و از برکات عدالتش به عمر ستمگران خاتمه ده و حضرتش را بر همه فرمانروایان جهان فرماندهی عطا کن و در سایه سلطنت او تمام پادشاهان را ذلیل و خوار فرما.
خداوندا! مخالفان حضرتش را ذلیل و نابود گردان و هر کس که با او دشمن است هلاک فرما و هر که با او مکر ورزد با مجازات مکر از میانش ببر و آن که حقّ حضرتش را سبک شمارد، مستأصل و بیچاره اش فرما و هر کس که بخواهد نور او را خاموش کرده، یادش را از میان ببرد،‌ نابودش کن.
خدایا! بر محمّد برگزیده ات و علی و فاطمه زهرا و حسن، عزیزی که به رضای تو راضی است و حسین عزیزی که برگزیده بر همه مردم است و تمام اوصیا که مشعلهای فروزان جهان تاریک و نشانه های هدایت و مظاهر تقوی و حلقه محکم و زنجیر مستحکم میان تو و بندگانت و راه مستقیم خلق هستند، درود فرست. [خداوندا!] بر ولیّ محبوب خود [امام عصر(ع)] و والیان تو که از فرزندان آن حضرتند درود فرستاده، عمر آنان را طولانی و دوران حکومتشان را زیاده فرما و آنان را به آرزوهای دینی و دنیوی و اخروی خود برسان که تو بر هر کاری توانایی.

پی نوشت ها :

1-البلدان الامین، ص 79.

منبع: خادمی شیرازی، محمّد، (1387)، تحفه امام مهدی، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ سوم.

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.