پس از تمرینات ورزشی آب گوجه فرنگی مصرف کنید

محققین رشته تغذیه در انستیتو سلامت کشور یونان می گویند نتایج یک تحقیق نشان داده است که پس از انجام تمرینات ورزشی، مصرف آب گوجه فرنگی بهتر و موثرتر از نوشابه های انرژی زا موجب رفع خستگی و تامین مجدد انرژی بدن می شود .
چهارشنبه، 4 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پس از تمرینات ورزشی آب گوجه فرنگی مصرف کنید
پس از تمرینات ورزشی آب گوجه فرنگی مصرف کنید

 





 
محققین رشته تغذیه در انستیتو سلامت کشور یونان می گویند نتایج یک تحقیق نشان داده است که پس از انجام تمرینات ورزشی، مصرف آب گوجه فرنگی بهتر و موثرتر از نوشابه های انرژی زا موجب رفع خستگی و تامین مجدد انرژی بدن می شود .
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.
کارشناسان تغذیه عنوان کرده اند که گوجه فرنگی حاوی مواد شیمیایی حیاتی است که این مواد به بهبود عضلات و رفع خستگی آنها و نیز بازگرداندن سطح قند خون به وضعیت عادی پس از انجام تمرینات ورزشی و کشیدگی ماهیچه ها و عروق کمک می کنند.
کارشناسان تغذیه آزمایشاتی را روی ۱۵ ورزشکار طی یک دوره دو ماهه انجام دادند. ۹ نفر از این ورزشکاران پس از ورزش، آب گوجه فرنگی نوشیدند و شش نفر دیگر نیز از نوشابه های انرژی زای ورزشی استفاده کردند.
نتایج بررسی ها نشان داد در گروهی که پس از انجام تمرینات از آب گوجه فرنگی استفاده کردند پس از مصرف این نوشیدنی، تنش و فشار عضلانی سریعتر بهبود پیدا کرد و همچنین سطح قند خون آنها زودتر به حالت طبیعی بازگشت.
نتایج این بررسی در نشریه ” غذا و سم شناسی شیمیایی “ منتشر شده است .
مدال:
با ورزش کردن و داشتن وزن مناسب احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می یابد
اسفند ۱۱, ۱۳۹۱ توسط : admin موضوع: : آموزش سلامت, اخبار علمی پزشکی, طب ورزش, مشروح اخبار, مقالات و تحقیقات پزشکی
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج مطالعات آنان نشان داده است که اضافه وزن و نداشتن فعالیت های فیزیکی کافی خطر احتمال سرطان روده بزرگ در افراد را بالا می برد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، نتایج مطالعات محققان آمریکایی حاکی از آن است به هر مقدار که افراد وزن بیشتری داشته باشند و فعالیت های فیزیکی کمتری انجام دهند، احتمال وقوع نوع خاصی از سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.
محققان آمریکایی با طرح پرسشنامه هایی در میان ۱۰۹ هزار و ۴۶ زن و ۴۷ هزار و ۶۸۴ مرد نزدیک به ۲ هزار و ۲۶۳ مورد ابتلا به این نوع سرطان را تشخیص دادند که از این مقدار ۱۴۲۱ زن به این بیماری مبتلا بوده اند.
این محققان در گام بعدی تحقیق خود ارتباط میان میزان فعالیت های فیزیکی و شاخص توده بدنی مورد بررسی قرار دارند و دریافتند هر چه میزان شاخص توده بدنی در افراد بیشتر باشد، این احتمال وجود دارد که به این نوع سرطان مبتلا شود.
به گزارش ایسنا به نقل از Lives Science، محققان این مطالعه معتقدند افراد شرکت کننده در این بررسی که ورزش های ایروبیک انجام داده اند موجب شده است تا کالری بیشتری بسوزانند و ابتلا به این سرطان در آنان کمتر باشد.
پیش از این نیز تحقیقات نشان داده بود که ورزش کردن و تحرک بدنی کافی، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در افراد مستعد کاهش می‌دهد.
البته مکانیسم دقیق اثر ورزش روی کاهش خطر ابتلا به سرطان روده مشخص نیست اما چندین نظریه در این زمینه مطرح می باشند عقیده بر این است که ورزش با تشدید حرکات روده مدت زمان تماس مواد غذایی سرطانزا را با دیواره روده کاهش می دهد و به این ترتیب احتمال ابتلا به سرطان را کم می کند .
همچنین معتقدند که ورزش با تقویت سیستم ایمنی و کاهش سطوح انسولین و پروستاگلاندینهای خون که احتمالا در امر ایجاد سرطان نقش دارند خطر ایجاد سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند
منبع:



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.