آموزش موج سواری

در ابتدا موج سوار باید با انواع مختلف تختهٔ موج سواری آشنا شود چون هریک از آنها کاربردهای مختلفی دارد و هر دریا ویژگی خاص خود را می طلبد.
يکشنبه، 20 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آموزش موج سواری
آموزش موج سواری

 





 
در ابتدا موج سوار باید با انواع مختلف تختهٔ موج سواری آشنا شود چون هریک از آنها کاربردهای مختلفی دارد و هر دریا ویژگی خاص خود را می طلبد.
نوآموز برای آشنائی با محیط موج سواری می بایست ساحل و دریای محل موج سواری را خوب شناسائی کرده تا ایمنی و اطمینان از ساحل پیدا کند، که در کدام نقطه از ساحل صخره های خطرناک وجود دارد و یا عمق دریا، در جاهای مختلف چه قدر است.
ورزشکار در تمریناتش اولین چیزی را که باید در نظر بگیرد آشنائی با ساحل و دریا است و نبایستی خود را خسته کند و به اصطلاح انرژی زیادی در موج ها از دست دهد، او باید به دریا نگاه کند و به طرز شکسته شدن موج ها دقت نماید که موج ها از چپ به راست می شکند یا از راست به چپ، این کار را می توان با قرار دادن عمودی تخته مو ج سواری در شن ساحل انجام داد.
نرمش و نرم کردن بدن و انجام حرکات کششی، به همراه لباس ورزش های آبی، از جمله امکانات اولیه یک موج سوار است، تا بدن او از ضربات موج ها در امان باشند او بایستی در ابتدا دست ها را کشیده و پاها را پس از آن نرم کند تمامی تمرینات کششی را می توان در ساحل انجام داد و سپس وارد آب شود.
پدال زدن از تمرینات اولیه موج سوار است، البته بایستی در ساحل و قبل از ورود به آب بر روی تخته موج سواری آن را انجام دهد تا بتواند تعادل خود را روی تخته، هنگامی که وارد آب می شود حفظ کند.
هنگام برخاستن از روی تختهٔ موج سواری بایستی، با دست ها روی تختهٔ موج سواری فشار آورده و به یک لحظه از روی آن بلند شود و این کار را نبایستی به صورت آهسته و بالعکس انجام دهد چون دیگر فرصتی برای حفظ تعادل نخواهد داشت.
داشتن تعادل و راحت بودن روی تخته موج سواری شرط اول یک موج سواری موفق است لذا تمرکز و تمرین لازم جهت رسیدن به این نیل بسیار مورد اهمیت است و نوآموز نباید توقع داشته باشد که در روزهای اول موج سواری به حالت ایستاده با تعادل بسیار بالا عمل نماید، چون این ورزش احتیاج به تجربهٔ زیادی دارد.
آموزش موج سواری
ورزشکار در ابتدای تمرینات خود، می تواند با کمک پاها و گذاشتن دست بر روی آب تعادل مورد نیاز را به دست بیاورد.
زمانی که نوآموز در حال سرعت گرفتن، تمایل به تغییر جهت داشته باشد، (او می تواند این کار را) با فشار دادن پاشنه پا و حرکت دادن شانه ها و دست ها، به طرف مورد نظر، این کار را انجام دهد.
او بایستی در مرحله اول قبل از هر کاری نگاه کند و تمرکزش را باری پیدا کردن جهت شکسته شدن موج حفظ کند.
رد کردن موج جزو سخت ترین مراحل موج سواری است؛ زیرا به نوآموز فشار زیادی وارد می شود تا بتواند مو ج ها را رد کرده و خود را به پشت مو ج ها برساند. او باید این تمرینات را در ابتدا در موج های کوچک اجرا کند.
نوآموز بایستی بداندکه کدام منطقهٔ تختهٔ موج سواری را هنگام رد کردن موج بگیرد، تخته از پای او رها شده و واژگون خواهد گشت؛ لذا بایستی بعد از تمرینات بسیار، روش صحیح گرفتن تخته و موج رد کردن را بیاموزد.
این مرحله، مرحله مشکلی نیست، ورزشکار باید به موج سوارها دقت فراوان کرده تا از برخورد با آنها جلوگیری نماید. فقط نیاز به توجه به دیگر موج سوارها را دارد تا تداخل در موج سواری ها و با ایجاد به خورد بین آنها از بین رود.
این مرحله یا همان نیاز به زدن پدال های بسیار قوی قبل از رسیدن موج به موج سوار است، لذا موج سوار باید ۱۰ متر قبل از رسیدن موج به نوآموز آگاه و هوشیار و آماده به انجام این کار را داشته باشد.
نوآموز بعد از برخاستن از تخته مو ج سواری بایستی نگاه به چپ و راست خود بیندازد تا طرف شکسته شدن موج ها را ببیند.
نوآموز در این مرحله که همان حفظ تعادل بر روی تخته است بدن را از بالا به پائین حرکت داده و با لغزش به چپ و راست در بهتر شدن آن کوشش خواهد کرد.
نوآموز پس از آمادگی ابتدائی و برای رسیدن به مرحلهٔ حرفه ای شدن بایستی آشنائی لازم با انواع تخته های حرفه ای را پیدا کند او بایستی بداند که تخته های کوچک تر سریع تر هستند و برای استفاده از آنها تبهر زیادی لازم است.
منبع:آفتاب http://www.aftabir.com



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.