ماسک گیاهی بسازیم

در این مقاله نحوه ساختن چند نوع ماسک برای جوانی و شادابی پوست معرفی می شود. بهترین زمان استفاده از کرم ویتامینه شب ها دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب است. اول پوست را کاملاً تمیز نموده و سپس لایه نازکی از کرم بر
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماسک گیاهی بسازیم
 ماسک گیاهی بسازیم

نویسنده: نجمه مقامی



 
در این مقاله نحوه ساختن چند نوع ماسک برای جوانی و شادابی پوست معرفی می شود. بهترین زمان استفاده از کرم ویتامینه شب ها دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب است. اول پوست را کاملاً تمیز نموده و سپس لایه نازکی از کرم بر روی پوست قرار می دهیم و یک ساعت بعد قبل از رفتن به رختخواب آن را با دستمال پاک می کنیم.

روش ماسک گذاری

پس از گذاردن ماسک، پوست را با گیاهان پاک کننده بخور دهید. مثلاً برای پوست چرب از آلورا و یا برای پوست های آفتاب سوخته و خشک از رازیانه و ختمی استفاده کنید. سپس به پشت خوابیده و پاها را بالاتر از سطح بدن قرار دهید و ماسک را به آرامی بر روی پوست بمالید (هرگز ماسک را اطراف چشم و پلک نمالید یعنی از بالای ابرو تا زیر چشم دو مرکز خالی ایجاد کنید) پس از 15 الی 20 دقیقه پوست را با آب نیم گرم بشویید و برای تنگ کردن منافذ پوست از مواد قابض که در آینده مفصل توضیح خواهیم داد استفاده کنید. البته می توانید یخ را در یک کیسه ای ریخته و آن را در ظرف آب قرار دهید و صورت را چند ثانیه به چند ثانیه داخل آن فرو ببرید تا هم خون به خوبی زیر پوست جریان یابد و هم منافذ پوست بسته شود.

ماسک عسل

عسل علاوه بر تأمین رطوبت پوست به نرمی آن نیز کمک می کند. اگر پوستتان چرب یا معمولی است از مخلوط سفیده تخم مرغ، یک چهارم قاشق آب لیموترش و اگر پوست خشکی دارید از زرده تخم مرغ چند قطره سرکه سیب، چند قطره روغن بادام و یک قاشق عسل استفاده کرده و این ماسک را تهیه کنید.

ماسک بادام

مقداری روغن بادام شیرین به صورت و گردن بمالید سپس چند قطره آب گرم به پوست خود پاشیده و مقداری آب لیموترش تازه روی آن بمالید. سپس با انگشت پوست را به صورت دورانی ماساژ دهید بعد از 15 تا 20 دقیقه پوست را ابتدا با آب نیم گرم و سپس با آب سرد شسته و خشک کنید. این ماسک تأثیر معجزه آسایی در بازیابی لطافت و شادابی پوست دارد.

ماسک بابونه

از ترکیب بابونه و سفیده تخم مرغ به مقدار مساوی ماسکی تهیه کرده و به مدت پنج دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب نیم گرم بشویید. این ماسک برای از بین بردن آماس و پف صورت بسیار مفید است.

ماسک پوست های حساس

یک قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق غذاخوری ماست را مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با حوله مرطوب در آب نیم گرم پوست را تمیز کنید.

ماسک ضد چین و چروک

چهار عدد سفیده تخم مرغ، 15 گرم پودر زاج سفید، مقداری گلاب، 7/5 گرم روغن بادام شیرین سفیده تخم مرغ را خوب زده با گلاب کمی حرارت می دهیم به طوری که فقط گرم شود بعد زاج سفید و روغن بادام را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید این ماسک در رفع چین و چروک و استحکام نسوج پوست اثر بسزایی دارد.

ماسک هویج

این ماسک در تأمین ویتامینA پوست بسیار مفید است. برای ساخت آن یک فنجان آب هویچ، یک قاشق عسل و یک سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده 15 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس مانند ماسک های قبل آن را پاک کنید.

ماسک جعفری

یک فنجان آب جعفری، یک سفیده تخم مرغ و یا یک فنجان آب جعفری، یک دوم فنجان ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کرده و روی پوست به مدت 10 دقیقه بمالید. علاوه بر موارد یاد شده و ماسک های فوق به تغذیه خود نیز اهمیت دهید که بیش از همه در جوان نگه داشتن پوست نقش دارد. مصرف پنج وعده میوه و سبزی را فراموش نکنید. روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید. حتماً از کرم های ضدآفتاب در روزهای آفتابی استفاده کنید. گوشت، مرغ و ماهی را جانشین گوشت قرمز کنید و چربی کمتری در رژیم غذایی استفاده کنید. از خشک شدن پوستتان خودداری کنید.
منبع: نشریه بانو، شماره 115.

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.