10 روش برای جستجوی آنلاین افراد

آیا از این طرف و آن طرف سراغ هم کلاسی قدیمی یا یکی از اقوام خود را که مدتها از آن بی خبرید می گیرید؟ در این مقاله شما را با 10 روش برای یافتن شخص مورد نظرتان در فضای مجازی آن هم ظرف تنها چند ثانیه آشنا خواهیم کرد.
سه‌شنبه، 26 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 روش برای جستجوی آنلاین افراد
10 روش برای جستجوی آنلاین افراد






 
آیا از این طرف و آن طرف سراغ هم کلاسی قدیمی یا یکی از اقوام خود را که مدتها از آن بی خبرید می گیرید؟ در این مقاله شما را با 10 روش برای یافتن شخص مورد نظرتان در فضای مجازی آن هم ظرف تنها چند ثانیه آشنا خواهیم کرد.

ابزار Friend Finder فیس بوک

فیس بوک تنها 30 میلیون کاربر انگلیسی دارد و به همین دلیل عقلانی ترین مکان برای شروع جستجو است. اواخر سال گذشته میلادی بود که این سایت ابزار دوست یاب خود را تغییر داد تا به این ترتیب کابران بتوانند در کمال امنیت صفحات این سایت را با نام خود زیر رو کنند. مرورگر این ابزار، دوستان و همچنین افرادی که ممکن است به واسطه محل زندگی، تحصیلات و شغل خود بشناسید را به شما نشان می دهد. کاربران فیس بوک همچنین می توانند با انتخاب مبنای جستجو (مثلاً انتخاب محل زندگی، مدرسه راهنمایی، و محل کار خود) که در سمت چپ صفحه قرار دارد دوستان مورد نظر خود را بیابند. برای آنکه نتایج دقیق تری توسط این ابزار بدست آید توصیه می شود اطلاعات بیشتری را به قسمت Info پروفایل خود اضافه نمایید.

موتور جستجوی افراد

اگر گوگل هم در یافتن دوست مورد نظرتان ناکام ماند، سعی کنید از موتور جستجویی که برای یافتن افراد طراحی شده است استفاده نمایید. برای نمونه می توانید از این موتورهای جستجو استفاده کنید:
Wink UK People Search, 123people, pipl
این ابزارها بنابر ادعای خودشان تمامی منابع موجود از قبیل پایگاه های داده های آنلاین، دایرکتوری ها و پروفایل های مربوط به شبکه های اجتماعی را زیر و رو کرده قادرند که جزئیات مربوط به تماس با افراد، عکس ها و همچنین فیلم های مربوط به اعضای این وب سایت ها را بدست آورند. در میان سه موتور جستجوی یاد شده pipl بیش از همه مورد استفاده قرار می گیرد، این موتور جستجو از حسابهای فلیکر گرفته تا پست های موجود در فوروم ها را بررسی می کند و به همین خاطر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما موتور 123people تنها بلاگ ها، خبرهای موجود در سایت ها و پرونده ها را بررسی می کند. در هر حال احتمالاً لازم می شود که برای دسترسی به پاره ای از اطلاعات نام خود را در این سایت ها ثبت نمایید.

فهرست رأی دهندگان انتخاباتی

از جمله منابع گسترده و به روز برای یافتن افراد، ابزار Finder com People.192 است. شهروندان انگلستان می توانند با استفاه از این ابزار افراد مورد نظر خود را در فهرست انتخاباتی اصلاح شده سالهای 2002 تا 2011، پایگاه داده های سرویس دریافت شماره تلفن افراد، و دفاتر ثبت تولد، وفات و ازدواج جستجو کنند. اما در نظر داشته باشید که برای دستیابی به چنین اطلاعاتی باید اعتبار لازم را خریداری نمایید و قیمت ها نیز عمدتاً از 9/95 پوند بابت هر 6 جستجو شروع می شوند و روزانه هم 10 دایرکتوری و اطلاعات مربوط به یک نفر را به صورت رایگان دریافت خواهید نمود که امروزه این سرویس از طریق قابلیت های سودمند موتور جستجوی Bing انجام می شود. ابزار دیگری که ارزان تر هم تمام می شود UK Electoral Rool نام دارد که آبونمان آن به طور میانگین برابر با 3/75 پوند در ماه برای جستجوی نامحدود است.

پروفایل های توییتر

چنانچه علاقه ای به توییتر ندارید و از اعضای آن هم نیستید توصیه می کنیم که باز هم سری به این سایت بزنید، شاید فرد مورد نظر شما از دوستداران این سایت باشد. اما برای ثبت نام در این سایت باید نام واقعی خود را وارد نمایید و چنانچه نامی غیر واقعی را وارد نمایید، این اطلاعات به صورت عمومی در معرض دید اعضای سایت قرار می گیرد و دیگر نمی توانید دوست خود را پیدا نمایید. ابزار جستجوی توییتر چندان هم دقیق نیست اما شاید در استفاده از Tweeps و Loca Follow بخت با شما یار باشد و سرانجام به مقصود خود برسید. این ابزارها پروفایل های توییتر، بیوگرافی ها و پیام های کوتاه کاربران (tweet) را جستجو کرده و به کاربر امکان می دهد که اسامی، نام محل و مشاغل مورد نظر خود را جستجو نماید.

پروفایل های گوگل

تمامی کاربران Gmail ,Picasa و دیگر سرویس های گوگل به صورت خودکار دارای یک صفحه اختصاصی می شوند که در پروفایل های گوگل برای آنها ایجاد شده است. حجم اطلاعاتی که در این پروفایل ها نمایش داده می شود به تنظیمات حریم شخصی (Privacy) فرد مورد نظر بستگی دارد (برای اطلاعات بیشتر به نسخه 265 کارگاه اطلاعات شخصی ایمن در پروفایل گوگل که ویژه کاربران اینترنت تدوین شده است مراجعه نمایید). چنانچه گزینه های موسوم به Help others find my profile in search results در آن پروفایل انتخاب شده باشد آنگاه می توانید با استفاده از امکان جستجو فرد مورد نظر را یافته و از طریق آن پروفایل با وی ارتباط برقرار نمایید (البته چنانچه گزینه Allow people to email me انتخاب شده باشد). همچنین می توان در هنگام جستجوی نام فرد مورد نظر از طریق موتور جستجوی اصلی عبارت «tbs=prfl:1 &» را به URL موجود در نوار آدرس افزوده و پروفایل های گوگل را جستجو نمایید.

افزودن Social Friend Finder به فایرفاکس

چنانچه مشغول جستجو در اینترنت بودید و ناگهان به یاد یکی از دوستان قدیمی خود افتادید بهتر است سری به آدرس http://bit.ly/social268 بزنید و برای یک بار هم که شده ابزار Social Friend Finder را امتحان کنید. با استفاده از این افزونه جدید فایرفاکس، کاربران قادر خواهند بود که به طور همزمان در چندین شبکه اجتماعی و سرویس های متعلق به وب سایت های متعدد نام دوست خود را جستجو نمایند که از جمله این شبکه ها و سرویس ها می توان به پروفایل های گوگل، فیس بوک و مانند آن اشاره کرد.
همچنین کاربران می توانند در صورت تمایل نتایج جستجو را در برگه و یا پنجره ای جداگانه مشاهده نمایند. با نصب افزونه موتور جستجوی افراد به مرورگر فایرفاکس، موتور جستجوی pipl به دیگر امکانات این مرورگر افزوده شده و به راحتی می توانید برای یافتن دوستان خود از آن استفاده نمایید.

شبکه های پیوند دهنده (Reunited Networks)

شاید سایتی مانند Friend Reunited نزد سایت هایی چون فیس بوک حرفی برای گفتن نداشته باشد اما این سایت همچنان اعضای جدید می گیرد و این امکان را به کاربران خود می دهد که با کاربران قدیمی آن ارتباط برقرار نمایند.
برای رسیدن به نتایج بهتر و دقیق تر می توانید با استفاده از اطلاعاتی نظیر سن، محل زندگی و تحصیل، فرد مورد نظر خود را جستجو نمایید.
همچنین با بهره از قابلیت جدید این سایت موسوم به Photo tagging فعالیت های آن فرد را دنبال نموده و چهره وی را در قالب عکسی نه چندان شفاف تشخیص دهید. جالب است بدانید امروزه شبکه هایی مانند ex-military forces Reunited همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند و برای آن دسته از کاربران انگلیسی که بدنبال هم خدمتی های گذشته خود می گردند تنها امید به شمار می روند.

Linkedln

سایت Linkedln با بیش از 100 میلیون عضو در سراسر جهان ابزاری مؤثر و رایگان برای یافتن همکاران قدیمی و شماره های تماس شرکت های گوناگون است. در این سایت هم مانند فیس بوک، افرادی که ممکن است برای شما آشنا باشند پیشنهاد داده می شوند. قابلیت جدیدی موسوم به Timeline Connection هم به این سایت افزوده شده که به کاربر امکان می دهد تا به صورت بصری (visually) شغل خود را مرور نموده و ارتباطات و تماس های از دست رفته را مجدداً بازیابی نماید.
دیگر شبکه های اجتماعی مخصوص بزرگسالان از قبیل Xing که بیشتر برای یافتن همکاران قدیمی به کار می رود و همچنین انجمن محبوب Saga Zone که ویژه افراد بالای 50 سال طراحی شده است نیز نمونه های دیگری از این سایت ها هستند.

جستجوی آنلاین دفترچه تلفن

چنانچه نام شخصی در دفترچه تلفن شهری معین وجود داشته باشد می توان به صورت آنلاین و بدون پرداخت هرگونه وجهی شماره وی را پیدا کرد. برای این منظور کافیست با مراجعه به وب سایت دفترچه تلفن، نام خانوادگی و محل زندگی فرد مورد نظر را در خانه جستجو وارد نمایید و ظرف مدتی کوتاه شماره وی را بیابید. همچنین اپلیکیشن ویژه تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید و iPhone هم وجود دارد که در حال حاضر تنها امکان یافتن تلفن تماس شرکت ها را دارد. برای یافتن شماره تماس مورد نظر خود در کشورهای دیگر از سایت infobel دیدن فرمایید. این سایت شما را به دفترچه های تلفن اقصی نقاط جهان متصل کرده و حتی کد کشور را نیز در اختیارتان قرار می دهد.

جستجوی افراد توسط موبایل

چنانچه در حرکت و سفر هستید و لازم است شخصی را پیدا کنید بهترین راه کار استفاده از اپلیکیشن رایگان iPhone موسوم به 123people است. کاربران این اپلیکیشن می تواند شماره تلفن و آدرس ایمیل فرد مورد نظر خود را به دست آورده و مستقیماً توسط تلفن همراه خود با وی تماس بگیرند و همچنین با استفاده از قابلیت Cover Flow آیفون عکس آن فرد را مرور نمایند.
چنانچه جستجوی آنلاین شما هم راه به جایی نبرد می توانید با پرداخت 39/99 پوند از سرویس Finder Monkey استفاده نمایید. این شرکت مدعی است که برای یافتن فرد مورد نظر شما به جای استفاده از پایگاه های داده ای قدیمی از نیروهای خبره و متخصص استفاده می کند و آدرس و تلفن فرد را هم در اختیارتان قرار می دهد. چنانچه پس از 7 روز این سرویس نتواند فرد مورد نظر را بیابد نیازی به پرداخت وجه نیست. این شرکت همچنین به تأیید مجمع استانداردهای امنیتی PCI هم رسیده است و از جمله اعضای سازمان خدمات اعتباری هم به شمار می رود.
منبع: نشریه بزرگراه رایانه شماره 143

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما