Plextor PX-LB950UE External 12X Blu-ray Writer

ما همین تازگی به PX-LB950UE External 12X Blu-ray Writer که از USB 3.0 و eSATA پشتیبانی می کند دسترسی پیدا کردیم. سیستمی که با استفاده از آن تست را انجام دادیم فاقد درگاه های 6Gbps eSATA بود بنابراین
چهارشنبه، 27 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
Plextor PX-LB950UE External 12X Blu-ray Writer
Plextor PX-LB950UE External 12X Blu-ray Writer






 
ما همین تازگی به PX-LB950UE External 12X Blu-ray Writer که از USB 3.0 و eSATA پشتیبانی می کند دسترسی پیدا کردیم. سیستمی که با استفاده از آن تست را انجام دادیم فاقد درگاه های 6Gbps eSATA بود بنابراین USB 3.0 گزینه سریع تری محسوب می شد. البته، به دلیل این که USB 3.0 با نسخه قبلی USB 2.0 سازگار است شما می توانید کابل USB 3.0 را به یک درگاه USB 2.0 متصل کنید اما اگر این کار را بکنید نمی توانید حتی به حداکثر سرعت این درایو نزدیک شوید. برای این که بهتر متوجه موضوع شوید باید اشاره کنیم که حداکثر سرعت USB 2.0 معادل 480Mbps، حداکثر سرعت eSATA برابر با 6Gbps و USB 3.0 معادل 5Gbps است.
گذشته از سرعت اتصال، هر دیسکی که burn می کنید به شکلی جدی به نرخ سرعت رسانه و سرعت درایو محدود می شود. درایو جدید Plextor از سرعت های 12X BD-R که به معنای حداکثر سرعت تئوریک 432Mbps است پشتیبانی می کند. متأسفانه، سریع ترین رسانه ای که توانستیم پیدا کنیم یک دیسک 50 گیگابایتی دولایه 6X محصول Verbatim بود. براساس اعلام Plextor، رسانه 8X در راه است و این درایو را به یکی از سریع ترین و پردوام ترین درایوهای آینده (بیرونی یا درونی) که در حال حاضر می توانید تهیه کنید تبدیل خواهد کرد. سایر ویژگی هایی که ما را به خود علاقه مند کرد نرم افزار پخش و ضبط Blu-ray و DVD از CyberLink، شامل نرم افزار پخش Blu-ray 3D است که با فرض این که شما سخت افزار مورد نیاز را در اختیار دارید BD 3D محلی را پخش و محتوای 2D را به محتوای شبیه سازی شده 3D تبدیل می کند.
Plextor همچنین PlexUtilies خود را که یک برنامه عمده و مهم تحلیل درایو و دیسک است و از LightScrib (1) پشتیبانی می کند به بازار عرضه کرده است. یک بافر بزرگ 8 مگابایتی هم در آن وجود دارد و ظاهر زیبایی هم دارد.
در تست های ما، burn حدود 45 گیگابایت داده بر روی یک 6X BD-R دولایه با استفاده از PX-LB950UE فقط 34 دقیقه به طول انجامید. در مقام مقایسه، بهترین زمانی که قبلاً به آن رسیده بودیم 24 دقیقه بود اما این مدت زمان برای burn نصف این مقدار اطلاعات بر روی یک 4X BD-R بود. این درایو در عین حال از نظر سر و صدا ساکت بود که آن را برای تماشای فیلم ها و تهیه بک آپ از مقدار بسیار زیادی اطلاعات به گزینه ایده آلی تبدیل می کند.

پی نوشت ها :

www.lightscribe.com

منبع: نشریه بزرگراه رایانه شماره 143

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.