رشد سریع YouTube

هنگامی که در فکر جذب مشتریان جدید هستید، نمی توانید منتظر بمانید تا آنها شما را پیدا کنند. Jamie Grove مدیر بازاریابی ThinkGeek می گوید: باید به جاهایی سر بزنید که مردم در آنجا آنلاین هستند. به همین دلیل است خرده
چهارشنبه، 27 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رشد سریع YouTube
رشد سریع YouTube






 

رشد سریع YouTube نقش خیره کننده ای را در بازاریابی ویدئویی آنلاین برای آن به ارمغان آورده است.

هنگامی که در فکر جذب مشتریان جدید هستید، نمی توانید منتظر بمانید تا آنها شما را پیدا کنند. Jamie Grove مدیر بازاریابی ThinkGeek می گوید: باید به جاهایی سر بزنید که مردم در آنجا آنلاین هستند. به همین دلیل است خرده فروشان Gadgetهای آنلاین در روز اول آپریل (این روز در برخی کشورها روز تفریح و حیله نام دارد و مردم در این روز با یکدیگر مزاح و تفریح می کنند.) ویدئوهای طنز سالانه خود را در YouTube به اشتراک می گذارند. براساس آمارهای یک مؤسسه تحقیقات وب با نام Alexa ,YouTube یکی از 4 وب سایت اول از نظر تعداد بازدیدکنندگان در ایالت متحده امریکا است.
Grove می گوید ویدئو بهترین راه برای به دام انداختن مشتریان است. او معتقد است: "ویدئوها بدون رقیب قادر به جذب مردم هستند." "آنها ارتباطات عمیق تری را ایجاد می کنند و دقیقاً به همین دلیل است که افراد بدخواه ویدئوهای ویروسی را بیشتر از عکس و یا مستند در اینترنت پخش می کنند."
شرکت Apple به منظور معرفی اسباب بازی جدید و طنز آمیز خود برای انسان های نسل جدید در 31 ماه مارچ ویدئویی با نام PlayMobil Apple Store را به نمایش عمومی در آورد. این کلیپ آغاز به کار یک اسباب بازی را به نمایش می گذارد که با حالت و حسی شبیه به یک Apple Store با اسباب بازی PlayMobil ازدواج می کند. در این کلیپ iPad, iPhone و کامپیوترهای رومیزی نیز نقش هایی را ایفا می کنند. همچنین صفی طولانی از سایر فروشندگان نیز در خارج این بازار وجود دارد که به محض معرفی محصولی جدید و آتشین از سوی Apple دهان کجی می کنند. این ویدئو نزدیک به نیم میلیون بازدید کننده در یک ماه داشت و بدین ترتیب توانست به هدف خود در جلب نظر به سوی ThinkGeek و خرید از این فروشگاه نائل آید. مشتریان آنلاینی که شاید تا پیش از این با خرده فروشان Gadget آشنایی چندانی نداشتند. Grove می گوید: "YouTube مردمی که هیچ آشنایی با شما و وب سایت شما ندارند را به سویتان جذب می کند." آمار و ارقام نیز این حقیقت را اثبات می کنند. براساس تحقیقات Alexa, YouTube در ارجاع ترافیک اینترنت به سوی فروشگاه ThinkGeek.com پس از Google.com و Facebook.com در رتبه سوم جای گرفته است.
به همین دلیل است که خرده فروشان اغلب ویدئوهای ویژه و خاص منظوره خود را در YouTube قرار می دهند. Grove ادامه می دهد: "محتویات ویدئوها مهمترین بخش استراتژی بازاریابی ThinkGeek است."
ThinkGeek به عنوان بخشی از کمپانی Geeknet در جذب عموم مردم به سوی فروشگاه های اینترنتی از طریق YouTube تنها نیست. براساس گزارش اخیر شرکت SundaySky ارائه دهنده سرویس های توسعه و مدیریت ویدئوهای آنلاین، 40 خرده فروش اول از 50 خرده فروش اینترنتی و پانصد خرده فروش اول امریکا در فروش توسط وب دارای کانال های اختصاصی YouTube هستند. مشتریان نیز به طور روزافزون ویدئوهای آنها را تماشا می کنند. در نیمه دوم سال 2010 تعداد کل بازدیدکنندگان از 50 خرده فروش برتر جهان 120% افزایش داشته است و از 168 میلیون بازدید به 369 میلیون بازدید رسیده است. یک دلیل برای بازدید میلیونی، اولویت دهی ویدئوهای واقع در YouTube توسط موتور جستجوی معروف Google.com بوده که همین امر ویدئوها را به یکی از مهمترین بخش های استراتژی جستجوی خرده فروشان اینترنتی تبدیل کرده است.

جلب توجه توسط YouTube

YouTube.com حتی بدون ارتباط با Google نیز نمایشگاه جذابی برای ویدئوهای خرده فروشان است. مردم در حدود 2 میلیارد ویدئو را در هر روز از طریق این سایت تماشا می کنند. این مقدار از دو برابر تعداد کل ویدئوهای بازدید شده در دو سال گذشته بیشتر است.
YouTube یکی از معروفترین وب سایت های موجود بوده و طبق آمار اعلام شده از سوی مؤسسه سنجش وب comScore دارای دومین رتبه پس از Google.com در بیشترین تعداد بازدیدکنندگان جستجوگر وب است. در ماه مارچ امسال تعداد درخواست های جستجو از سایت YouTube برابر با 3.71 میلیون بوده که این مقدار در حدود 1.03 میلیون درخواست بیشتر از موتور جستجوی Yahoo.com و تعداد 2.11 میلیون درخواست بیشتر از موتور جستجوی Bing.com (این موتور در صفحه اصلی ماکروسافت واقع شده است و تمامی جستجوها در سایت های Yahoo را پشتیبانی می کند) بوده است.
مدیر بازاریابی اینترنتی و مدیر رسانه شرکت Drs.Foster & Smith می گوید: "مردم همه نوع اطلاعاتی را در YouTube جستجو می کنند". او ادامه می دهد: "YouTube جایی است که مردم برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود در آنجا ظاهر می شوند، حال آن اطلاعات چه درباره نحوه کاشتن یک گل باشد و یا تحقیق درباره مضرات غذای حیوانات خانگی خود".
آن دسته از مشتریانی که به دنبال تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی هستند، می توانند ویدئوهای ارسالی از سوی DrsFosterandSmith.com را در YouTube تماشا کنند.
مالکان شرکت Drs.Foster & Smith دامپزشکان متخصص هستند. آنها تصور می کنند که دانش آنها درباره حیوانات خانگی، فاکتور کلیدی شرکت، برای مشهور شدن شرکت آنها و پیشی گرفتن از سایر رقبای آنها است. Magee Gordon مدیر بازاریابی شرکت Drs.Foster & Smith می گوید: "ویدئوها ایده آل ترین راه برای معرفی توانمندی های این شرکت و شناخت اعضای آن هستند. علاوه بر نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در سایت های اختصاصی شرکت ها، با ارسال و نمایش آنها در YouTube، فروشندگان به خریداران خود کمک می کنند تا براساس نیاز و علاقه خود برند مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند."
برای مثال در تابستان طولانی و گرم سال گذشته، Magee و کارمندان او سریعاً سؤالی را درباره چگونگی کاهش اثرات منفی حاصل از تأثیر گرما بر سگ ها را مطرح کردند. سپس با کمک دامپزشکان شرکت یک ویدئو پرسش و پاسخ سریع را حاضر کردند و دو ساعت بعد از مطرح کردن سؤال، ویدئو را ارسال نمودند. در این ویدئو Magee سؤالاتی را از دامپزشک Holly Nash. Nash درباره چندین موضوع مطرح کرده بود و پاسخ ها شامل طیف وسیعی از توصیه های پزشکی می شد. از استفاده از دستمال خیس و خنک برای سگ ها گرفته تا کنترل دمای بدن سگ و معرفی دمای نرمال بدن حیوانات (حداکثر 103 درجه فارنهایت). ده ماه بعد از ارسال ویدئو بیشتر از 750 بازدید کننده داشت.
Magee می گوید: "اگرچه آن ویدئو اثرات ویروسی (نوعی تکنیک بازاریابی) برای جذب هزاران مشتری را به همراه نداشت اما اطلاعات ارزشمندی را برای صدها مشتری به ارمغان آورد." سایر خرده فروشان نیز بیش از 200 ویدئو دیگر را عرضه کردند. ویدئوهایی با موضوعات مختلف از قبیل "چگونه چنگالهای سگ خود را تمیز کنید". این ویدئوها نیز بیش از 50 هزار بار بازدید شدند.
براساس تحقیقات Alexa تنها 1% از ترافیک بازدیدکنندگان، مستقیماً از YouTube به DrsFosterSmith.com کلیک کرده اند. اما Magee همچنان اعتقاد دارد که این تلاش ها تأثیرات طولانی مدت دارد. او می گوید: "ویدئوهای ما جنبه برند سازی دارد. هدف ما به اشتراک گذاری اطلاعات است و در حین انجام این کار به مردم یادآوری می کنیم که کی هستیم". هر یک از ویدئوهای فروشندگان با صفحه ای که حاوی عنوان برند مربوطه است شروع شده و به پایان می رسد.
مانند "Drs.Foster and Smith: توزیع کننده داروهای حیوانات خانگی". بخش دیگری که معمولاً توسط ویدئوها تأکید می شود عنوان یا موضوع آن است مانند نام دارویی مثل "Tramadol". بخش دیگری که اغلب ویدئوها شامل آن می شوند برچسب یا نوار رنگی است که نشان دهنده مرجع تهیه کننده آن ویدئو است.
در مثال فوق نام شرکت Drs.Foster and Smith در ویدئو برچسب گذاری شده است.
طبق نظر Magee مزیت دیگر ویدئوهای YouTube این است که: "مردم بیشتر تمایل دارند لینک های YouTube را برای دوستان خود بفرستند تا لینک های وب سایت های تبلیغاتی". او می گوید: "YouTube یک موقعیت خنثی و بی طرفانه ای را برای ما فراهم می آورد. در واقع مردم احساس نمی کنند که ما سعی داریم چیزی به آنها بفروشیم. ما فقط اطلاعات مفیدی را به آنها عرضه می کنیم و امیدواریم که به ما اعتماد کنند و در آینده از ما خرید کنند."

قدرت نمایی

Jamie Grove از شرکت ThinkGeek معتقد است که YouTube روش فوق العاده ای است برای کمک به خریداران تا به محصولاتی که ممکن است اصلاً از آنها اطلاعی نداشته باشند و یا حتی راجع به آن فکر نکرده باشند، برخورد کنند. این مسئله درباره ThinkGeek که محصولات خاص و منحصر بفردی ارائه می کنند به درستی صدق می کند چرا که خریدار به محض جستجوی محصولات آن و با محصولات مشابه آن به این شرکت هدایت می شود.
اینها تنها دلایل عرضه ویدئوهای فروشندگان در YouTube نیستند. Grove معتقد است که YouTube هزینه ها را پایین نگه می دارد. چرا که راه هایی را نیز برای نمایش رایگان ویدئوها در نظر گرفته است. در یک جمله: "بدون هزینه با اثربخشی بی نظیر". این در حالیست که حداقل هزینه ها در سایر سیستم های نمایش ویدئو سالیانه معادل 150 هزار دلار است.
YouTube انعطاف پذیر است و امکان جاسازی سریع ویدئوها را در سایت ها و ایمیل ها فراهم می آورد. ممکن است قرار دادن یک ویدئو در یک سایت مشکل باشد اما با بارگذاری آن در YouTube، با یک کلیک و فشردن دکمه Share در زیر ویدئو می توان به راحتی آنها را به اشتراک گذاشت. برای جاسازی آن ویدئو در سایت خود نیز می توانید پس از به اشتراک گذاری آن، دکمه Embed را فشار دهید و کد ارائه شده در صفحه ظاهر شده را در سایت و یا ایمیل مورد نظر Paste نمایید.
قرار دادن ویدئو در ایمیل باعث می شود که کاربران خواسته یا ناخواسته با پیام اصلی ایمیل درگیر شوند. Grove معتقد است به همین دلیل است که فروشگاه هایی که از این روش استفاده می کنند دارای نرخ بازدید بیشتری (تعداد کلیک ها بر روی ایمیل) نسبت به میانگین صنعت خود هستند.
طبق جدیدترین گزارشات سرویس بازاریابی شرکت Epsilon and و انجمن Email Experience مقدار میانگین بازدیدها 22.1 درصد اعلام شده است.
ویدئوها مشتریان خود را با ایمیل سرگرم می کنند. بنابراین با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، فروشندگان می توانند تعداد ایمیل های حاوی ویدئوهای خود را افزایش دهند. این نتایج همچنان نیز ادامه دارند. همین امر سبب می شود فروشندگان به سمت ایمیل های طولانی جلب شوند. برخی مواقع ممکن است یک پیام از یک فروشنده تا 12 صفحه ادامه داشته باشد. Grove می گوید: "به نظر من هنگامیکه ایمیل های ما طولانی تر شوند، نرخ پاسخ ها نیز حقیقتاً افزایش پیدا می کند و مردم در جریان کارهای ما قرار می گیرند." ویدئوها اغلب بر شاد کردن خریداران تمرکز دارند و خرید کردن در واقع یک منفعت فرعی از سرگرمی افراد تلقی می شود. استفاده از لینک های ویدئویی در ایمیل های تبلیغاتی، ThinkGeek را قادر می سازد تا اشتیاق خود راجع به کالاهایشان را با دیگران سهیم شود. Grove می گوید: "ویدئوها به ما کمک می کنند تا آنچه ما را به هیجان می آورد را به نمایش بگذاریم و به مردم بگوییم که ما هم دوست داریم سرگرم شویم!"

ترقی طبیعی

Eric Lebersfeld مدیر شرکت و مدیر بازاریابی Capitol Lighting می گوید: نمایش ویدئوها در سایت در کنار نمایش آنها در YouTube به مشتریان کمک می کند 1800lighting.com را پیدا کنند. این مسئله تا حدودی به دلیل اعمال تغییراتی در فرمول Google.com و تأکید این موتور جستجوگر برای الویت دهی به محتویات ارزشمند مانند ویدئو است. Google می گوید این اعمال تغییرات تا 12% در شاخص گذاری جستجوها تأثیر گذار بوده است.
Lebersfeld می گوید برای 1800lighting.com این تغییر به بالا رفتن شاخص سایت تا 24% کمک کرده است که البته باید بیشتر از ویدئوها تشکر کنیم. او ادامه می دهد: "ترقی در موتور جستجو یک علم و نیز یک هنر است." "و تغییرات دقیقاً در راستای همان مسیری است که پیش از این هم ما برای ویدئوها خود به کار می بستیم. مانند سایر بخش های سایت ما، از بلاگ گرفته تا رسانه های گروهی و مقالات"
با توجه به اینکه عامل های کاوشگر موتورهای جستجو (بخشی از موتور جستجوست که با بازبینی مو به موی محتوای وب سایت ها، آنها را به شاخص های موتور اضافه می کند) اغلب قادر به کشف ویدئوها نیستند، 1800lighting.com با اخذ مشاوره از شرکت های نامدار مشاور در این حوزه مانند Big Couch Media Group سعی در دور زدن این مشکل دارند. فروشندگان در ویدئوهای خود خلاصه ای از جزئیات و تعداد کثیری از کلمات و اصطلاحاتی را که ممکن است مشتری از آنها برای جستجوی ویدئو خود استفاده کند، قرار می دهند. آنها همچنین ویدئوهای خود را برچسب گذاری کرده و نوع طبقه آنها را برای دسته بندی مشخص می نمایند. بدین ترتیب امکان بالا رفتن الویت آنها توسط موتورهای جستجو به ویژه Google (طبق آمارهای comScore این سایت به عنوان امپراطور موتور جستجو بالغ بر 68.2% از جستجوهای وب را در ماه مارچ به خود اختصاص داده است) باز هم بیشتر می گردد. هنگامی که یک فروشنده مانند 1800lighting.com یک ویدئو را در YouTube قرار می دهد، Google در راستای جستجوی خود برای یک محصول تصویر شده در یک کلیپ، تصویر کوچکی از ویدئو را ارائه می دهد. بطوریکه مشتری بتواند با یک کلیک آن را اجرا کند.
برای مثال یک جستجو برای "مجموعه مهارت های Fredrick Ramond" را در Google در نظر بگیرید. جستجوگر در صفحه اول خود یک لینک برای 1800lighting.com را ارئه می کند که دارای تصویر کوچکی از ویدئو فروشنده است و با یک کلیک می توانید آن را مشاهده کنید.
Georgianne Brown مؤسس و مدیر شرکت Big Couch می گوید که این تصویر کوچک از ویدئو احتمال توجه مشتری به لینک مورد نظر را بیشتر می کند. او ادامه می دهد: "این تصویر توجه مشتری را به خود جلب می کند." Lebersfeld نیز معتقد است ویدئوهایی که در این قالب قرار نگیرند نمی توانند مردم را به سوی خود جذب کنند. او می گوید: "باید چیزی را برای مشتریان خود به ارمغان آورید که بتوانند با آن سرگرم شوند." او همچنین معتقد است: "برخی فروشندگان معتقدند که وقتی یک مشتری ویدئویی را تماشا می کند، به احتمال زیاد نتیجه عکس می دهد. چرا که مشتریانی که برای خرید خود مصمم هستند زمان خود را صرف تماشا کردن ویدئو نمی کنند. با وجود این قدرت ویدئوها در جلب مشتری انکارناپذیر است."
با بالا رفتن تعداد مشتریان جستجوگر ویدئو، طبیعتاً فروشندگان نمی توانند این حجم درخواست و یا جایگاه YouTube به عنوان سوپراستار سایت های ویدئویی را نادیده بگیرند.
چنین تصور می شد که iPad تنها برای یکسال در بازار کامپیوتر باقی بماند. اما ثابت کرد که تأثیرات آن تا مدت زیادی احساس خواهد شد. اگر به خاطر بیاورید، Mac از سال 1984 میلادی همراه ما بوده است. iOS نیز برای چند دهه است که در کنار ماست. اما واقعاً نحوه بلوغ آنها چگونه بوده است؟

سخت افزار

MacBookAir امروزی را با Mac اورجینال مقایسه کنید: تنها پیکسل های صفحه نمایش Air، 20 برابر بیشتر از Mac قبلی بوده و میلیونها رنگ نیز بیشتر دارد. حجم حافظه آن هم صدها برابر بزرگتر شده است. آیا این نرخ رشد درباره تجهیزات iOS نیز صدق می کند؟ در مورد صفحه نمایش چنین به نظر نمی رسد. شبکه صفحه نمایش Apple براساس میزان بینایی چشمان ما و قدرت ادراک مغز ما طراحی و تنظیم شده است. بنابراین افزایش پیکسل ها و یا افزایش تعداد رنگها کار بیهوده ای خواهد بود و پیشرفتهای آتی در صفحات نمایش نیازمند یک حرکت بزرگ تکنولوژیکی است. مشابه حرکت از CRT به LCD. من فکر می کنم این حرکت بزرگ در قالب یک جوهر الکترونیکی خواهد بود. مشابه آنچه امروز توسط Kindle نوعی دستگاه الکترونیکی سبک و قابل حمل که در آنها کتابها، مجلات و متنهای مختلف قابل دانلود و مطالعه هستند) مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به گذشته برگردیم و نگاهی به LCDهای سال 1980 بیاندازیم، تجسم اینکه این مونیتورها اجداد مونیتورهای بزرگ و زیبا امروزی روی میز کار شما و یا صفحه نمایش های کوچک در دستان شما هستند، مشکل می شود. جوهرهای الکترونیکی نیز به همین شیوه ترقی می کنند.
در اوایل زندگی کاری من یعنی سال 1980، با سیستمی کار می کردم که برای داشتن یک ترابایت حافظه، به کل فضای یک اتاق نیاز بود. اما امروز قادر هستیم حافظه های بسی بیشتر از آن را تنها در دستان خود لمس کنیم. هیچ دلیلی وجود ندارد که بتوانیم ادعا کنیم این پیشرفتها ادامه ندارد. البته ممکن است در مسیرهای متفاوتی صورت بگیرد اما هرگز متوقف نمی شوند. اما باید بدانید که چیزهایی که ذخیره می کنیم نیز بزرگتر و بیشتر می شوند.
من تصور می کنم اصلیترین تغییرات سخت افزاری مربوط به شبکه است. با iOS، امکان اتصال به اینترنت تنها به برخی از دستگاههای خاص محدود نمی شود. بلکه اتصالات در همه جا حاضر و امکانپذیر خواهند بود. حتی اگر بتوانید یک سیگنال هم دریافت کنید (از طریق شبکه داخلی و یا Wi-Fi خود) با همان یک سیگنال می توانید اینترنت را در دستان خود حس کنید. همانطور که برای افزایش پهنای باند خود اشتیاق نشان می دهیم، درباره ارتقای زیرساخت ها نیز به همین صورت خواهد بود. با نرخ رشد کنونی، در آینده تجهیزات شبکه از 30 ترابایت پهنای باند بصورت ماهیانه برخوردار خواهند بود. همچنین شاهد پیشرفت های شبکه در سطوح مالکیتی نیز خواهیم بود. با وجود حق مالکیت تام افراد در این نوع دستگاه ها، تمایل به اشتراک گذاری قابلیت های ارتباطی توسط آنها منطقی به نظر می رسد. مانند برخی از افراد که امروزه عکس ها و موزیک های خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. برای یادآوری امکانات پیشِرو، به نحوه تسهیم ارتباط اینترنتی یک iPhone با iPad توجه کنید.

عاملهای انسانی

با وجود افزایش نرخ تغییرات، iPadهای سال 2014 شباتهای زیادی با نوع کنونی خود خواهند داشت. اگر نگاهی به صفحه کلید و موس iPadهای سال 1984 بیاندازید خواهید دریافت که تفاوت زیادی با انواع امروزی مشاهده نمی شود. حتماً می پرسید چرا؟ به این دلیل که فیزیولوژی بدن ما از 30 سال گذشته تغییر ذاتی شگرفی نداشته است. (منظور تغییرات فیزیولوژیکی است و نه کوتاهی و بلندی و یا رنگ مو) دستگاه های Multitouch به طور خاص براساس عدم تغییر در عادات انسانی ساخته می شوند: انگشتانی که ما برای تعامل و کنش استفاده می کنیم، تغییر نمی کنند. همانطور که کنترلها نیز بدون تغییر باقی می مانند. پس نوع طراحی صفحات لمسی با استفاده از انگشت ها نیز تغییر نخواهد کرد. هر زمانی که Steve Jobs یک دستگاه iOS جدید را معرفی می کند سریعاً به نازک بودن آن و اینکه چقدر نسبت به نوع قبلی خود سبک تر شده و عمر باطری آن نیز بیشتر شده اشاره می کند. اهمیت این ویژگی ها هر روز بیشتر و بیشتر می شود و این در حالیست که دو ویژگی قابلیت حمل، در مقایسه با افزایش ویژگی های سخت افزاری همچنان با یکدیگر در تناقض هستند.
با این تفاسیر چنین پیش بینی می شود که دستگاه های پیشرفته آتی نیز مشابه سایز دستگاه های کنونی معادل خود عرضه خواهند شد. اما آنچه مسلم است دستگاه ها در آینده منعطف تر شده و با نیازهای کاربران خود سازگاری بیشتری خواهند داشت. شما ممکن است یک روزنامه تا حدی تا کنید که بتوانید آن را در یک مشت خود نگه دارید، از طرفی آن را کاملاً باز کنید و در بزرگترین اندازه مورد نیاز خود به مطالعه بپردازید. به نظر من ساخت دستگاه هایی با چنین ویژگی در آینده اصلاً دور از انتظار نیست. دستگاه هایی که بتوانید آنها را تا کرده و در سایز بسیار کوچک و قابل حمل درآورید بطوریکه به آسانی در جیب شما جای گیرد و از طرفی بر جسب نیاز نیز بتوانند به قدری بزرگ شوند که پاسخگوی نیازهای شما باشند.
طراحان صنعتی هنوز هم با چالش هایی در ارتباط با مهندسی فاکتورهای انسانی دست و پنجه نرم می کنند. کسانی که تایپ کردن متن طولانی در یک iPad را تجربه کرده باشند حتماً خستگی ناشی از ضربه زدن طولانی مدت به یک صفحه سخت را نیز درک کرده اند. اگر آسودگی کاربران به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در دستگاه های سیار در نظر گرفته شود آنگاه راه حل های ارگونومیک نیز جزء یکی از مزیت های رقابتی در فرآیندهای بازاریابی جای خواهد گرفت.

دوره هیجان

من به اندازه کافی خوشبخت بودم که هنگام راه اندازی اولیه Mac اوریجینال در آنجا بودم. با آنکه تا یکسال پس از آن هم غوغایی برپا بود اما تصور می کنم 30 سال بعدی جالبتر هم باشد. من بی صبرانه منتظر دیدن ویژگی های خارق العاده ای هستم که قرار است توسط کودکانی که هم اکنون تازه در حال یادگیری امکانات ابتدایی کامپیوتر خود هستند، ساخته شوند.
منبع: نشریه بزرگراه رایانه شماره 143

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.