رشته نیرو

نیرو تدریس آرامش درونی است. در واقع در جهت تحقق بخشیدن به نیاز فرد برای یافتن معنای آرامش درونی براساس تمرین تنفس و قدرت درونی ایفای نقش کرده و به هماهنگی بین سلامت جسم و فکر می انجامد.
دوشنبه، 6 آبان 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رشته نیرو
رشته نیرو

 






 
نیرو تدریس آرامش درونی است. در واقع در جهت تحقق بخشیدن به نیاز فرد برای یافتن معنای آرامش درونی براساس تمرین تنفس و قدرت درونی ایفای نقش کرده و به هماهنگی بین سلامت جسم و فکر می انجامد.
نفس اولین هدیه خداوند به بشر و نیز آخرین موهبتی است که از او گرفته میشود و بالاترین هدف زندگی رسیدن به آرامش میباشد.
رشته نیرو
برای رسیدن به این آرامش انسان نیاز به دفاع شخصی دارد.
قسمت اعظم رشته نیرو اختصاص به قدرت تنفس دارد که بر اساس تکنیک های مخصوص تنفسی و کنترل ذهن پدید می آید، به شخص توانایی میبخشد، آگاهی می دهد و وی را توانمندتر میسازد. از میان این نیروها میتوان به استعدادهای درونی، حواس، انرژی، گرمای درونی اشاره نمود و هر مرحله به منزله پلکانی میباشد که شخص را پله پله به سمت آرامش درونی سوق میدهد. تمرینات این رشته شخص را بر احساس کردن انرژی در سطوح مختلف بدن قادر می سازد. این دانش، به منظور هدر نرفتن انرژی جسم و فکر، و همچنین نگه داشتن احساس تازگی و شادابی، در محدود کردن این انرژی بسیار سودمند میباشد.
بیشتر مواقع مردم متوجه نیستند که چقدر خسته هستند و براساس یک انرژی عصبی زندگی میکنند. اگر این موضوع برای یک مدت طولانی ادامه پیدا کند اثرات جانبی منفی به همراه دارد که از جمله میتوان افسردگی را نام برد. خطر اصلی آن است که شاید دیگر هیچ انرژی دیگری برای مواجهه وجود نداشته باشد.
هنگامی که شخص با خطر شدیدی مواجهه میشود توانایی تولید واکنشی را مییابد که این توانایی مستلزم قدرتی ورای قدرت یک انسان معمولی میباشد. به طور مثال مادری که بچه اش را در خطر میبیند و با قدرت عجیب و باور نکردنی سعی بر نجات فرزندش دارد. این نمونه ای است از قدرت درونی که در وجود همه ما انسانها گذاشته شده و به مناسبتی خود را در شرایط خاص نمایان میسازد.
هیچ توضیحی برای این اتفاقات وجود ندارد. علم باور دارد که این پدیده در اثر پخش وسیع آدرنالین در بدن بوجود می آید. در نیرو برای اثبات این قدرت درونی در رده های بالا مربیان با دستهای برهنه و غیر مسلح بدون احساس درد و یا وارد آمدن صدمه مشتهای پی در پی برروی ورقه آهنی زده و تئوری آدرنالین را رد میکنند.
در طی قرنها آدمی به دنبال آرامش بوده است. این آرزو در نهاد همه انسانها وجود دارد. حتی اگر این نیاز در عمیق ترین نقاط ضمیر ناخودآگاه انسان دفن شده باشد. این نیاز با استعداد قدرت درونی در ارتباط است که همراه تمامی ما انسانها بدنیا آمده است ولی متاسفانه اکثریت مردم زندگی خود را بدون آگاهی از این نعمت بزرگ الهی میگذرانند.
این قدرتها هر کدام باید پرورش یابند تا شخص به آرامش درونی دست پیدا کند. که این آرامش خود را در قدرت درونی ظاهر میسازد. شخص با کنترل نفس و تمرکز و توجه قدرت درونی را موزون و متناسب میکند و سیستم عصبی را قادر به انتقال ان از طریق ماهیچه های درونی میسازد.
خشم در افکار و یا رفتار مخرب ترین نیرویی است که میتواند نیرو وپتانسیل لازم و کافی برای موفقیت شخص و رسیدن به آرامش درونی را از بین ببرد.
شکوفایی قدرت درونی بیش از هر چیز مستلزم داشتن طبیعتی آرام است. این مورد حتی از داشتن بدنی سالم واجب تر و مهمتر میباشد.
یکی از درسهای نیرو تسلط بر ترسهای شخص میباشد و به هنرجویان طریق روشهای کنترل ذهن را آموزش میدهد. در سطوح بالاتر از این متد استفاده میشود که در عرض چند ثانیه فقط با استفاده از کنترل ذهن قدرت درونی را به هر قسمتی از بدنش که میخواهد انتقال دهد. به طور مثال شکستن آجر با شکم، یا مشت زدن به آهن یا شکستن آجر با سر. تحت هیچ شرایطی شخص نمیتواند با استفاده از روشهای فردی و بدون راهنمایی استادان دست به شکوفایی این نیرو بزند.
منبع:رزمی کار


 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.