صبحت های امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش

اولین اسیر و آخرین آزاده

روز عزت و سربلندی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. شهادت امیرلکشری بار دیگر خاطرات روزهای ایثار، مقاومت و پایمردی خلبانان جان بر کف نیروی هوایی را در اذهان ملت ایران زنده کرد. در واقع آزادگان
سه‌شنبه، 7 آبان 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اولین اسیر و آخرین آزاده
 اولین اسیر و آخرین آزاده






 

صبحت های امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش

درآمد

روز عزت و سربلندی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. شهادت امیرلکشری بار دیگر خاطرات روزهای ایثار، مقاومت و پایمردی خلبانان جان بر کف نیروی هوایی را در اذهان ملت ایران زنده کرد. در واقع آزادگان سربازان فداکار اسلام و انقلاب و رمز پیروزی و پایداری ملت ایران اسلامی می باشند. نیروی هوایی افتخار دارد که قهرمانان و آزادگانی را پرورش داده که هر یک سندی از ایثار و مردانگی را به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی افزوده اند. امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی در مراسم تشیع پیکر پاک سرتیپ خلبان حسین لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد سخنانی به شرح ذیل اظهار داشت:
حضور گسترده مردم عزیز در مراسم تشیع این شهید والا مقام نشان داد که آن ها قدر شناس تلاش و فداکاری مردانی هستند که برای عزت و سربلندی ایران عزیز همواره در صحنه های حفاظت و حراست از کیان جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. این ضایعه برای مردم ایران که دوران سخت دفاع مقدس را پشت سرگذاشته و شاهد دلاوری و ایثارگری های رزمندگان اسلام بوده اند بسیار سنگین و دردناک است. دوستداران و یاران شهید بزرگوار در سوگ پرکشیدن عزیزی از همرزمان خود داغدار شده و در رثای از دست دادن او نغمه سرمی دهند. خاطرات شهید لشکری بر سینه های ما حک شده است و بازگو نمودن خاطرات صبر و استقامت او پیروی از فرامین اسلام و مستحکم نمودن خط توحید و ولایت می باشد. آری آزادگان ما با تمام وجود دریافتند که هیچ سلاحی مؤثرتر از سلاح ایمان نیست.
شهید لشکری یکی از قهرمانانی بود که با تحمل 18 سال اسارت دشمن بعثی، سندی از صبر و استقامت را به نمایش گذاشت. این شهید بزرگوار از معدود قهرمانانی است که طعم ایثارگری، جانبازی و آزادگی را چشید و در آخر به آرزوی دیرینه اش که همانا رسیدن به معبود و شهادت در راه میهن و آرمان هایش بود رسید. او یک استثنا بود چرا که اولین سربازی بود که در راه پاسداری از میهن در چنگال دشمن اسیر شد و آخرین اسیری بود که پس از سالها درد و رنج و شکنجه آزاد شد.
چه زیباست کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند:‌ «لحظه به لحظه این رنج ها و این صبرها پیش خداوند متعال ثبت و محفوظ است و پروردگار مهربان این اعمال و حسنات را در روز قیامت که انسان از همیشه بیشتر نیازمند است به او باز خواهد گرداند.» و ما امروز خرسندیم که این شهید بزرگوار پاداش مجاهدات و جانشفانی های خود را از درگاه باریتعالی دریافت خواهد کرد. امروز نیروی هوایی ارتش به برکت خون شهیدان با رهبری مقتدارنه فرماندهی معزز و معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) آماده تر از همیشه برای پاسداران از آرمان های بلند امام راحل و شهدا ایستاده است.
جا دارد اینجانب از حضور گسترده مردم مسئولین کشوری و لشکری و کلیه قوای مسلح که در مراسم تشیع این امیر سرافراز شرکت نمودند تشکر و قدردانی نمایم و این اطمینان خاطر را به ملت شریف ایرانی اسلامی بدهم که جان بر کفان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که تربیت یافته مکتب عاشورا هستند امروز امانتدار پرچمی هستند که شهید لشکری و دیگرشهدا برافراشته اند و آن را تا قله سعادت و سربلندی به دوش خواهند کشید.

شرکت شخصیت های لشکری و کشوری در مراسم تشییع

در مراسم تشییع پیکر پاک شهید خلبان سرلشکر حسین لشکری تعدادی از مقام های لشکری و کشوری و اقشار مردم شهید پرور، ده ها تن از آزادگان و هم رزمان سال های فاع مقدس از ارتش و سپاه و بسیج دوستداران شهید حضور داشتند. نخستین مقام عالی رتبه نظامی که وارد مراسم شد امیردریادار سیاری بود که مورد استقبال فرماندهان نیروی هوایی قرارگرفت. همچنین امیر سرلشکر عطا الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، حجت السلام محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ محمد حسن دادرس معاون هماهنگ کننده فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرلشکر سلیمی فرمانده سابق ارتش، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و تعدادی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم حضور یافتند. مسئولان همچون زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دکتر رحماندوست مشاور رئیس جمهوری در امور شهدا و ایثارگران و آقایان کوثری و دکتر کرمی راد اعضای کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.
منبع: نشریه شاهد یاران شماره 85


 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.