راه کارهای موفقیت تحصیلی

فعالیت های جسمانی خوبی داشته باشید!

تا جایی که ممکن است نرمش و ورزش را در برنامه های روزمره ی خود بگنجانید. در فاصله بین هر نوبت درسی و برای استراحت فکری، به فعالیت های جسمانی بپردازید، مثلاً کمی نرمش کنید، قدم بزنید و به طورکلی ورزش های
يکشنبه، 4 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فعالیت های جسمانی خوبی داشته باشید!
 فعالیت های جسمانی خوبی داشته باشید!

 

نویسنده: دکتر شکوفه موسوی




 

راه کارهای موفقیت تحصیلی
تا جایی که ممکن است نرمش و ورزش را در برنامه های روزمره ی خود بگنجانید. در فاصله بین هر نوبت درسی و برای استراحت فکری، به فعالیت های جسمانی بپردازید، مثلاً کمی نرمش کنید، قدم بزنید و به طورکلی ورزش های سبک انجام بدهید. طناب بزنید و تا جایی که ممکن است از هوای آزاد استفاده کنید. موقعیت یکنواخت درس خواندن باعث درد عضلات و فشار آمدن به مفاصل، اضافه وزن و احساس خستگی و کلافگی می شود.
نحوه ی وقت گذراندن بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در زمان های استراحت با محدودیت فعالیت فیزیکی و عدم تحرک همراه است، یعنی آن ها معمولاً فعالیت هایی مثل مطالعه، تماشای تلویزیون، پشت رایانه نشستن، جدول حل کردن و ... انجام می دهند که تحرک و فعالیت فیزیکی زیادی طلب نمی کند.
حتماً بعد از اتمام وقت درس خواندن وضعیت بدنی خود را تغییر دهید و فعالیتی انجام دهید که کمی تحرک بدنی داشته باشد، مثلاً با یکی از دوستان تان قرار بگذارید و با او قدم بزنید، یک بازی دوستانه در محل ترتیب دهید، به باغچه ی خانه برسید، به گل ها آب بدهید، عصرها بیرون بروید یک خرید جزئی انجام بدهید. در این صورت می بینید که وقتی فضای یکنواخت ذهنی و محیطی شما عوض می شود، خستگی تان بهتر رفع می شود و می توانید با روحیه و آمادگی بیشتر درس بخوانید.
فعالیت های جسمانی متناسب با سن، تضمین کننده ی سلامت جسمی، روحی و عملکرد بهتر در همه زمینه های زندگی از جمله عملکرد درسی هستند.
منبع مقاله :
موسوی، شکوفه؛ (1386) موفقیت تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، تهران: نشر قطره



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط