از کجا میتوانم الکتریسیته تهیه کنم؟

ساکنان ایالات متحده مى‌توانند الکتریسیته مورد نیاز خود را از چهار منبع بدست بیاورند: خودشان تولید برق کنند، شرکت‌هاى تعاونى الکتریکى، تسهیلات عمومى یا همان صنایع همگانى، و صنایع خصوصى که سرمایه گذاران آن،
سه‌شنبه، 6 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از کجا میتوانم الکتریسیته تهیه کنم؟
از کجا مىتوانم الکتریسیته تهیه کنم؟

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون



 
دارندگان خانه در ایالات متحده آمریکا برق مصرفى خود را از چهار منبع عمومى، تهیه مى‌کنند.
ساکنان ایالات متحده مى‌توانند الکتریسیته مورد نیاز خود را از چهار منبع بدست بیاورند: خودشان تولید برق کنند، شرکت‌هاى تعاونى الکتریکى، تسهیلات عمومى یا همان صنایع همگانى، و صنایع خصوصى که سرمایه گذاران آن، صاحب آن صنایع مى‌باشند.
هر کسى که انگیزه ، فن آورى و وسایل مربوطه را داشته باشد مى‌تواند براى خودش برق تولید کند، ولى اکثر ساکنان ایالات متحده این روش را انتخاب نمى‌کنند و به جاى آن، مشترى یکى از انواع تولید کنندگان برق، در آن منطقه مى‌شوند. در ایالت‌هایى که در آن توزیع برق، غیر دولتى شده است، مانند ایالت تگزاس، بعضى از مصرف کنندگان، تعداد انتخاب بیشترى در زمینه‌ى انتخاب توزیع کننده‌ى برق خود دارند.

تولید برق مصرفى خودتان

این امکان وجود دارد که برق مورد استفاده‌ى خود را، با استفاده از یک سرى از سیستم‌هاى مستقل و بر پایه‌ى منابع انرژى فنا‌ ناپذیر، هم چون انرژى خورشیدى، تولید کنید. علاوه بر گزینه‌ى انرژى خورشیدى، صاحبان خانه مى‌توانند با نصب توربین‌هاى بادى تولید برق، سیستم‌هاى هیدرو الکتریک (تولید برق بوسیله آب)، سیستم‌هاى تولید برق به وسیله حرکت فیزیکى، سلول‌هاى سوخت فسیلى، و چیزهاى دیگر، برق مورد نیاز خود را به دست بیاورند. در موارد فوق العاده، ژنراتورهاى دیزلى نیز در میان منابع انرژى شخصى، مقبولیت عمومى زیادى را به عنوان پشتیبانى از برقى که از توزیع کنندگان دریافت مى‌گردد، دارند.
بعضى از صاحبان خانه‌ها که اصطلاحاً، به خود متکى هستند، ممکن است انگیزه، دلیل، و شرایط صحیح جهت تولید برق "خارج از چهار چوب" را صرفاً براى خودشان، داشته باشند. کسان دیگرى که مى‌خواهند برق خودشان را، خودشان تولید کنند و هم چنین، آرامش خیال داشته باشند، مى‌توانند سیستم تولید برق در چهار چوبشان را به منابع توزیع برق متصل کرده و از "اندازه‌گیرى خالص" استفاده کنند. اندازه گیرى خالص به این معنا است که اگر سیستم تولید برق مستقل قانونى، برقى مازاد بر آن چه در خانه مورد نیاز است تولید کند، صاحب خانه در واقع، این برق مازاد را وارد مدار توزیع برق کرده و در حقیقت آن را به توزیع کنندگان برق مى‌فروشند.
براى مثال، از اولین خانه‌اى در ایالات متحده آمریکا که هیچ نیازى به شبکه برق خارجى ندارد "صفر خالص"، توسط شرکت بوش، در کاتاهوچى هیلز، ایالت جورجیا، واقع در جنوب غربى آتلانتا، پرده‌بردارى کرد.
"صفر خالص" یا "انرژى صفر خالص" اصطلاحى است مصطلح شده توسط دپارتمان فدرال انرژى براى توضیح دادن خانه‌هایى که بسیار به‌ صرفه‌اند (مصرف انرژى بسیار پایینى دارند). این خانه‌ها با موادى ساخته مى‌شوند که کمترین انرژى ممکن به هدر برود. براى مثال، خانه‌اى که توسط شرکت گرى استون پاور، که یک شرکت محلى مى‌باشد، ساخته شده، انرژى خود را از سیستم انرژى خورشیدى کسب کرده و وسایل مکانیکى که در این خانه استفاده شده است، بسیار کم مصرف بوده و امکانات به کار رفته در آن به صورت هوشمند مى‌باشند. یک پمپ ژئو ترمال (دستگاهى که حرارت مورد نیاز خود را، از گرماى زیر زمین بدست مى‌آورد)، حرارت و تهویه مطبوع را از زیر سطح زمین تأمین مى‌کند.
سیستم انرژى خورشیدى الکتریسیته‌اى، بیش از آن چه این خانه انرژی نیاز دارد، انرژی تأمین مى‌کند. انرژى مصرف نشده وارد شبکه انرژى گرى استون شده، جایى که این انرژى، در جاى دیگرى که مورد نیاز است مصرف مى‌شود. گرى استون براى انرژى که از شبکه گرى استون مصرف مى‌شود، هزینه دریافت کرده و انرژى مازاد تولید شده توسط خانه را، به صورت اعتبار به صاحب خانه اعطا مى‌کند. تخمین زده مى‌شود که مصرف الکتریسیته‌ى خانه، و قبض برق، در پایان سال، باید حدود یا چیزى نزدیک به هزینه‌ى صفر خالص باشد.

دریافت برق از یک شرکت توزیع کننده‌ى برق

امروزه، شرکت‌هاى توزیع برق در قسمت‌هاى روستایى ایالات متحده، شرکت‌هاى معاف از مالیات بوده و یک بازرگانى غیر اتفاعی است که دارندگان و صاحبان آن، همان مصرف کنندگان انرژى برق در همان نواحى مى‌باشند. عموماً این شرکت‌ها برق را براى مشتریانى تولید مى‌کنند که در یک منطقه‌ى جغرافیایى خاص بوده و دست رسى به منابع دیگر الکتریسیته ندارند.
براى مثال، شرکت انرژى مردم (PEC)، به اعضاء خود این خدمات را در منطقه‌اى که ٦ حوزه‌ى روستایى را در اطراف روچستر، در گوشه‌ى جنوب شرقى ایالت مینسوتا، پوشش مى‌دهد، ارائه مى‌کند. PEC در سال ١٩٣٦ تأسیس شد و بیش از ١١٥٠٠ عضو دارد. در سال مالى ٢٠١١، ٢ر٣٠ میلیون دلار از فروش برق عایدى داشته است.
یکى از چالش‌هایى که بر سر راه شرکت‌هاى توزیع برق روستایى وجود دارد این است تراکم جمعیتى که در یک منطقه روستایى وجود دارد، بسیار کمتر از تراکم جمعیت در شهر‌ها و شهرستان‌ها مى‌باشد. شرکت PEC تنها در هر مایل مربع، پنج مشترى دارد، در حالى که شرکت هاى سرمایه بنیان توزیع برق در هر مایل، حداقل ٣٥ مشترى دارند. بر خلاف این چالش، این شرکت‌هاى غیر انتفاعى به مشتریان خود مزایاى بى‌شمارى در مقایسه با دیگر توزیع کننده‌هاى برق ارائه مى‌کنند.
تفاوت تسهیلات برق رسانى با شرکت‌هاى بازرگانى برق رسانى چیست

گرفتن برق از تسهیلات عمومى برق

صاحبان خانه مى‌توانند از تسهیلات عمومى توزیع برق، برق مورد نیاز خود را تهیه کنند، که شامل خدمات غیر انتفاعى از طرف شهردارى، ایالت و یا دولت فدرال و دولتى مى‌باشند.
اکثر مشتریان توزیع کنندگان و ارائه دهندگان تسهیلات دولتى، عموماً ساکنان شهرها و شهرستان‌ها، ایالت‌ها و قلمرو تحت کنترل دولت مى‌باشند. دولت فدرال نیز مالک آژانس‌هاى توزیع کننده‌ی برق از جمله آژانس مدیریت قدرت بونوایل مى‌باشد، که مرکز آن در پورتلند، در ایالت اورگان واقع بوده و شرکت دولتى تنسى ولى در نوکسویل ایالت تنسى مى‌باشد. این آژانس‌ها مالک و کنترل کننده ى نیروگاه‌هاى تولید برق، هم چون سدهاى هیدرو الکتریکى، نیروگاه‌هاى با سوخت ذغال سنگ، گاز و نفت و نیروگاه‌هاى هسته‌اى مى‌باشد. اکثر ساکنان ایالات متحده، به صورت غیر مستقیم مشترى توزیع کنندگان عمومى دولتى مى‌باشند، زیرا اکثراً برقى را مصرف مى‌کنند که توسط آژانس‌هایى چون BPA و TVA تولید شده‌اند، این شرکت‌هاى تولید برق، شرکت‌هایى هستند که برق را به صورت عمده فروشى در اختیار توزیع کنندگان برق و بازایاب‌هایى از قبیل ارائه کنندگان تسهیلات عمومى چون تسهیلات عمومى دکاتور در ایالت آلاباما، قرار مى‌دهند.
از کجا میتوانم الکتریسیته تهیه کنم؟
تسهیلات دکاتور در سال ١٩٣٩ تأسیس شد و برق مصرفى بیش از ٢٦٠٠٠ نفر از ٥٥٦٨٣ از ساکنان و دیگر مشتریان صنعتى و بازرگانى در شمال و مرکز شهر آلاباما (٢٠١٠) را تأمین مى‌کند. در حدود ٦٩ درصد (٩ر٩٧ملیون دلار) از درآمد ٩ر١٤١ دلارى در سال مالى ٢٠١١ این شرکت ، از طریق الکتریسیته بوده است.
این ارائه کننده‌ى تسهیلات، در جدول توزیع کنندگان برق شهروندان، که برق خود را از TVA مى‌گیرند، از نظر حجم انتقال الکتریسیته، از آخر در رتبه‌ى چهارم قرار دارد.
دریافت الکتریسیته از تسهیلات سرمایه گذار بنیان (خصوصى IOU)
کمپانى‌ها و شرکت‌هاى خصوصى که به منظور کسب درآمد تأسیس شده‌اند و مالکیت آن را، سهام داران بازار بورس به عهده دارند عموماً به نام تسهیلات سرمایه گذار بنیان (IOUs) شناخته مى‌شوند.
این تسهیلات، شرکت‌هاى الکتریسیته‌اند که مالکان خصوصى داشته و سهام آنها در بازار بورس در مبادلات عمومى، مبادله مى‌شود. این تسهیلات عموماً توسط کمیسیون‌ها و یا هیئت مدیره، مدیریت شده، که باید تغییرات نرخ و سیاست‌هاى بازرگانى را کنترل کنند.

NRG

شرکت تولید انرژى NRG که مرکز آن در پرینستون ایالت نیو جرسی مى‌باشد، پر مصرف کننده‌ترین توزیع کننده برق در لیست IOUs است. این شرکت در رده ٥٠٠ لیست پر سرمایه‌ترین شرکت‌ها بوده و به عنوان شرکت برتر در لیست S&P 500 قرار دارد. شرکت NRG داراى مقام تولید انرژى بزرگی بوده و داراى نیروگاههایى هستند که گنجایش تولید بیش از ٢٥٠٠٠ مگا وات را دارند. این مقدار برق براى مصرف ٢٠ میلیون خانه کفایت مىکند.
شرکت‌هاى تأمین برق مصرف کنندگان رلاینت انرژى و گرین مونتین انرژى روى هم رفته تقریباً برق ٩ر١ میلیون مشترى از شهروندان ایالات متحده گرفته تا شرکت‌هاى بازرگانى، مالى و صنعتى را مى‌توانند تأمین کنند. شرکت NRG در زمینه‌ى انرژى خورشیدى، بادى و انرژى هسته‌اى و در کنار آن، بر روى اتومبیل‌هاى الکتریکى قابل شارژ و سیستم پشتیبانى آن‌ها سرمایه گذارى کرده است. در سال ٢٠١١، فروش خالص شرکت NRG تقریباً ٠٨ر٩ تریلیارد دلار و در آمد خالص آن، پس از کسر هزینه‌ها، ٤ر٢ تریلیارد دلار بوده است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.