چگونه بدمینتون بازی کنیم؟

اگر در این ورزش مبتدی هستید، نکات اساسی و تکنیک‌هایی که در این مقاله برای بازی بدمینتون ذکر شده است برای شما مفید خواهد بود.
دوشنبه، 11 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه بدمینتون بازی کنیم؟
چگونه بدمینتون بازی کنیم؟

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
 
 
اگر در این ورزش مبتدی هستید، نکات اساسی و تکنیک‌هایی که در این مقاله برای بازی بدمینتون ذکر شده است برای شما مفید خواهد بود.
چگونه بدمینتون بازی کنیم؟
ابتدا، به اصول مقدماتی این بازی می‌پردازیم. بازی بدمینتون با یک راکت و یک توپ بدمینتون که دارای 16 پرک می‌باشد بین 2 یا 4 بازیکن برگزار می‌شود. این بازی در المپیک 1992 شامل پنج رشته بود: انفرادی مردان، انفرادی زنان، دو نفره مردان، دو نفره زنان، و دو نفره میکس (مردان و زنان). بدمینتون یک ورزش داخل سالن است. شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی بین ورزش تنیس و بدمینتون وجود دارد. اگرچه به نظر می‌آید بازی بدمینتون آسانتر از تنیس باشد، بسیاری با این نظر مخالف‌اند. در این مقاله اطلاعات مختصری در مورد این بازی باز گو می‌کنیم که برای مبتدیان مفید خواهد بود.

نکات بازی بدمینتون برای مبتدیان

اصطلاحات دیگری به غیر از راکت و توپ بدمینتون وجود دارد که شما باید قبل از بازی با آنها آشنا شوید. چون باد در حرکت توپ بدمینتون اثر می‌گذارد، این ورزش در داخل سالن بازی می‌شود. مقدماتی‌ترین کاری که باید به خاطر بسپارید این است که یک بازی کن برای برگرداندن توپ باید از قدرت و تکنیک زیادی برخوردار باشد تا بتواند امتیاز گیم را به دست آورد. حالا که با این اصطلاحات آشنا شدید، در مورد چگونگی بازی و امتیاز گرفتن بحث خواهیم کرد.

نحوه‌ی بازی
• زننده و گیرنده‌ی سرویس باید در طول بازی در محوطه‌ی مربوط به خود بازی کنند و از زمین خود خارج نشوند.
• در بازی‌های انفرادی و دو نفره، زننده و گیرنده سرویس باید به صورت مورب در داخل محوطه سرویس و بدون تماس با خطوط محوطه سرویس قرار گیرند.
• برخلاف تنیس، هنگام زدن سرویس اگر توپ با راکت زننده سرویس برخورد نکند خطا محسوب می‌شود. زننده سرویس نباید قبل از آمادگی کامل گیرنده سرویس اقدام به زدن سرویس کند.
• هنگام برخورد توپ با راکت زننده‌ی سرویس تمام توپ باید از کمر سرویس دهنده پایین‌تر باشد. ممکن است بتوانید به صورت فور هند یا بک هند سرویس بزنید اما باید اطمینان پیدا کنید که سرویس پایین‌تر از سطح شانه پرتاپ شود.
• سرویس گیرنده باید بدون تماس با خطوط محوطه‌ی سرویس توپ را به زننده برگرداند.
• پرتاب توپ از سرویس دهنده به سرویس گیرنده تا زمانی که توپ به زمین نیفتاده است ادامه دارد.
• یکی از ضربات مهم در بدمینتون دفاع می‌باشد که این ضربه معمولاً در پاسخ به ضربات حمله‌ای از جمله اسمش زده می‌شود. انواع دفاع عبارت است از دفاع کوتاه، دفاع تیز، دفاع بلند.
• اگر توپ پایین‌تر از ارتفاع تور باشد، باید توپ را به صورت بلند به سمت بالا پرتاب کنید تا توپ به زمین حریف برگردد. هم چنین می‌توانید آن را به آرامی به زمین حریف پرتاب کنید یا آن را با قدرت زیاد به صورت تیز به زمین حریف هدایت کنید.
• در آخر باید در نظر داشته باشید که شما مجاز هستید تنها یک بار به توپ برای دفاع یا حمله به زمین حریف ضربه بزنید. دو بار ضربه زدن به توپ توسط یک بازیکن خطا محسوب می‌شود.

نحوه‌ی امتیاز دهی
• بازی حرفه‌ای بدمینتون دارای سه ست می‌باشد. برنده‌ی یک گیم طرفی خواهد بود که زودتر به امتیاز 21 برسد. طرفی که برنده رالی باشد یک امتیاز به امتیازاتش اضافه خواهد شد. اگر امتیازات برابر 20 شد هر طرفی که دو امتیاز متوالی و پشت سر هم را دریافت کند برنده گیم محسوب می‌شود.
• بازی کن پرتاب کننده در صورتی یک امتیاز می‌گیرد که حریف نتواند توپ را برگرداند یا توپ را به تور بزند یا توپ به بیرون از زمین برود یا توپ به قسمتی از بدن حریف برخورد کند.
• اگر زننده‌ی سرویس امتیاز از دست بدهد بلافاصله جهت سرویس عوض می‌شود و حریف باید سرویس بزند.
• در بازی دو نفره، اگر تیم سرویس زننده امتیاز بگیرد همان بازی کن به حریف دوم سرویس می‌زند.
• از طرف دیگر، اگر تیم حریف یک امتیاز دریافت کند و امتیاز جدید عددی فرد باشد، بازی کنان موظفند در سمت چپ زمین برای زدن سرویس و دریافت اقدام نمایند. اما اگر امتیاز زننده‌ی سرویس در آن گیم زوج باشد زننده و گیرنده‌ی سرویس باید در زمین سمت راست قرار گیرند.

مواردی که ذکر کردیم، مبانی و تکنیک‌های بازی بدمینتون برای مبتدیان می‌باشد. استفاده‌ی درست از این تکنیک‌های اساسی می‌تواند به شما کمک کند تا این ورزش را به شکل حرفه‌ای بازی کنید. موفق باشید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط