مشکلات گوارشی در میان اطفال

اگر مایلید درباره‌ی همه‌ی ‌مشکلات گوارشی در میان اطفال اطلاعاتی به دست آورید این مقاله درباره‌ی همه‌ی مشکلات گوارشی معمول در میان بچه‌ها و چگونگی رفع این مشکلات اطلاعاتی در اختیار شما خواهد گذاشت. پس به خواندن ادامه دهید
دوشنبه، 11 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مشکلات گوارشی در میان اطفال
مشکلات گوارشی در میان اطفال

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون

 
 

 
اگر مایلید درباره‌ی همه‌ی ‌مشکلات گوارشی در میان اطفال اطلاعاتی به دست آورید این مقاله درباره‌ی همه‌ی مشکلات گوارشی معمول در میان بچه‌ها و چگونگی رفع این مشکلات اطلاعاتی در اختیار شما خواهد گذاشت. پس به خواندن ادامه دهید . . .
مشکلات گوارشی در میان اطفال
قبل از این که به فهرست مشکلات گوارشی بپردازیم بیایید یک تصویر کلی را در نظر بگیریم. ابتدا بایستی بدانیم که مشکلات گوارشی در واقع پیامد اختلالات جزیی و عمده در روده و برخی دیگر از مسائل بیرونی مربوط به سیستم گوارش می‌باشند. در این مقاله ما نگاهی خواهیم داشت به مشکلات گوارشی معمول که به نظر یکی از دغدغه‌های عمده‌ی والدین به شمار می‌روند. برخورداری از مقداری اطلاعات درباره‌ی این مشکلات برای والدین قطعاً ضروری می‌باشد، زیرا در برخی مواقع افزایش شدت این مشکلات می‌تواند به نتایج نا خواسته و مشکلات بهداشتی برای کودک منجر گردد.

فهرست مشکلات گوارشی در میان اطفال

اسهال

شاید این موضوع یک واقعیت عجیب و ناراحت کننده باشد، اما تقریباً 450 نوزاد در ایالات متحده‌ی آمریکا سالانه در اثر ابتلا به اسهال جان خود را از دست می‌دهند. بنا بر این اسهال امروزه یکی از مشکلات گوارشی عمده به شمار می‌رود. ابتلا به اسهال می‌تواند به چند دلیل رخ دهد. محتمل‌ترین علل ابتلا به اسهال عبارتند از تغییر رژیم غذایی، استفاده از برخی آنتی بیوتیک‌ها و قرار گیری در معرض برخی عفونت‌ها. اگر کودک هم چنان از شیر مادر تغذیه می‌کند تغییر در رژیم غذایی مادر نیز می‌تواند به ابتلای کودک به اسهال منجر شود. گفته می‌شود که خوراندن مایعات بیشتر به کودک جهت جبران آب از دست رفته‌ی بدن بهترین درمان خانگی برای اسهال می‌باشد.

یبوست

یبوست یک مشکل گوارشی عمده‌ی دیگر در میان اطفال محسوب می‌شود. این مشکل گوارشی نیز می‌تواند به خاطر تغییر رژیم غذایی، دارو یا حتی رفتار رخ دهد. با این حال، یبوست را می‌توان به آسانی در منزل تشخیص داده و درمان نمود. یبوست به حالتی گفته می‌شود که در آن کودک از کارکرد مزاجی سخت و نا مناسبی برخوردار است. استفاده از غذاها و میوه‌های دارای فیبر فراوان درمان خوبی برای یبوست محسوب می‌شود. با این حال، اگر کودک‌تان تنها چند سال سن دارد و از خون‌ریزی مقعدی نیز رنج می‌برد سریعاً با یک پزشک مشورت نمایید.

استفراغ

استفراغ نیز یک مشکل گوارشی دیگر در میان کودکان محسوب می‌شود که در اکثر مواقع تشخیص آن به اشتباه صورت می‌گیرد. اکثر مادران بیرون دادن محتویات دهان توسط نوزاد خویش را با استفراغ اشتباه می‌گیرند. بیرون دادن محتویات به همراه آروغ بعد از هر وعده‌ی غذایی در اکثر نوزادان امری طبیعی و عادی است. استفراغ در نوزادان در اثر انسداد معدی یا انسداد روده‌ای اتفاق می‌افتد. در میان کودکان بزرگ‌تر، علت استفراغ معمولاً یا تقریباً همیشه یک عفونت ویروسی می‌باشد. با این حال، استفراغ اگر یک بار و در اثر پر خوری یا دلایل مشابه رخ دهد مسآله‌ی مهمی نمی‌باشد. اما اگر شدت استفراغ زیاد است و به کرات نیز رخ می‌دهد بایستی کودک را نزد پزشک برد.

قولنج نوزادی

قولنج نوزادی (گریه‌ی شدید نوزاد به مدت چند ساعت در روز) هم چنان یکی از اولین مشکلات گوارشی شناخته شده در میان اطفال است و گفته می‌شود که علت آن دردهای شکمی است. اگرچه اکثر پزشکان با این موضوع مخالفند و دلایل‌شان نیز کاملاً قابل باور هستند، اما این مشکل هم چنان یک مشکل گوارشی محسوب می‌شود. باور بر این است که ماساژ دادن شکم طفل باعث می‌شود که وی آرام گیرد. بحث و منازعه بر سر این مشکل گوارشی هم چنان ادامه دارد و مشاوره با یک پزشک هنگام بروز این مشکل ضروری می‌باشد. واژه‌ی "colic" (قولنج) از یک واژه‌ی یونانی مشتق شده و به معنای روده می‌باشد.

درد

ما هم موافقیم که واژه‌ی درد یک عبارت کلی به شمار می‌رود. اما بسیاری دلایل وجود دارند که ممکن است باعث بروز درد شوند. سیستم گوارشی (از جمله روده‌های) نوزادان در برخی موارد تکامل نیافته است. این امر باعث بروز بسیاری از مشکلات دیگر در کنار کار کرد نا منظم مزاج می‌شود. هضم برخی مواد غذایی به مشکلی مشابه مشکل عدم تحمل لاکتوز تبدیل می‌شود و این امر ممکن است به بروز درد منجر گردد. عفونت مثانه و تورم آپاندیس دو علت دیگر بروز درد می‌باشند اما این دو مورد چندان معمول نیستند.
حالا که با همه‌ی مشکلات گوارشی در میان اطفال آشنا شده‌اید می‌توانید مراقب سلامت گوارشی کودک خویش باشید. البته توجه داشته باشید که بهره گیری از این اطلاعات نمی‌تواند جای گزین ویزیت پزشک یا مشورت با پزشک شود. یافتن علائم بیماری در اطفال کار دشواری است و از همین روی تنها پرشکان می‌توانند دیگر مشکلات گوارشی در میان کودکان را تشخیص دهند. تنها پس از تشخیص صحیح بیماری می‌توان توصیه‌ها و پیشنهاداتی ارائه نمود. مشکلات گوارشی در میان اطفال امری معمول به شمار می‌رود، اما اگر نا دیده گرفته شوند ممکن است به بروز مشکلات جدی منجر گردند. به همین دلیل، انتظار می‌رود مقداری اطلاعات درباره‌ی این مشکلات داشته باشید



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.