دستاوردهای بنیامین بنکر

اطلاعات کمی در مورد زندگی بنیامین بنکر شناخته شده است. این مقاله موفقیت این شخصیت قابل توجه آمریکا را توضیح داده و شفاف می سازد.
چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستاوردهای بنیامین بنکر
دستاوردهای بنیامین بنکر

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
اطلاعات کمی در مورد زندگی بنیامین بنکر شناخته شده است. این مقاله موفقیت این شخصیت قابل توجه آمریکا را توضیح داده و شفاف می سازد.
دستاوردهای بنیامین بنکر
بنیامین بنکر: ارتباطات مضر و زیان آور رفتارهای خوب را به فساد می کشاند. امیدوارم زنده باشم تا روزی بشنوم که ارتباطات خوب رفتارهای بد را اصلاح نموده است.
بنیامین بنکر به عنوان یکی از نقشه برداران اصلی واشنگتن، خیلی مشهور می باشد. علاوه بر این، به عنوان ریاضی دان، ستاره شناس متخصص، تقویم نجومی ساز، و مخالف سر سخت برده داری و تبعیض نژادی در امریکا بود. متأسفانه، اطلاعات بسیار کمی برای اثبات این که آیا این دستاوردها حقایق و یا اسطوره ها هستند، در دست رس می باشد. ما فقط می توانیم به منابعی سست تکیه کنیم تا دستاوردهای مردی که در زندگی در برابر تمام مشکلات موفق بوده است را درک نماییم.

معرفی مختصر

بنیامین بنکر در9 نوامبر 1731 در شهرستان بالتیمور مریلند، ایالات متحده آمریکا متولد شد. پدر او، رابرت، یک برده ی فراری و مادرش، مریم، یک برده ی آزاد شده بود. مریم نزد یک برده ی قرار دادی انگلیسی به نام مولی ویلز و یک برده ی آزاد شده ی سیاه و سفید به نام باناکی (هم چنین به عنوان بنا کا شناخته می شود) به دنیا آمد. بنیامین فرزند ارشد از هفت خواهر و برادر بنکر بود. او در یک مزرعه ی توتون و تنباکو متعلق به خانواده اش بزرگ شد. مادر بزرگ مادری او، مالی ویلز، به او و خواهر و برادرش خواندن و نوشتن آموخت. در سن شش سالگی، بنیامین می توانست برای خانواده اش با صدای بلند کتاب مقدس بخواند. او هم چنین دریک مدرسه ی پروتستانی حضور یافت، جایی که به او حساب ساده آموخته شد. وی مجبور به ترک تحصیلات رسمی خود گردید هنگامی که به قدر کافی برای کار در مزرعه ی خانواده بزرگ شد. بنیامین بقیه ی عمر خود را، همراه با خانواده اش در مزرعه ی بالتیمورصرف نمود و تصمیم گرفت تا زمان مرگ مجرد باقی بماند.
دستاوردهای بنیامین بنکر

دستاوردهای قابل توجه

دستاوردهای بنیامین بنکر به دلیل شرایطی که تحت آن به وجود آمدند، بسیار معتبر می باشند. در وهله ی اول، بنکر از یک خانواده ی آمریکایی - آفریقایی تبار بود، که تحت تسلط برده داری و تبعیض نژادی قرار گرفته بودند. در وهله ی دوم، او تحصیلات رسمی بسیار کمی داشت و یک شخص خود آموخته بود. اجازه دهید نگاهی به برخی از دستاوردهای متنوع و سرشار از استعدادش بیاندازیم.

اختراع ساعت های چوبی

بنیامین بنکر یک مدل قابل کار از یک ساعت که صرفاً از چوب تراشیده شده را در سال 1753 اختراع کرد. مکانیسم داخلی این ساعت تحت تأثیر ساعت جیبی متعلق به دوستش بود. نقل شده است که بنیامین ساعت جیبی را قرض گرفت، همه ی بخش های آن را پیاده نمود، طرح نقشه ی هر بخش را ایجاد نمود و اندازه ی هر بخش را به تناسب افزایش داد. در طول دو سال، بنیامین هر بخشی از ساعت چوبی را تراشید و خودش مونتاژ نمود. ساعت زیبا به مدت نزدیک به چهل سال کار می کرد، تا این که به آتش کشیده شد و در آتش سوزی در روز دفن بنیامین بنکر نابود شد. ساعت بنکر اعتبار اولین ساعت چوبی اختراع شده تا به حال در قاره آمریکا را حفظ نمود.

تخصص در علم نجوم

بنیامین بنکر اغلب یک ستاره شناس مشکی نامیده می شد. گفته می شود که وی پایه ی دانش در نجوم را از مادر بزرگ خود مولی ویلز فرا گرفته است، که به نوبه ی خود، او نیز از شوهرش باناکی یاد گرفته بود. چنین اندیشیده می شود که پدر بزرگ بنیامین باید متعلق به قبیله ی دوگون باشد، که بنا به گزارش ها دارای دانش خوبی در نجوم بودند. در سال 1771، بنیامین با برادران الیکوت که تازه به جامعه ی او نقل مکان کرده بودند، آشنا شد. جرج، یکی از برادران الیکوت، یک ستاره شناس آماتور بود. او چندین کتاب مربوط به نجوم و ریاضیات به بنیامین بخشید. با استفاده از این دانش، بنیامین با موفقیت یک خورشید گرفتگی که در 14 آوریل 1789روی داد را پیش بینی نمود.

انتشار سالنامه

بنیامین بنکر تخصص خود را در نجوم برای ایجاد و انتشار سالنامه به مدت شش سال با شروع از 1792 تا 1797 مورد استفاده قرار داد. تقویم نجومی تحت نام "سالنامه و اوقات شرعی پنسیلوانیا، دلاور، مریلند و ویرجینیا" منتشر شد. این شامل اطلاعات مربوط به موقعیت اجرام سماوی در آسمان و فصول می باشد. به عنوان حواشی و پر کننده در بین جزئیات تقویم نجومی، بنیامین پاره هایی از ادبیات مربوط به دیدگاه های خود را در صلح، سیاست، و لغو برده داری و تبعیض نژادی اضافه نموده است. محتویات سالنامه ی بنیامین بنکر به وضوح آنها را جدا از سالنامه های رقابتی آن زمان قرار می دهد.

بررسی ناحیه کلمبیا

یکی دیگر از افتخارات غرور آفرین بنکر از دستاوردهای او، دخالت جدی اش در نظر سنجی مربوط به ناحیه کلمبیا است. در فوریه 1791، متخصص ارشد اندرو الیکوت بنیامین را به عنوان بخشی از یک تیم نظر سنجی جهت کمک به خودش در مشخص کردن مرزهایی برای ایجاد ناحیه کلمبیا استخدام نمود. این سرزمین در اینده واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده آمریکا شد.
در آن زمان، یک معمار فرانسوی - آمریکایی به نام پیر چارلز لنفان برای طراحی طرح شهر پایتخت استخدام شده بود. به علت مسائل رسمی خاص، خدمات لنفان نا دیده گرفته شدند. لنفان از تسلیم طرح و برنامه های اصلی اش برای ناحیه کلمبیا امتناع ورزید. لگاند می گوید که بنکر با حافظه ی عالی اش، به طرز ماهرانه دو باره تمام برنامه های شهر را در کمتر از 48 ساعت ایجاد نمود. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که اثبات کند این یک واقعیت است یا افسانه ای اغراق آمیز می باشد.

نامه ای به توماس جفرسون

در ماه اوت سال 1791، بنیامین بنکر به توماس جفرسون، وزیر خارجه ی وقت ایالات متحده نامه ای نوشت. با این نامه، بنیامین می خواست داد خواستی برای آزادی آمریکایی های آفریقایی تبار دهد. او همیشه در برابر نژاد پرستی و برده داری سخن گفته بود. این نامه صرفا تلاشی جهت پایان دادن به این مشکلات اجتماعی دائمی بود. گفته شده است که، بنیامین یک کپی از اولین تقویم نجومی خود را به توماس جفرسون به همراه این نامه ارسال نمود. این نامه با چنین کلماتی که در زیر آمده، آغاز شده است.
". . . آقای محترم، چقدراین رقت بار است که فکر کنیم که، گرچه شما به طورکامل قانع به خیر خواهی پدر بشر و توزیع مساوی و بی طرفانه ی این حقوق و امتیازاتی بوده اید که به آنها اعطا شده بود، شما باید در همان زمان این بخشش ها را خنثی می کردید و با آنها مقابله می نمودید، درتوقیف کردن تقلب و خشونت های متعدد بخشی از برادران من، تحت ناله ها و شکایات اسارت و ظلم و ستم بی رحمانه، که شما باید در همان زمان مجرم و گناهکار این اعمال مجرمانه ای را پیدا می کردید. و شما به اصطلاح با احترام گذاشتن به خودتان نزد دیگران منفور گشتید."
یازده روز بعد، توماس جفرسون در پاسخ به این نامه گفت:
". . . هیچ کس بیش از آن چه من برای دیدن چنین براهینی که شما نشان دادید انجام دادم، نمیخواهد انجام دهد، که طبیعت به برادران سیاه ما، استعداد برابر با کسانی که از رنگ های دیگر انسانی هستند داده است، و این که ظاهر خواسته ی آنها صرفاً تن در دادن به وضعیت تخریب وجود آنها هم در آفریقا و هم آمریکا است. من می توانم با صداقت اضافه کنم که هیچ کس نمی خواهد برای دیدن یک سیستم خوب شروع شده برای بالا بردن هر دو شرایط بدنی و ذهنی شان نسبت به آن چه باید باشد، به پایداری خرفتی موجودیت در حال حاضرشان، و شرایط دیگر که نمی توان نادیده گرفت، احساساتی تر و آتشین مزاج تر از من اعتراف کند. من خود را در ارسال سالنامه ی خود به موسیو د کندورسه، دبیر فرهنگستان علوم در پاریس از اعضای جامعه کمک های بشر دوستانه مجاز دانسته ام زیرا من آن را به عنوان یک سند در نظر گرفته ام که تمام بشره تان حقی برای توجیه خود در برابر شک و تردیدهایی داشته اند که از آنها سرگرم شده بودند."
خواه فرهنگستان علوم، تقویم نجومی را دریافت نموده و یا دریافت نکرده بوده باشد، نمی تواند به دلیل عدم وجود شواهد کافی تأیید اعتبار و تنفیذ شده باشد.
بنیامین بنکر در 9 اکتبر 1806 در اتاق کوچک چوبی اش به علت کهولت سن و اعتیاد طولانی مدت درگذشت. علاوه بر این، اتاق چوبی اش آتش گرفت و در روز خاک سپاری اش سوخت. در نتیجه، بسیاری از آثار ارزشمندش، از جمله ساعت چوبی نابود شدند. امروز، تقریباً 200 سال پس از مرگ بنکر، فقط تعداد انگشت شماری از سوابقش باقی مانده است که مدارکی از موفقیت هایش را ارائه می دهد. این ممکن است دلیلی باشد مبنی بر این که چرا او شخصیتی مبهم باقی مانده است. خدمات پستی ایالات متحده با صدور یک تمبر پستی در سال 1980 این آیکون را گرامی داشتند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.