بلندترین آبشار دنیا

ترجمه و آبشار آنجل واقع در ونزوئلا بلندترین آبشار دنیا به شمار می رود. اگر دوست دارید با حقایق جالبی در باره ی این آبشار دیدنی آشنا شوید، به خواندن ادامه دهید.
چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بلندترین آبشار دنیا
بلندترین آبشار دنیا

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 

ترجمه و آبشار آنجل واقع در ونزوئلا بلندترین آبشار دنیا به شمار می رود. اگر دوست دارید با حقایق جالبی در باره ی این آبشار دیدنی آشنا شوید، به خواندن ادامه دهید.
بلندترین آبشار دنیا
مردم ونزوئلا از همان ابتدا از وجود آبشار آنجل اطلاع داشتند. با این حال، مردم دیگر نقاط دنیا هنگامی از وجود این آبشار با خبر شدند که یک خلبان آمریکایی به نام جیمی آنجل در سال 1935 در حالی که در جستجوی طلا در آن منطقه بود به طور اتفاقی بر فراز این آبشار پرواز کرد.

حقایق جالب

• آبشار آنجل (سالتو آنجل) بلندترین آبشار دنیا می باشد. ارتفاع این آبشار حدوداً 3212 پا (979 متر) و طولانی ترین ریزشگاه این آبشار 2648 پا (807 متر) است. این آبشار از دشت "اویان تپوئی" واقع در یک منطقه کوهپایه ای به نام "لا گلان سابانا" سر چشمه می گیرد. آبشار آنجل در واقع در امتداد یکی از شاخابه های رود ریو کارونی قرار دارد. این آبشار هنگامی شکل می گیرد که این شاخابه از دشت اویان تپوئی سرازیر می شود. اویان تپوئی در زبان محلی به معنای "کوه شیطان" است.
• عرض بستر آبشار آنجل حدوداً پانصد پا است. بستر این آبشار رود خانه ی "ریو گویا" نام دارد و به سمت رود خانه ی چو رون جاری است. رود خانه ی چو رون از شاخابه های رود خانه ی کاروئا محسوب می شود.
• ارتفاع باور نکردنی یکی از مشهورترین آبشارهای دنیا را هنگامی می توان بهتر درک کرد که این واقعیت را مد نظر داشته باشیم که ارتفاع آبشار آنجل سه برابر ارتفاع بلندترین برج دنیا، یعنی برج ایفل، و بیست برابر ارتفاع آبشار نیاگارا است.
• به خاطر ارتفاع زیاد این آبشار، بخشی از آبی که فرو می ریزد در میانه ی راه تبخیر می شود یا توسط تند بادهای موجود در منطقه به اطراف پراکنده می شود. باور بر این است که افرادی که در شعاع یک مایلی این آبشار قرار دارند توسط آبی که توسط آن به اطراف پاشیده می شود خیس می گردند.
• آبشار آنجل به دو نام دیگر نیز شناخته می شود ـ این نام ها "تولومه بنا" و "بیگ ریور فالز" می باشند. آبشار آنجل از فاصله ی دور به نظر تنها یک آبشار است، اما هنگامی که از نزدیک مورد مشاهده قرار گیرد تعدادی غار، دره، و کانال هم دیده می شوند که آب وارد آنها شده و مجدداً خارج می گردد. این آبشار دارای یک قسمت بالایی است که آب از آن حدوداً به فاصله ی 100 پا به پایین می ریزد و سپس وارد یک غار می شود. هنگامی که آب از غار خارج شد بار دیگر حدوداً 150 پا به پایین می ریزد. پس از آن، آب مستقیماً مسیری طولانی را طی کرده و بر روی زمین می ریزد. در طول فصول بارانی، آبشار آنجل به چند آبشار تقسیم می شود.
• امروزه آبشار آنجل جزئی از پارک ملی کانایما محسوب می شود. این پارک مساحتی بالغ بر سه میلیون هکتار را در بر می گیرد و در منطقه ی جنوب غربی ونزوئلا قرار دارد. آبشار آنجل توسط جنگل های استوایی، علفزارها و زمین های مرتفع احاطه شده است. تعداد زیادی تالاب، رودخانه، آبشار، و دشت نیز در اطراف این آبشار قرار دارند.
منظره ی زیبای اطراف آبشار، ارتفاع نفس گیر آن، آب نیلی و نقره گون آن، و سبزه زارهای اطراف آن باعث شده اند تا این آبشار به مکانی تبدیل شود که هر مسافر مشتاقی باید دست کم یک بار از آن دیدن کند. آبشار آنجل یکی از برترین جاذبه های توریستی در ونزوئلا به شمار می رود. با این حال، سفر به این مکان دور افتاده چندان هم آسان نیست. کسانی که قصد دارند که از این آبشار دیدن کنند می توانند با پرواز بر فراز آن به تماشای آن بپردازند، اما اگر هوا ابری باشد این آبشار شاید قابل دیدن نباشد. یک راه دیگر نیز پرواز با هواپیما از کاراکاس به کمپ کانایما است. از این کمپ سفر به بستر آبشار از طریق رودخانه انجام می گیرد. ماه های ژوئیه و دسامبر بهترین زمان برای دیدار از این آبشار است.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.