خاطره ی کوتاه از شهید مرتضی شادلو

مدیریت و ابتکار

در پیرانشهر و درمنطقه ی هنگ آباد، چندین روستا بودکه پس از انقلاب جولانگاه ضد انقلاب شده بود. جاده ی مواصلاتی وجود نداشت، امکان پاکسازی این روستا خیلی کم بود. برادران ارتشی نیز پس از چندین نوبت عملیات نتوانسته بودند به نتیجه
پنجشنبه، 15 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مدیریت و ابتکار
 مدیریت و ابتکار

 






 

 خاطره ی کوتاه از شهید مرتضی شادلو

در پیرانشهر و درمنطقه ی هنگ آباد، چندین روستا بودکه پس از انقلاب جولانگاه ضد انقلاب شده بود. جاده ی مواصلاتی وجود نداشت، امکان پاکسازی این روستا خیلی کم بود. برادران ارتشی نیز پس از چندین نوبت عملیات نتوانسته بودند به نتیجه ای برسند. تا اینکه با هماهنگی جهاد، فرماندهی محور به حاج مرتضی سپرده شد. او با استقرار چندین دستگاه لودر و بولدوزر، توانست طی مدت کوتاهی با احداث جاده، عقبه ی نیروهای ارتشی را تأمین کند. ظرف چند روز، منطقه از لوث وجود ضد انقلاب طی عملیاتی با نام فتح و با رمز «یا زهرا (سلام الله علیها)» توسط برادران جهادگر پاک شد.
رزمندگان ارتشی متفق القول بودند که پیروزی آن عملیات مدیون ابتکار و مدیریت حاج مرتضی بوده است.
با جاده ای که همراه تیمش احداث کرد، توانست تنگه زلیجان را که هم برای رزمندگان و هم برای دشمن حیاتی بود، باز کند.
فردای بعد از باز شدن تنگه، بچه های تبلیغات جهاد در محل تنگه، تابلویی را با مضمون «زلیجان را خدا شکافت» نصب نمودند.
با کمک همین جاده ی بیست کیلومتری و باز شدن زلیجان بود که نیروهای نظامی و عملیاتی توانستند با استفاده از غفلت دشمن، توپخانه ی آنها را تصرف کنند.
مرتضی در هنرستان توانسته بود یک تشکل مخفی با حضور تعدادی از دانش آموزان مستعد و مؤثر ایجاد کند بود. همین موضوع باعث درگیری مدیر هنرستان اویسی و بعضی از همکارانش که شناسایی شده بودند، گردید. مرتضی توانست با درایت، خود را از آن درگیری ها خلاص کند و جلوی هر گونه بهانه را برای اخراج خود و دوستانش بگیرد. او علاوه بر این که هنرستان را تعطیل می کرد، دانش آموزان را برای شرکت در راهپیمایی تشویق می نمود. بعدها به همراه اعضای تشکّل مخفی، در راهپیمایی های تهران حضور فعال داشت.(1)

پی نوشت ها :

1- سردار کوهستان؛ صص 41- 40 و 28 و 21- 20.

منبع مقاله :
(1388)، سیره شهدای دفاع مقدس؛ (18)، تهران: قدر ولایت، چاپ اول



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط