حیوانات خانگی و فرا طبیعت

آیا حیوانات خانگی می‌توانند فعالیت‌های فرا طبیعی را احساس کنند؟ شواهد علمی قطعی نیستند، اما مردم می‌گویند واقعیت دارد
شنبه، 31 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حیوانات خانگی و فرا طبیعت
حیوانات خانگی و فرا طبیعت

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع :راسخون



 
آیا حیوانات خانگی می‌توانند فعالیت‌های فرا طبیعی را احساس کنند؟ شواهد علمی قطعی نیستند، اما مردم می‌گویند واقعیت دارد
حیوانات خانگی و فرا طبیعت
آیا تا به حال این تجربه را داشته‌اید که در آن سگتان شروع به پارس کردن و غریدن به چیزی بکند که به نظر چیز خاصی نمی‌آید؟ آیا تا به حال شنیده‌اید که این برای یکی از دوستان یا افراد خانواده‌تان اتفاق بیافتد؟ آیا تا به حال دیده‌اید حیوانات دیگر، شاید حیوانات وحشی، به طور نا منظم و سرگردانی در ساعات خاصی از روز یا شب رفتار کنند؟ در حالی که شواهد علمی‌ای که نشان دهد حیوانات می‌توانند فعالیت‌های فرا طبیعی را حس کنند قطعی نیستند، شواهد داستانی این را پیشنهاد می‌کند که حیوانات می‌توانند، در واقع، روح‌ها را ببینند یا احساس کنند.

حساسیت در سگ‌ها

بیشتر شواهد داستانی به شما خواهند گفت که سگ‌ها بیشتر به فعالیت‌های فرا طبیعی حساس هستند تا دیگر حیوانات. در کتاب سال 2009 خود، داستان پس از حیات، پگی شمیت شرح جزئیات چندین داستان از سگ‌ها و صاحبانشان را می‌دهد که فعالیت‌هایی را تجربه کرده‌اند که نمی‌توانند برای آن‌ها توضیحی بیاورند، جدای حضور ماوراء الطبیعه. این مجموعه از داستان‌ها فقط ترسناک و کافی برای به لرزه انداختن ستون فقراتتان نیستد، آن‌ها هم چنین حقیقت دارند. چه چیزی باعث احساس تقویت شده‌ی سگ‌ها نسبت به چیز‌های عجیب و روح مانند است؟ بعضی می‌گویند، به خاطر این که سگ‌ها احساس شنوایی و بویایی قوی‌تری نسبت به بیشتر حیوانات دیگر دارند، احتمالش بیشتر است که آن‌ها تغییری در محیط اطراف را شناسایی کنند. بقیه باور دارند که، از آن جایی که سگ‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و در نقطه‌ای از زمان، پرورش داده شده بودند تا از صاحبشان محافظت کنند، احتمال بیشتری دارد که آن‌ها نسبت به یک وجود ماوراء الطبیعه واکنش نشان دهند تا بتوانند به همتای انسانشان خبر دهند یا اعلام خطر کنند. دلیل آن هر چه باشد، بسیاری از صاحبان سگ گزارش رفتار غیر طبیعی‌ای را می‌دهند که می‌تواند به یک خانه‌ یا اتاق تسخیر شده ربط داشته باشد.

حساسیت در حیوانات دیگر

در حالی که سگ‌ها با فاصله‌ی زیادی بیشترین حساسیت نسبت به فعالیت‌های فرا طبیعی را دارند، یا با فاصله‌ی زیادی احتمال بیشتری دارد که با صدا اعلام خطر نسبت به تغییری در جو کنند، گربه‌ها هم نسبت به تغییر در فعالیت‌های میدان الکترو مغناطیسی بسیار حساس هستند – تغییری که می‌تواند نشانه‌ی حضور وجود روح مانندی باشد - با این که ممکن است احتمالش بیشتر باشد که قایم شوند به جای این که صدا یا چیزی مانند آن برای اخطار دادن به صاحبانشان ایجاد کنند. گربه‌ها هم چنین ممکن است بنشینند و به حرکت کردن چیزی در طول اتاق نگاه کنند که شما نمی‌توانید با چشم‌های انسانی خود آن را ببینید. در مورد حیوانات وحشی هم، شما ممکن است متوجه شده باشید که پرندگان شروع به جیک جیک کردن خارج از کنترل یا شروع به پرواز کردن در الگو‌های دیوانه‌واری در ساعت خاصی از شب می‌کنند. این می‌تواند نشانه‌ای از حضور ارواح باشد.

تسخیر شد‌گان در سیاره‌ی حیوانات

اگر این را خودتان تجربه نکرده‌اید، اما دلتان می‌خواهد که بیشتر بدانید، تسخیر شدگان یک سریال تلویزیونی است در سیاره‌ی حیوانات که گزارشات افراد واقعی دارای حیوانات خانگی را نشان می‌دهد که فعالیت‌های ماوراء الطبیعه را احساس کرده‌اند. در این سریال، در ابتدا شما مصاحبه‌ای با خانواده یا ساکنین یک خانه که باور دارند تسخیر شده است را خواهید دید. آن‌ها همیشه راجع به این که چگونه ناگهان حیوان خانگی آن‌ها شروع به عجیب رفتار کردن به مجرد اسباب کشی به خانه کرد صحبت می‌کنند، و سپس آن‌ها جزئیات چیز‌های عجیب دیگری را شرح می‌دهند که اتفاق افتاد و این که فقط می‌تواند به یک تسخیر نسبت داده شود. سپس یک گروه شکارچیان روح به درون خانه می‌روند و شما فیلم آن‌ها را در حینی که آن‌ها به دنبال یک توضیح می‌گردند خواهید دید.

چه کنید اگر حیواناتتان به طور بی ‌نظم و سرگردانی رفتار می‌کنند

چه شما باور داشته باشید که این به دلیل فعالیت‌های ماوراء الطبیعه هست یا نه، اگر حیوانات خانگی شما شروع به متفاوت رفتار کردن نسبت به حالت معمول کردند، شما حتماً باید با یک دام پزشک مشورت کنید. آن‌ها تنها کسانی هستند که واقعاً می‌توانند تشخیص دهند که چه اتفاقی دارد می‌افتد. قبل از آن که خودتان را با فکر این که در خانه‌ی خود یک مهمان ناخوانده دارید بترسانید، با یک دام پزشک صحبت کنید و ببینید آیا می‌تواند دلیل دیگری داشته باشد. اگر به تازگی اسباب کشی کرده‌اید، می‌تواند مدتی برای حیوان خانگی شما طول بکشد تا به صداها و محیط جدید عادت کند. با این حال اگر این رفتار ادامه پیدا کند و شما مظنون به داشتن یک متهم از دنیای دیگر باشید، کتاب‌ها و وب سایت‌های بسیاری برای مشاوره وجود دارد.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.