زیست شناس دریایی شدن

زیست شناسی دریایی عبارت است از مطالعه، مشاهده و محافظت از گیاهان، جزیره‌های مرجانی، جلبکها و موجودات دریایی. این حرفه، بسیار چالش ‌بر انگیز و پر ارزش است. در این مقاله در مورد چگونگی پی گیری یک شغل در این
جمعه، 20 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زیست شناس دریایی شدن
زیست شناس دریایی شدن

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون




 
زیست شناسی دریایی عبارت است از مطالعه، مشاهده و محافظت از گیاهان، جزیره‌های مرجانی، جلبکها و موجودات دریایی. این حرفه، بسیار چالش ‌بر انگیز و پر ارزش است. در این مقاله در مورد چگونگی پی گیری یک شغل در این زمینه، بیشتر یاد می‌گیرید.
زیست شناس دریایی شدن

آیا می دانید؟

سطح اقیانوس شامل 99% فضای زندگی روی زمین و در حال حاضر تنها کمتر از 10% آن توسط دانشمندان، نام‌گذاری و دسته بندی شده است.
ایده‌ی کاوش در اعماق دریا، کار کردن زیر آب و احاطه شدن با گیاهان و حیوانات آب زی چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا شغل جذابی به نظر نمی‌آید؟ اولین نکته‌ی مهم این است که به این زمینه علاقه‌ی واقعی داشته باشید، اگر این ‌طور است، پس یک زیست ‌شناس دریایی شوید. اصلاً نیازی به رؤیا پردازی نیست. در ادامه راهنمایی‌های با ارزشی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

شرایط لازم
• زیست ‌شناس دریایی شدن اساساً شامل کار کردن و مشاهده گونه‌های زیر آب و هم چنین کار در یک آزمایشگاه تحقیقاتی است.
• باید با گرفتن کلاس‌های علوم و ریاضی در دبیرستان، به صورت جدی شروع به آماده سازی خود کنید. همان ‌طور که این کلاس‌ها شما را برای دانشگاه آماده خواهد کرد، شما نیز باید به خوبی در این زمینه‌ها فعالیت کنید.
• به تازگی در مورد یک چشم بسیار بزرگ و اسرار آمیز مطلبی خواندیم که توسط یک زباله جمع‌ کن نزدیک سواحل آمریکای شمالی در فلوریدا پیدا شده است. کار شناسان دریایی معتقدند این تخم چشم متعلق به یک شمشیر ماهی است که چشمش با یک قلاب ماهیگیری شکافته شده است. حیرت ‌انگیز است، این طور نیست؟ مطمئناً خواندن کتاب و تماشای مستندها، دید عمیقی در مورد این کار جالب به شما خواهد داد.
• اگر آمادگی آن را داشته باشید که به صورت داوطلبانه در یک فروشگاه محلی آکواریوم، در ساحل و یا در یک آزمایشگاه کار کنید، می‌توانید دانش و تجربه‌ی بیشتری به دست آورید. فعالیت‌های کاری آخر هفته و تابستانی، به شما در ساختن یک رزومه‌ی کاری قوی کمک خواهد کرد و شانس شما را هنگامی که بعد از فارغ ‌التحصیلی به دنبال شغل هستید، افزایش خواهد داد.
• اگر در دوران دانش جویی، تجربه کار در آزمایشگاه و کار عملی و میدانی را به دست آورید، به نفع شما خواهد بود. تا زمانی که معدل محاسبه می‌شود، سعی در حفظ معدل بالای خود داشته باشید و پس از آن شروع به جستجوی دانشگاه‌های متخصص در زمینه‌ی زیست ‌شناسی دریایی نمایید.
• از یک مشاور راهنمای خوب بخواهید تا شما را در تهیه لیستی از دانشگاه‌های معتبر در زمینه برنامه‌های زیست ‌شناسی دریایی کمک کند. پیش از سال آخر دبیرستان، در خواست خود را برای کاتالوگ‌ و برنامه‌های کار بردی دانشگاه بفرستید.
• فارغ التحصیل شدن از بهترین دانشگاه‌ها می‌تواند درهایی را به دنیای وسیع فرصت‌های شغلی درخشان باز کند. در خود ایالات متحده آمریکا، بیش از 65 دانشگاه وجود دارد که دوره‌های زیست شناسی دریایی را ارائه می‌کنند.
• حد اقل چهار سال طول خواهد کشید تا مدرک کار شناسی را بگیرید. دو تا پنج سال نیز خواهد طول خواهد کشید که مدرک کارشناسی ارشد را به دست آورید. مشکل واقعی زمانی شروع می‌شود که برای امتحانات ورودی و جلسات مصاحبه می‌روید.
• بعضی از زیست‌ شناسان دریایی علاقه‌مند نیز برای برنامه‌های مقطع کارشناسیِ مرتبط با زمینه‌ی کاری خودشان؛ مانند علوم دریایی، زیست شناسی دریایی، علوم محیط زیست و علوم شیلات ثبت نام می‌کنند.

وظایف
• شما به عنوان یک زیست شناس دریایی کارهایی انجام می‌دهید که نه تنها نسل کنونی از آن بهره‌ می‌برند بلکه برای نسل‌های آینده نیز مفید است. شما دانش دست اولی در مورد معضلات زیست ‌محیطی دریا دارید، هم چنین این فرصت را داریدکه به طبیعتِ مادر نزدیک شوید. این عوامل، گستره‌ی فکری شما را افزایش می‌دهند.
• دانشمندان، زیست بوم دریایی که شامل دریاها و اقیانوس‌ها و برخی مناطق شور مانند دهانه‌ی ورودی رود خانه‌ها است را مطالعه می‌کنند. آن‌ها هم چنین اسفنج‌ها را جمع ‌آوری کرده و در جستجوی داروهای فعال زیستی هستند.
• کار زیست ‌شناس دریایی شامل شمارش و دسته ‌بندی گونه‌های دریایی است. او تأثیر زیست ‌محیطی فرایندهای صنعتی را بررسی کرده، مشاهده می‌کند، نظریه‌پردازی می‌نماید و هم چنین حالت تعادل ماهی‌ها را زمانی که ماهی گیری کاهش یافته است، پیش بینی می‌کند.
• کار هم چنین، شامل تحقیق در مورد چگونگی بهره‌مند شدن انسان از گونه‌های دریایی، کشف روش‌های مختلف به دست آوردن سوخت زیستی از جلبک، مطالعه در مورد توانایی آن‌ها برای تغییر جنسیت و چگونگی آسیب رساندن مسئله نشت نفت به موجودات دریایی، است.
• یک زیست شناس دریایی باید هم چنین در مورد تأثیر دریاها و اقیانوس‌ها روی زمین مطالعه کند. کار زیست شناس دریایی سخت و خشن است. او باید آمادگی آن را داشته باشد که مدت زمان زیادی را دور از خانه سپری کند. آمادگی بدنی نیز هم چون پشت کار و دقت در انجام کار، ضرورری است.
• آزادی‌های شغلی زیادی در این زمینه وجود دارد که به زیرکی انسان وابسته است. شما به سر تا سر دنیا سفر کرده و می توانید سالانه بین 34000 تا 57000 دلار کسب کنید. بازه‌ی حقوق بسته به موقعیت، تحصیلات و تجربه متفاوت است. با این وجود، با تجربه، حقوق به سرعت افزایش می‌یابد.

اگر به محافظت، مطالعه و ثبت اطلاعات ارزشمند در مورد موجودات دریایی علاقه‌مند هستید، پس این شغل می‌تواند برای شما مناسب باشد. اکنون شما با تمام دانش و اطلاعات ضروری برای یک زیست شناس دریایی شدن، مسلح هستید، به شدت شروع به کار کرده و به رؤیای خود دست پیدا کنید. در این جا آرزوی بهترین‌ها را در یافتن شغل برایتان داریم.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط