چین و چروک‌های پیشانی

چروک‌ها همراه با پیری در فرد به وجود می‌آیند. چروک‌های صورت می‌توانند بیش از همه ناراحت کننده باشند. چروک‌های پیشانی نوعی چروک صورت هستند. حتی در جوانی نیز ممکن است این چروک‌ها در فرد ظاهر شوند. اما خبر...
يکشنبه، 29 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چین و چروک‌های پیشانی
چین و چروک‌های پیشانی

 

تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون




 
چروک‌ها همراه با پیری در فرد به وجود می‌آیند. چروک‌های صورت می‌توانند بیش از همه ناراحت کننده باشند. چروک‌های پیشانی نوعی چروک صورت هستند. حتی در جوانی نیز ممکن است این چروک‌ها در فرد ظاهر شوند. اما خبر خوب این است که فرد می‌تواند از این چروک‌ها خلاص شود.
چین و چروک‌های پیشانی
دو نوع چروک پیشانی وجود دارد. خط‌وط افقی بر روی پیشانی، که بین خط رویش موها و ابروها ظاهر می‌شود، و خطوط عمودی بر روی پیشانی، که در قسمت‌های پایین‌تر پیشانی بین ابروها ظاهر می‌گردد. علاوه بر پیری، عوامل دیگری نیز وجود دارند که سبب ایجاد چروک‌ها می‌شوند. با دانستن علل شما می‌توانید چروک‌ها را کم کنید و آن‌ها را ار بین ببرید یا حتی از شکل گیری چروک‌های عمیق‌تر پیش گیری کنید.

علل چروک‌های پیشانی

علت اصلی چروک‌های پیشانی، یا چروک‌های اخم، آسیب پوستی است که در اثر پیری رخ می‌دهد.
عامل مهم دیگر که در ایجاد چروک نقش دارد، حرکات عضلات است. در هنگام ابراز و بیان احساسات انقباض‌های ماهیچه‌ای رخ می‌دهند.
چروک‌ها هم چنین در نتیجه‌ی آسیب وارد شده بر اثر نور خورشید ایجاد می‌شوند، که این گونه چروک‌ها به علت قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر فرا بنفش خورشید به وجود می‌آیند.
تغذیه‌ی نا مناسب نیز می‌تواند سبب ایجاد چروک‌هایی در جوانی شود.
همراه با کاهش وزن سریع، فرد مقداری از سلول‌های چربی که از صورت حمایت می‌کنند، را از دست می‌دهد. و این از دست دادن سلول‌ها باعث می‌شود فرد استخوانی به نظر برسد، و این، پوست را آویزان و شل می‌کند.
استعمال سیگار سبب تولید رادیکال‌های آزاد اکسیژن در بدن می‌شود، که این رادیکال‌ها تشکیل چروک‌ها را تسریع می‌کنند.
ویتامین E نقش مهمی به عنوان آنتی اکسیدان در بدن بازی می‌کند. کمبود ویتامین E می‌تواند سبب تشکیل چروک‌ها شود.
تشکیل این چروک‌ها در جوانی می‌تواند در نتیجه‌ی ساختار ژنتیکی فرد باشد.

درمان چروک‌ها

درمان‌هایی برای کاهش خطوط روی پیشانی وجود دارند. و درمان‌هایی برای چروک‌های پیشانی وجود دارند مانند بوتاکس و کشیدن پوست پیشانی، که به شما در از بین بردن چروک‌ها کمک می‌کنند.

تغذیه

کم بود مواد غذایی مناسب سبب ایجاد چروک‌ها در جوانی می‌شود. با داشتن تغذیه‌ی مناسب می‌توانید خطوط اخم را کم کنید. برای کم کردن چروک‌ها، و سالم و جوان نگه داشتن پوست، غذایی مصرف کنید که دارای ویتامین A، C، E و مواد معدنی مانند روی و سلنیوم باشد. برخی محصولاتی که سرشار از این ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند عبارتند از شیر کم چرب، تخم مرغ، اسفناج، کاهوی برگ دار، کلم بروکلی، آجیل و دانه‌ها. هم چنین، سعی کنید برای آب رسانی به پوست خود آب فراوانی بنوشید.

تمرینات ورزشی مخصوص صورت

هنگامی که فردی مطلبی را بیان می‌کند و احساسات خود را ابراز می‌کند، از گروه خاصی از عضلات به شیوه‌ی خاصی استفاده می‌کند. در طی تمرینات منظم صورت، فرد می‌تواند عضلات خود را تنظیم و تقویت کند، و به این ترتیب می‌تواند چروک‌های صورت خود را از بین ببرد. در این جا چند تمرین ضد پیری برای صورت معرفی شده است که چروک‌ها را کم می‌کند. انگشت اشاره‌ی خود را بین ابروهای خود قرار دهید. سپس عضلات چشم خود را پایین بیاورید (به پایین نگاه کنید)، و ابروهای خود را بالا ببرید. این روش را 6 بار تکرار کنید.
ابروهای خود را به طرف یک دیگر بکشید، و سپس آن‌ها را از هم دور کنید. این تمرین را 6بار تکرار کنید.
ابروهای خود را مانند حالت تعجب بالا ببرید و سپس اخم کنید. این تمرین را 6 بار تکرار کنید.
تمام عضلات پیشانی را منقبض کنید، و آن‌ها را برای 10 ثانیه در این حالت نگه دارید، و سپس آن‌ها را رها کنید. این عمل را 6 بار تکرار کنید.

درمان‌های خانگی برای چروک‌ها

درمان‌های خانگی برای چروک‌ها پوست را مرطوب می‌کنند و در نتیجه پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد. برخی از درمان‌های خانگی طبیعی برای چرو‌ک‌ها و مراقبت پوست به شرح زیر است:
در یک کاسه، 2 عدد سفیده‌ی تخم مرغ، 2 قاشق گلاب، و 2 قاشق گلیسیرین را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی پیشانی استفاده کنید و برای 10 دقیقه روی پیشانی بگذارید، و سپس پیشانی خود را با آب سرد بشویید.
برای خطوط اخم 4 بار در هفته از روغن کرچک استفاده کنید.
عسل و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید، و آن را بر روی صورت برای 10دقیقه بگذارید و سپس بشویید.
ماست و آرد برنج را با هم مخلوط کنید، و صورت را 5 - 6 دقیقه با این مخلوط ماساژ دهید و سپس بشویید.
محتویات 2 عدد کپسول ویتامین E را خالی کنید و به آن مقداری آب لیمو و ماست اضافه کنید. این مخلوط را بر روی پیشانی استفاده کنید، و 10 دقیقه آن را بر روی پیشانی بگذارید، و سپس بشویید.

کرم ضد آفتاب برای چروک‌ها

بهترین راه برای پیش گیری از چروک‌ها، حفاظت و مراقبت از پوست در برابر اشعه‌ی مضر فرا بنفش است. برای پوشاندن پیشانی خود از آفتاب، یک کلاه بپوشید. محصولات مراقبت پوست ضد چروک فراوانی وجود دارند. از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بیشتر استفاده کنید.

کرم ضد چروک

کرم‌های ضد پیری فراوانی در بازار موجود است. کرمی که رتینول A (ویتامین A) دارد بهترین کرم ضد چروک و ضد پیری برای از بین بردن چروک‌ها است.

لایه بردارهای پوست صورت

لایه بردارهای پوست صورت یک روش خوب دیگر برای از بین بردن چروک‌های پیشانی است. لایه‌ بردارهای صورت لایه‌ی فوقانی پوست را بر‌می‌دارند، و به این ترتیب لایه‌ی جدید و تازه‌ی پوست زیرین نمایان می‌شود. بنا بر این، استفاده از لایه بردارهای صورت چروک‌ها را کم می‌کند، از ایجاد چروک‌های جدید جلو گیری می‌کند، و نقاط تیره‌ی روی پوست را نیز کم می‌کند. این محصولات گران قیمت نیستند و هر فرد ممکن است 2 تا 3 بار در سال به این لایه بردارها نیاز داشته باشد.

درمان چروک‌ها با بوتاکس

استفاده از بوتاکس در مقدار صحیح می‌تواند به از بین بردن چروک‌ها به شما کمک کند، هر چند، بسیاری از افراد درمان با بوتاکس را به دلیل اثرات جانبی آن ترجیح نمی‌دهند.

کشیدن پوست پیشانی (کشیدن ابرو / پیشانی)

کشیدن پوست پیشانی مانند کشیدن پوست صورت است. اگر شما چروک‌های عمیق بر روی پیشانی خود دارید و بیش از 40 سال سن دارید، این روش بهترین گزینه برای شما است. جراحی پلاستیک، بدون هیچ گونه عوارض، می‌تواند به شما در از بین بردن همیشگی خطوط پیشانی کمک کند. در جراحی کشیدن پوست پیشانی، پوست اضافی که آویزان و شل شده است، برداشته می‌شود، و پوست محکم کشیده می‌شود. در نتیجه با استفاده از این روش پوستی جوان خواهید داشت که سال‌های متمادی به همین صورت باقی می‌ماند.
اگر چروک‌هایی در دیگر قسمت‌های بدن خود دارید، در باره‌ی محصولات مراقبت پوست ضد چروک بخوانید. در این مقاله نیز راه کارهایی به منظور کم کردن چروک‌ها ارائه شد. با مرطوب نگه داشتن و تغذیه رسانی خوب به پوست، می‌توان چروک‌ها را کم کرد و حتی از ایجاد آن‌ها جلو گیری کرد. اما، برای از بین بردن چروک‌های عمیق، بوتاکس و کشیدن پوست پیشانی راه حل‌های دائمی هستند.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط