آسیاب‌های بادی برای خانه‌ها

آسیاب‌های بادی، گزینه‌هایی با دوام برای صاحب خانه‌ها است تا مقدار قابل توجهی در صورت حساب برق خود صرفه‌ جویی کنند و هم چنین به آنها کمک میکند که مشکلات همیشگی در حال رشد مانند گرم شدن کره‌ی زمین و افزایش کم
سه‌شنبه، 18 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آسیاب‌های بادی برای خانه‌ها
آسیاب‌های بادی برای خانه‌ها

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
آسیاب‌های بادی، گزینه‌هایی با دوام برای صاحب خانه‌ها است تا مقدار قابل توجهی در صورت حساب برق خود صرفه‌ جویی کنند و هم چنین به آنها کمک میکند که مشکلات همیشگی در حال رشد مانند گرم شدن کره‌ی زمین و افزایش کم بود برق را به تأخیر بیاندازند.
آسیاب‌های بادی برای خانه‌ها
منابع طبیعی با نرخ هشدار دهنده‌ای در حال تمام شدن است. به نظر می‌رسد بالاخره متوجه عواقب خطرناک چپاول و مصرف بی ‌رویه‌ی منابع طبیعی شده‌ایم. در تلاش برای حفاظت از سیاره‌ی زمین و برخورد با سایر مسائل زیست محیطی، یافتن منابع جای گزین انرژی، در سر تا سر جهان در حال تبدیل شدن به یک ضرورت است. یکی از این منابع، آسیاب ‌بادی است. همان ‌طور که می‌دانیم، باد نوعی انرژی است و می‌توان آن را توسط دستگاه‌هایی که به درستی نصب شده‌اند، به دیگر اشکالِ مختلفِ انرژی تبدیل نمود.

موارد استفاده و مزایا

قدرت نهفته‌ی انرژی باد، مدت‌های طولانی است که تشخیص داده شده است. با این حال، نا توانی در بهره ‌برداری از انرژی بالقوه‌ی آن، همیشه یک مشکل بزرگ بود. با ظهور آسیاب‌های بادی این مشکل به راحتی حل شده و در حال حاضر، مردم شروع به نصب آسیاب‌های بادی حتی در خانه‌های خود کرده‌اند. پیش از این، تنها استفاده‌ی اصلی آسیاب‌های بادی، آسیاب کردن غلات یا پمپاژ کردن آب بود. با تحقیق و رشد بهتر، این دستگاه‌ها می‌توانند برای تولید برق در خانه‌ها استفاده شوند که هزینه‌های صورت حساب را تقریباً نصف می‌کنند. آسیاب‌های بادیِ تولید کننده‌ی برق خانه‌ها، دوست دار محیط زیست، اقتصادی و به راحتی قابل دست رس هستند. با کمک آسیاب‌های بادی و دیگر منابعِ مختلفِ جای گزینِ انرژی مانند انرژی خورشیدی می‌توان از عهده‌ی نگرانی‌های رو به رشدِ کم بودِ انرژی بر آمد.

نصب

آسیاب‌های بادی خانگی در مقایسه با نمونه‌هایی که از بازار تهیه می‌کنید، بسیار مقرون به صرفه است. آسیاب‌های بادی ساخته شده در بازار، چندین هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت و می‌تواند برای شما بسیار گران باشد. اما پولی که ظرف چند ماه با کاهش صورت حساب برق خود، پس ‌انداز می‌کنید، هزینه‌ی نصب آسیاب‌های بادی در خانه را جبران خواهد کرد که ممکن است کمتر از نمونه ای باشد که از بازار خریداری شده است.

نکات و روش‌ها

برای نصب آسیاب بادی در خانه، باید قطعاتِ مجزای تشکیل دهنده‌ی آن را جمع‌آوری کنید. معمولاً راهنماهای آموزشی همراه با تصاویر به راحتی در بازار قابل دست رسی است که می‌تواند به شما کمک کند تا با روش گام به گام، اجزاء را به هم متصل کنید. برای ساختن پره‌های آسیاب ‌بادی خود، لوله‌ی فاضلابِ پلاستیکی PVC یا بعضی چوب‌های با کیفیت خوب را انتخاب کنید. پوشاندن پره‌ها با بعضی از مواد مقاوم با کیفیت، آن‌ها را از اشعه‌ی خورشید محافظت می‌کند. مدلِ آسیابی که خریداری می‌‌کنید باید نیازِ روزانه‌ی مصرفِ برقِ شما را تأمین کند.
قسمت‌های دیگر مانند موتور برق مستقیم، چرخ تسمه‌ها، محور، لوله‌های فولادی و غیره باید در مقایسه با محصولات و باز نگری‌های سایرِ مغازه‌ها و مشتریان مختلف، محکم و با دوام باشند. مخزن باتری با یک کنترل‌ کننده بین آسیاب و باتری، پوشش داده می‌شود، لازم است که باتری از بار اضافی و شارژِ بیش از حد، حفظ شود.
موقعیتِ جغرافیایی خود را با درک پویایی سیستمِ باد در مکان، بررسی کنید. بعضی خانه‌‌ها در نواحی‌ای قرار گرفته‌اند که باد با سرعت 10 - 30 مایل در ساعت (بادهای قوی) می‌وزد. با این حال، برخی دیگر در مناطقی با سرعت بادِ مشابه واقع نشده‌اند و به همین دلیل به عنوان مکانی توسط شما انتخاب می‌شود.
کتاب راهنمای نصب باید آسان و به زبانِ ساده باشد، طوری که شما هیچ مشکلی در تکمیل این پروژه‌ی جالب نداشته باشید. عکس‌ها و تصاویر نصب راهنمای خوبی هستند، بنا بر این کتاب‌های راهنمایی را خریداری کنید که شامل نمایش تصویری باشد.
آسیاب های بادی برای خانه‌ها به صورت گسترده در سر تا سر ایالات متحده محبوب شده و شکل‌های جدید خود مانند توربین‌ها را نیز توسعه داده است. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان حدود 40 - 80 در صد در کلِ هزینه‌های برق صرفه ‌جویی کرد. در واقع، این راه، یک روشِ ارزان برای شروعِ اندکی کمک جهت حفظ طبیعت است. با محبوبیت رو به رشد این شکل از انرژیِ جای گزین که در ایالات متحده‌ی آمریکا دیده می‌شود، انتظار می‌رود که در سال 2020 تقریباً 6% تمام خانه‌ها یک آسیاب بادی در حیاط پشتی خود داشته باشند.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.