چگونه می‌توانیم یک بازرس انرژی شویم

باز رسی انرژی، پتانسیل بسیاری برای رشد در سالهای آینده دارد زیرا مردم روز به روز آگاهی بیشتری درباره‌ی حفاظت از محیط زیست به دست می‌آورند. و این بسیاری از افراد را تشویق کرده است تا باز رسی انرژی را به عنوان یک
پنجشنبه، 27 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می‌توانیم یک بازرس انرژی شویم
چگونه می‌توانیم یک بازرس انرژی شویم

 

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
باز رسی انرژی، پتانسیل بسیاری برای رشد در سالهای آینده دارد زیرا مردم روز به روز آگاهی بیشتری درباره‌ی حفاظت از محیط زیست به دست می‌آورند. و این بسیاری از افراد را تشویق کرده است تا باز رسی انرژی را به عنوان یک گزینه‌ی شغلی بالقوه مورد توجه قرار دهند.
این روزها باز رسی انرژی در حال تبدیل شدن به یکی از مشاغل پر طرف دار است زیرا آگاهی مردم درباره‌ی حفاظت از محیط زیست روز به روز افزایش می‌یابد. محرک‌های مالیاتی اخیر برای انجام باز رسی انرژی بسیاری از مردم را بر آن داشته است که از باز رسان انرژی حرفه‌ای تقاضای کمک کنند. اگر یک باز رس انرژیِ مشتاق بوده یا به دنبال تغییر شغل هستید، پس باید گفت که این زمینه‌ی کاری پتانسیل بسیاری داشته و در سال‌های آتی به خوبی می‌تواند به یکی از مشاغل با سرعت رشد بالا تبدیل گردد.
چگونه می‌توانیم یک بازرس انرژی شویم
یک باز رس انرژی برای تجزیه و تحلیل چگونگی استفاده از انرژی به باز دید از یک ساختمان، فرایند یا سیستم می‌پردازد. او یک باز رسی کامل از ساختمان انجام می‌دهد و راندمان دستگاههای مختلف مصرف کننده‌ی انرژی را کنترل می‌کند. این باز رسی شامل رد یابی تلفات انرژی به دلیل گرمایش، تهویه کردن و سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع (HVAC) است. مسئولیت باز رس انرژی پس از انجام باز رسی و بررسی نتایج این است که پیشنهاداتی را برای ارتقاء و ایجاد تغییراتی جهت کمک به حفظ انرژی، ارائه دهد. وظایف و مسئولیت‌های یک باز رس انرژی را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:
بازرس انرژی وظیفه دارد تا برای حصول اطمینان از عمل کرد مؤثر دستگاههای انرژی آنها را به صورت مکرر بررسی نماید که این امر به نوبه‌ی خود موجب حفظ برق در منزل می‌گردد.
باز رسان انرژی که با سازمان‌ها کار می‌کنند مسئولیت آماده سازی یک برنامه‌ی کاری سالانه را بر عهده دارند که در جهت کاهش هزینه‌های انرژی خود سازمان به آنها کمک می‌کند.
باز رسان انرژی باید به دنبال روش‌های بالقوه‌ای برای حفظ انرژی باشند و این روشها را برای کمک به صرفه جویی در انرژی اجرا نمایند.
وظیفه‌ی برآورد هزینه‌های مرتبط با پیش رفت دستگاههای انرژی و ارائه‌ی نقشه‌ای برای هزینه‌های جای گزینی مختلف بر عهده‌ی باز رسان انرژی می‌باشد.
باز رسان انرژی هم چنین مسئولیت معرفی منابع انرژی جای گزین، هم چون انرژی خورشیدی و بادی را بر عهده دارند، پس در این صورت، منابع انرژی غیر قابل تجدید حفظ می‌شوند.

یک باز رس انرژی شوید

با توجه به تمرکز بیشتر قوانین ملی و محلی بر بقای انرژی و حفاظت از محیط زیست، صنعت باز رسی انرژی در سالهای آینده به سرعت رشد خواهد نمود. تبدیل شدن به باز رس انرژی قدم نهادن در یک حرفه‌ی پر سود همراه با رضایت شخصی است زیرا شما سهم خود را برای رفاه محیط زیست انجام می‌دهید و این امر آینده‌ی شما را تضمین می‌کند. شرایط تبدیل شدن به یک باز رس انرژی تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا شما به صورت مستقل کار می‌کنید یا با یک سازمان. سازمانها معمولاً نیاز به یک مدرک کار شناسی در رشته‌ی مهندسی یا یک مدرک دیپلم همراه با تخصص در زمینه‌ی مهندسی دارند. برخی از سازمانها علاوه بر مدارک فوق به یک مدرک کارشناسی ارشد و یا تجربه در مدیریت کسب و کار نیز نیاز دارند. از آن جا که باز رسی انرژی شغل استاندارد شده‌ای نیست، مجموعه قوانینی در باره‌ی شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک باز رس انرژی وجود ندارد. این مسئله فرصتی را برای بسیاری از داوطلبان مشتاق فراهم کرده است تا بتوانند با تکمیل برنامه‌های خاص، صدور گواهی نامه‌ شغل خود را به عنوان باز رسان انرژی مستقل شروع کنند. برخی از نمایندگی‌های مشهور که به ارائه‌ی دوره‌های آموزشی و صدور گواهی نامه به داوطلبان مشتاق مشغولند عبارتند از:

مؤسسه‌ی ساخت بنا (BPI)
مؤسسه‌ی باز رسی انرژی (EAI)
شبکه‌ی خدمات انرژی مسکونی (RESNET)
انجمن مهندسین انرژی (AEE)

باز رسان انرژی که در سازمانها استخدام می‌شوند برای کسب تجربه مدت کوتاهی را تحت نظارت یک باز رس انرژی با تجربه کار می‌کنند. باز رسان انرژی مستقل از طرف دیگر برای اعلام وجود در این زمینه و برای جذب مشتری و کسب اعتبار کار خود را به بخشهایی تقسیم کرده‌اند.

حقوق

متوسط حقوق باز رس انرژی در ایالات متحده‌ی آمریکا در حدود 000ر26 تا 000ر70 دلار است. مانند هر زمینه‌ی دیگر، عواملی مانند مدارک تحصیلی، تجربه‌ی کاری، و نوع کار فرما بر حقوق دریافتی تأثیر می‌گذارند. باز رسان انرژی که هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارند دست مزدی در حدود 000ر30 تا 000ر40 دلار دریافت می‌کنند. شیکاگو، سان فرانسیسکو و بیسمارک شهرهایی هستند که فرصتهای شغلی خوبی را در اختیار باز رسان انرژی قرار می‌دهند.
نگرش شغلی در مورد باز رسی انرژی مثبت است زیرا هر روز بیشتر و بیشتر بر تعداد افرادی که از خطرات تباهی محیط زیست برای انسان آگاهی می‌یابند افزوده می‌شود. مسئله‌ی امیدوار کننده‌ی دیگر محرک‌های مالیاتی در ارتباط با انجام باز رسی انرژی است که موجب افزایش تقاضا برای باز رسان انرژی می‌گردد. بنا بر این، افراد مشتاق می‌توانند مطمئن باشند که این زمینه که در حال حاضر در حالت نوزادی است پتانسیل فوق العاده‌ای برای شکوفا شدن دارد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.