معنی و مفهوم URL

URL حروف اختصاری Uniform Resource Locator (منبع یاب یک نواخت) می‌باشد. URLآدرسی جهانی از اسناد و منابع وب را مشخص می‌کند. بخش اول از آدرس شناسه‌ی پروتکل است. HTTP و FTP نمونه‌هایی از شناسه‌ی
دوشنبه، 14 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معنی و مفهوم URL
معنی و مفهوم URL

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
URL چیست؟ و علامت یا حروف اختصاری چه چیزی می‌باشد؟ به خواندن مطلب ادامه دهید تا پاسخ را پیدا کنید.
URL حروف اختصاری Uniform Resource Locator (منبع یاب یک نواخت) می‌باشد. URLآدرسی جهانی از اسناد و منابع وب را مشخص می‌کند. بخش اول از آدرس شناسه‌ی پروتکل است. HTTP و FTP نمونه‌هایی از شناسه‌ی پروتکل هستند، که پروتکل مورد استفاده را نشان می‌دهند. بخش دوم از یک URL نام منبع است، که شامل آدرس IP و یا نام دامنه‌ی منابع وب می‌باشد. دلیل اصلی این نوع مکان‌ یابی و یا تعیین یک منبع هم سان روی وب، ارتباطات اینترنتی است. تعامل بین کار بران وب و منابع اینترنتی، تنها زمانی ممکن است که، هر یک از منابع در اینترنت به شیوه‌ای استاندارد تعیین شده باشند.
معنی و مفهوم URL
منبع یاب یک نواخت (URL) مترادف با عبارت شناساگر منبع یکنواخت (uniform resource identifier)، است که به عنوان URI خلاصه شده است. با این تعریف، URI یک رشته از کاراکترها است که برای شناسایی منابع در اینترنت می‌باشد.
به طور معمول، HTTP بخش اول از یک URL است، و همان ‌طور که می‌دانید، شناسه‌ی پروتکل می‌باشد. بعد از HTTP علامت دو نقطه (:)، و بعد از آن علامت دو بک‌ اسلش رو به جلو (//)، و سپس نام دامنه‌ای که قرار است شناسایی شود، نوشته می‌شود. URLها معمولاً به آدرس‌ وب‌ سایت‌ها اشاره می‌کنند. برای رسیدن به هر وب سایت خاصی، شما URL آن را در نوار آدرس مرورگر خود وارد می‌کنید، تا این که صفحه را برای شما باز یابی کند. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد معنای URL را به شما توضیح دهد. اگر مایل به آشنا کردن خود با دیگر مفاهیم مربوط به وب هستید، باید این واژه‌های اساسی اینترنت را مرور کرده و در مورد آنها بحث و گفت و گو کنید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.