ناشناس

درودبا اینکه به سلامت دندونام خیلی خیلی افراطی اهمیت...

درود با اینکه به سلامت دندونام خیلی خیلی افراطی اهمیت میدم و بعد هر چیزی که میخورم سریعا" نخ دندون و مسواک میزنم ، واسه چند تا از دندونام تحلیل لثه بوجود اومده . دلیلشم متاسفانه استفاده از مسواکهای سفت و افقی مسواک زدن بوده . تازه به اشتباهاتم پی بردم و دارم همه چی رو اصولی انجام میدم ولی سوال اینکه حالا با استفاده از مسواک نرم و خمیردندون مخصوص دندانهای حساس و استفاده روزانه فلوراید امکان بهبود هست؟؟ لثه که سر جاش برنمیگرده ولی امید هست که قسمتی از دندون که نمایان شده و مینا نداره کمی در برار پوسیدگی و حساسیت به برخورد مسواک و دما مقاوم بشه؟؟ حدود هشت تا از دندونام اینطوری شده و اندازه تحلیل از یک تا چهار میلیمتر متغیره لطفا" کامل و مفصل توضیح بدید و راهنماییم کنید. پیروز باشید
چهارشنبه، 2 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

درودبا اینکه به سلامت دندونام خیلی خیلی افراطی اهمیت...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

درود
با اینکه به سلامت دندونام خیلی خیلی افراطی اهمیت میدم و بعد هر چیزی که میخورم سریعا" نخ دندون و مسواک میزنم ، واسه چند تا از دندونام تحلیل لثه بوجود اومده .
دلیلشم متاسفانه استفاده از مسواکهای سفت و افقی مسواک زدن بوده .
تازه به اشتباهاتم پی بردم و دارم همه چی رو اصولی انجام میدم ولی سوال اینکه حالا با استفاده از مسواک نرم و خمیردندون مخصوص دندانهای حساس و استفاده روزانه فلوراید امکان بهبود هست؟؟
لثه که سر جاش برنمیگرده ولی امید هست که قسمتی از دندون که نمایان شده و مینا نداره کمی در برار پوسیدگی و حساسیت به برخورد مسواک و دما مقاوم بشه؟؟
حدود هشت تا از دندونام اینطوری شده و اندازه تحلیل از یک تا چهار میلیمتر متغیره
لطفا" کامل و مفصل توضیح بدید و راهنماییم کنید.
پیروز باشید


مشاور: دکتر علیرضا فیروزفر

با سلام اگر وسواس فكري و عملي مشابهي در ساير امور نيز داريد بهتر است بصورت بنيادي انرا برطرف كنيد و در اين راه ميتوانيد از روانشناس و روانپزشك كمك بگيريد. در رابطه با دندانها ، اصلاح شيوه مسواك زدن و اينكه بدانيد روزانه حداقل ٢مرتبه و حداكثر ٤ مرتبه مسواك زدن با خميردندان كفايت ميكند. در ساير موارد بعد از مصرف غذا يا شيريني جات ميتوانيد با اب شستشو دهيد يا فقط با اب مسواك بزنيد.حتي در صورت عدم دسترسي به مسواك، مصرف ميوه هايي مثل كاهو هويج خيار سيب و مصرف چاي (حاوي مختصري فلورايد است) ميتواند جايگزين شود. حركت سر مسواك همانطور كه ميدانيد بايد از سمت مرز دندان و لثه به طرف نوك دندان ( در راستاي رويش دندان) باشد. حركات افقي بيش از باعث اسيب به لثه و دندان ميشود. عقب رفتگي لثه تا حدودي بمرور زمان برطرف ميشود و هرچه كمتر باشد احتمال بهبود بيشتر است. قسمتي از دندان كه نمايان شده عاري از ميناي دندان نيست، ليكن بعلت نزديكي به اعصاب حسي به درد و حرارت حساستر است. اين مورد نيز بمرور زمان با عقب رفتن عصب در داخل دندان و ايجاد مقاومت تا حدودي اصلاح ميشود. ليكن از درمانهاي اساسي تر ميتوان به جراحي لثه و ترميم دندان ( نوعي ماده ي سفيد رنگ روي قسمت تازه بيرون زده ميگذارند و ضمن حفظ زيبايي ، درد و حساسيت نيز بهبود ميابد)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.