ناشناس

بی اعتقادی همسر

سلام شوهرم نسبت به دین و وسیاست و کلا کشور خیلی بدبینه .نماز میخونه ولی زیاد اعتقادی نیست .انگار از همه کس طلبکاره.کار شهیدان قبول نداره.کلا بی اعتقاده گاهی حالا به الکی یا جدی میگه میخام بمیرم بی انگیزه شده.چکار کنم؟
يکشنبه، 7 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

بی اعتقادی همسر

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 27 ساله )

سلام
شوهرم نسبت به دین و وسیاست و کلا کشور خیلی بدبینه .نماز میخونه ولی زیاد اعتقادی نیست .انگار از همه کس طلبکاره.کار شهیدان قبول نداره.کلا بی اعتقاده گاهی حالا به الکی یا جدی میگه میخام بمیرم بی انگیزه شده.چکار کنم؟


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام پرسشگر گرامی: بايد راه هاي نفوذ و تاثيرگذاري بر همسر خود را بشناسيد و متناسب با آن برنامه ريزي كنيد و بدون داشتن چنين دركي چه بسا بسياري از زحمات شما بي نتيجه يا كم ثمر خواهد بود. بايد با زباني بسيار منطقي و مستدل او را قانع سازيد و از نصيحت، موعظه و يا توبيخ بايد به كلي پرهيز كنيد كه اثر عكس دارد. اگر احساس مي كنيد با محبت بيشتر مي توانيد او را به سوي خدا بكشانيد بايد از همين طريق وارد شويد و اگر راههاي ديگري بر او موثر است تا جايي كه با احكام شرع انطباق دارد از آن راهها استفاده كنيد. از اتفاقات پيراموني خود جهت راهنمايي وي استفاده كنيد به عنوان مثال شنيدن خبر مرگ ناگهاني دوستان و آشنايان و فاميل معمولا بسيار بر روي افراد تاثير مي گذارد و شما مي توانيد در چنين موقعيت هايي متذكر شويد كه مرگ معلوم نيست چه موقع به سراغ ما بيايد و چه بسا فرصت جبران گذشته را به ما ندهد و اگر ما دست خالي به آن دنيا برويم سرنوشت بسيار بدي پيدا خواهيم كرد ؛ پس چه خوب است تا زنده ايم فرصت را غنيمت شمرده و براي خود ره توشه اي ذخيره کنیم. اینکه شما می‎خواهید به همسرتان آگاهی غیرمستقیم بدهید و او را به شیوه‎های صحیح، تشویق به با خدا بودن و ایمان کنید بسیار عالی است. اما هرگز نباید برای این موضوع به ایشان فشار بیاورید و به قول معروف گیر بدهید چرا که وظیفه‎ای در این جهت ندارید. نباید عقاید خود را تحمیل کنید و یا اینکه بخواهید با داد و فریاد و تنبیه و قهر او را به رفتارهای دینی وادار کنند. بعد از همه‎ی این آگاهی‎رسانی‎ها و تشویق‎ها و تدبیرهای غیرمستقیم باید او را رها کنید. مراقب باشید دغدغه، نگرانی و آرزوی قلبی شما برای اصلاح رفتارهای معنوی منجر به خطای رفتاری‎تان نشود. باید همسرتان را رها کنید و این رها کردن به این معنا نیست که از تدبیرها و تشویق‎هایتان برای اصلاح او دست بردارید، بلکه به این معناست که به او فشار نیاورید و رفتارهای قهری نداشته باشید. از دعا و توکل غافل نشوید؛ معمولاً بعد از این توصیه‎ها افراد می‎گویند که من این کارها را کرده‎ام ولی نتیجه نداده است. اما معمولاً وقتی در رفتار این افراد دقت می‎شود می‎بینیم که اینها به واسطه‎ی عجله‎ای که در گرفتن نتیجه‎ی مطلوب دارند بی‎صبری می‎کنند و گاهی از کوره در می‎روند و بداخلاقی می‎کنند. همه‎ی اینها که گفتیم به شرطی اثر دارد که شما فردی با صبر و حوصله باشید. هرگز انتظار نتیجه‎ی فوری نداشته باشید. حتی شاید چندسال طول بکشد تا نتیجه‎ی مطلوب را بگیرید. در عین حال که وظیفه‎تان را با صبر و بردباری انجام می‎دهید، توکل و دلگرمی‎تان کاملاً به خدا باشد که اگر خداوند بخواهد، صحنه یک‎باره عوض می‎شود و از آنجا که فکرش را هم نمی‎کنید تحول مثبت رخ می‎دهد. دعا کنید و از خداوند بخواهید که هم به شما صبوری و استقامت بدهد و هم دل همسرتان را عوض کند که او مقلوب‎القلوب است. با آرزوی موفقیت و سربلندی حضرت عالی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.