زهراتجدد

مادرشوهرم سرطان داره همسرم همش ناراحته، غصه داره، منم براهمین زود عصبی میشم.

من الان شش ماهه ازدواج کردم مادرشوهرم سرطان داره همسرم همش ناراحته منم براهمین زوداعصبی میشم استرس زیاد دارم توروخداکمکم کنین
شنبه، 7 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد دهقان
موارد بیشتر برای شما

زهراتجدد

مادرشوهرم سرطان داره همسرم همش ناراحته، غصه داره، منم براهمین زود عصبی میشم.

زهراتجدد ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

من الان شش ماهه ازدواج کردم مادرشوهرم سرطان داره همسرم همش ناراحته منم براهمین زوداعصبی میشم استرس زیاد دارم توروخداکمکم کنین


مشاور: علی محمد صالحی

باعرض سلام و وقت بخیر خدمت شما خواهر گرامی.
هر انسانی شرایط خاصی داره و اینگونه رقم خورده که شما در ابتدای زندگی مشترک با این قضیه مواجه بشید تا عیار صبر و بردباری شما محک بخوره و آبدیده بشید، لازم به گفتن نیست که باید همسرتون رو درک کنید و متوجه باشید که شرایط ایشون شرایط خاصیه، خصوصا اینکه وقتی همسرتون حال و هوای صحبت کردن نداره به هیچ وجه اصرار نکنید که با شما حرف بزنه یا درد و دل کنه، وقتی مرد در حال عقب نشینی و خلوت گزیدن در غار تنهاییه، زمان مناسبی برای گفت‏وگو یا نزدیک شدن به او نیست. اجازه بدید در حال و هوای خودش باشه و وقتی خودش خواست و شروع به صحبت کرد شما هم با او گفت و گو کنید. البته شاید تحمل این شرایط برای شما دشوار و سخت باشه، ولی مطمئن باشید و ایمان داشته باشید که «این نیز میگذرد» و روزهای خوب و با آرامش هم برای شما و زندگی مشترکتون خواهد آمد. و بدونید که با استرس و ناراحتی شما مشکلی حل نمیشه، پس آرامش داشته باشید تا زمان هم راحت‌تر بگذرد. برای کاهش استرس و فشار روانی چند نکته خدمت شما بیان میکنم:

برای کاهش استرس بشمارید
یک روش موثر برای برخورد با موقعیت‌های استرس‌آور و کاهش استرس، شمارش تا عدد 10 است. این کار به شما کمک می‌کند تا از لحاظ فکری و روانی از آن لحظه استرس‌آور، دور شده و 10ثانیه به شما وقت می‌دهد تا از آن شرایط خود را رها کنید. فرض کنید این عمل «ریموت کنترل» زندگی شماست و در آن لحظه دکمه توقف آن زده شده است. وقتی به آرامی تا عدد 10 شمردید، حالا دو بار دکمه PLAY را فشار دهید. در نتیجه در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار خواهید گرفت.
گروهی معتقدند که شمارش اعداد از انتها به سمت ابتدا یعنی از عدد 10 به سمت عدد صفر می‌تواند نتایج بهتری برای کاهش استرس داشته باشد. شما می‌توانید امتحان کنید. کدام یک برای شما بهتر است؟

برای کاهش استرس موقتاً از آن محیط بگریزید
هنگامی که در خود استرس شدیدی احساس می‌کنید، بهتر است به طور فیزیکی خود را از محیط دور کنید. کمی قدم زده و نفسی تازه کنید. مدتی به محیطی رفته که بتوانید فکر خود را از مسایل دغدغه‌آور رها کنید این یک روش مفید برای کاهش استرس است، البته منظور این نیست که برای کاهش استرس کاملاً میدان را خالی کنید، بلکه ترک موقعیت برای چند لحظه و مراجعت دوباره با فکری آزاد و تازه باعث کاهش استرس و انجام بهتر کارها خواهد شد.

برای کاهش استرس چیزی را فشار دهید
همان‌طور که می‌دانید در هنگام استرس، تخلیه انرژی‌های اضافی انباشته شده در بدن ضروری است. گروهی این کار را با زدن ضربه یا شکستن جسمی انجام می‌دهند. گروهی عادت دارند کتاب و یا هر کاغذی که جلوی آنها هست پاره‌ کنند، ولی بهترین راه فشردن شیئی در دست‌هاست. معمولاً فشردن چیزی با دست باعث کاهش استرس و دغدغه ظاهر می‌شود. شما می‌توانید یک حلقه‌ تقویت کننده ‌مچ‌دست، همیشه همراه داشته باشید و در هنگام استرس آن را در دست خود فشار دهید. البته توأم کردن این روش با سایر روش‌ها می‌تواند اثر بخشی بهتری داشته باشد. در صورت نداشتن حلقه تقویت‌کننده، خمیر بازی بچه‌ها نیز برای این کار بسیار مناسب است. اگر توجه داشته باشید می‌بینید که شما این عکس العمل را غیرارادی با بازی کردن و فشردن خودکار در دست یا مچاله کردن کاغذ در دست یا ضربه زدن دست به روی میز انجام می‌‌دهید.

برای کاهش استرس نفس عمیق بکشید
نفس کشیدن غیراز داشتن اثرات حیات بخش، می‌تواند در آرام نمودن و کاهش استرس شما بسیار موثر باشد. هنگام استرس سه نفس عمیق بکشید و در فاصله هر دم و بازدم مکث لازم را حفظ کنید. دم را از بینی کشیده و بازدم را از دهان تخلیه کنید. در هنگام دم و بازدم بدن خود را کاملاً رها کرده و ذهن خود را از تمامی مسایل جدا کنید و خود را از لحاظ جسمانی و روانی آرام کنید.

تجسم
وضعیتی آرام، منظره ای زیبا ، صدایی خوش آهنگ، بویی خوش رایحه را تصور کنید. جملات خوش بینانه ای مثل " من احساس آرامش می کنم" " من سرشار از عشق هستم" را تکرار کنید. قبل از بروز هر نوع شرایط پر استرس، آن را تصور کرده و ذهن مرور کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد و سرانجام اینکه خود در وضعیتی تصور کنید که کاملا آرام و راحت بر این شرایط غلبه کرده اید.

موفق و شاد و پیروز باشید.
 
 
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.