ناشناس

دانشجوی ستاره دار به کی میگن؟

سلام.میخواستم بدونم دانشجوی ستاره دار به کی میگن؟ هیچ فعالیتی توی دانشگاه ندارم.فقط یک بار وقتی از نزدیکی های نگهبانی رد میشدم،یکی از همکلاسی های پسر،ازم پرسید ک چند واحد برداشتم و چه درس هایی برداشتم که نگهبان دید و کارت دانشجویی هامون رو گرفت و ازون روز به بعد،یه علامت منفی به رنگ صورتی روی کارت دانشجوییم هست.نمیدونم ازقبل هم بود یا بعدازون اتفاق،من حساس شدم. یکم ذهنمو مشغول کرده که نکنه اون علامت،باعث شه نتونم ارشد بدم و یا نکنه همون ستاره دار شدنه. ازکجا میشه فهمید ستاره دار هستیم یانه؟
دوشنبه، 9 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

دانشجوی ستاره دار به کی میگن؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

سلام.میخواستم بدونم دانشجوی ستاره دار به کی میگن؟
هیچ فعالیتی توی دانشگاه ندارم.فقط یک بار وقتی از نزدیکی های نگهبانی رد میشدم،یکی از همکلاسی های پسر،ازم پرسید ک چند واحد برداشتم و چه درس هایی برداشتم که نگهبان دید و کارت دانشجویی هامون رو گرفت و ازون روز به بعد،یه علامت منفی به رنگ صورتی روی کارت دانشجوییم هست.نمیدونم ازقبل هم بود یا بعدازون اتفاق،من حساس شدم. یکم ذهنمو مشغول کرده که نکنه اون علامت،باعث شه نتونم ارشد بدم و یا نکنه همون ستاره دار شدنه. ازکجا میشه فهمید ستاره دار هستیم یانه؟


مشاور: آقای احسان فدایی

پرسشگر محترم! باتشکر از ارتباط شما با ما
دانشجوی ستاره‌دار در ایران به دانشجویی گفته میشود که صلاحیت عمومی آن توسط هیئت گزینش دانشجو سازمان سنجش تایید نشده است و از ادامه تحصیل به مدت نامعلوم باز مانده است! این صلاحیت های عمومی ربطی به دولت نداشته و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و همه ساله اجرا میشود! هیئت مرکزی گزینش دانشجو که نهادی است زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت مستقیم بررسی صلاحیت دانشجویان را بر عهده دارد. این هیئت در مورد صلاحیت عمومی دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور را داشته باشند از نهادهایی نظیر وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و حراست دانشگاه محل تحصیل قبلی دانشجو استعلام می کند. در صورتی که صلاحیت عمومی متقاضی ورود به دانشگاه از سوی نهادهای مذکور تایید نشود دبیرخانه هیئت گزینش که در طبقه دوم سازمان سنجش واقع شده است با توجه به نظر نهادهای مذکور و موارد دیگر حکم به محرومیت دانشجو از تحصیل یا پذیرش دانشجو با تعهد یا همراه شرایط دیگر از جمله تغییر محل تحصیل می دهد. این رای قابل اعتراض است و در مواردی ممکن است هیئت پس از پیگیری های متقاضی حکم خود را تغییر دهد. تعدادی از دانشجویان ستاره دار علیه این حکم به دیوان عدالت اداری شکایت می کنند و در مواردی دیوان حکم محرومیت از تحصیل صادر شده را خلاف قانون اعلام کرده ولی دانشگاه ها از پذیرش حکم دیوان سر باز زده اند. اصطلاح دانشجوی ستاره دار از زمانی مطرح شد که در کنار اسم دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد ستاره هایی درج شده بود که نشان دهنده عدم تایید صلاحیت عمومی آنها از سوی نهادهای اطلاعاتی بود. عمده این دانشجویان سابقه فعالیت سیاسی در دانشگاه داشتند.
خیلی بعید می دانیم این علامت چه از قبل بوده یا دانشگاه برای شما ثبت کرده باشد نشان از ستاره دار شدن باشد. زیرا در موارد خیلی زیاد ستاره دار شدن در مسائل سیاسی است نه در مسائل ارتباطی و اخلاقی و کمتر این موضوع اتفاق افتاده است. احتمالا این علامت قانونی از قوانین دانشگاه است که ارتباط دختر و پسر را ممنوع می داند. پس بهتر است شما نیز این قوانین را از این پس بیشتر رعایت نمایید و الا این علامت صرف یک اخطار است و تأثیری در آینده شما ندارد.
موفق باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.