ناشناس

تردید در انتخاب همسر

با سلام.من با آقایی 43 ساله که ده سال از من بزرگتر هستند ، برای اشنایی ازدواج در ارتباطم. ایشون یکبار ازدواج کرده و جدا شده و یک دختر 15 ساله دارد. یکبار هم تا پای ازدواج پیش رفته ولی از طرف ایشون بهم خورده چون معتقد بود که با هم خیلی تفاوت داشتیم. الان ایشون به من گفتن که قصدشون ازدواجه با من و تا 2-3 ماه اینده این موضوع رو تموم میکنن و به من گفتن فکراتو بکن ببین با من می تونی کنار بیایی و زندگی با من سخته...راستش من این چد روز خیلی شوکه هستم. از طرفی توقع داشتم ایشون با هیجان بیشتری از این موضوع استقبال کنه. ولی انگار براش خیلی عادیه موضوع. از طرفی خوب خستگی زیاد کار ایشون می دونم اذیتش می کنه. من شخص ایشونو خیلی دوست دارم ولی واقعا نمی دونم می تونم باهاش زندگی کنم یا نه. از طرفی دختر تحصیل کرده ای هستم و عیب و ایرادی ندارم و می ترسم حتی خانواده خودش فکر کنن من مشکلی داشتم که زن مردی با این گذشته شده ام..همچنین می ترسم براش هیچ جذابیتی نداشته باشم چون ایشون لذت همه چیز و چشیده در حالیکه من هیجان زیادی دارم...دوست دارم ازدواج کنم و زندگیم عوض بشه و این اقا رو دوست دارم ولی نمی تونم تصمصم بگیرم. ایشون از لحاظ شغلی و وضعیت مالی شرایط مناسبی دارن ولی وجود بچه و گذشته به اون شکل منو دچار تردید کرده. من خیلی با جزئیات گفتم که شما بهتر متوجه مشکل من بشید. ممنون از توجهتون
پنجشنبه، 19 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

تردید در انتخاب همسر

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 33 ساله )

با سلام.من با آقایی 43 ساله که ده سال از من بزرگتر هستند ، برای اشنایی ازدواج در ارتباطم. ایشون یکبار ازدواج کرده و جدا شده و یک دختر 15 ساله دارد. یکبار هم تا پای ازدواج پیش رفته ولی از طرف ایشون بهم خورده چون معتقد بود که با هم خیلی تفاوت داشتیم. الان ایشون به من گفتن که قصدشون ازدواجه با من و تا 2-3 ماه اینده این موضوع رو تموم میکنن و به من گفتن فکراتو بکن ببین با من می تونی کنار بیایی و زندگی با من سخته...راستش من این چد روز خیلی شوکه هستم. از طرفی توقع داشتم ایشون با هیجان بیشتری از این موضوع استقبال کنه. ولی انگار براش خیلی عادیه موضوع. از طرفی خوب خستگی زیاد کار ایشون می دونم اذیتش می کنه.
من شخص ایشونو خیلی دوست دارم ولی واقعا نمی دونم می تونم باهاش زندگی کنم یا نه. از طرفی دختر تحصیل کرده ای هستم و عیب و ایرادی ندارم و می ترسم حتی خانواده خودش فکر کنن من مشکلی داشتم که زن مردی با این گذشته شده ام..همچنین می ترسم براش هیچ جذابیتی نداشته باشم چون ایشون لذت همه چیز و چشیده در حالیکه من هیجان زیادی دارم...دوست دارم ازدواج کنم و زندگیم عوض بشه و این اقا رو دوست دارم ولی نمی تونم تصمصم بگیرم.
ایشون از لحاظ شغلی و وضعیت مالی شرایط مناسبی دارن ولی وجود بچه و گذشته به اون شکل منو دچار تردید کرده.
من خیلی با جزئیات گفتم که شما بهتر متوجه مشکل من بشید.
ممنون از توجهتون


مشاور: طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام خدمت  شما خواهر گرامی؛
خواهر عزیز ،در پاسخ به مسئله شما باید گفت ، یکی از ملاکهایی که بایستی در ازدواج مورد توجه قرار گیرد و رعایت آن باعث پایداری بیشتر پیوند مشترک می گردد، هم کفو بودن  تناسب داشتن دو طرف با یکدیگر است که هرچه این تناسب بیشتر باشد، بهتر است. در مورد شما با توجه به توصیفاتی که داشتید به نظر می رسد که تاکنون تجربه ازدواج نداشته اید بر عکس طرف مقابلتان که تجربه زندگی مشترک داشته است. همچنین وجود اختلاف سنی 10 ساله که یک تفاوت نسلی حساب می گردد، و وجود یک فرزند متعلق به او ، مواردی است که باید بیشتر مد نظر قرار داده و بررسی کنید. همانطور که خودتان هم به آن اشاره کردید، باتوجه به شرایط موجود، این شخص دیگر شور و ذوق و هیجان مورد انتظار شما را ندارد چراکه دیدگاه و نظر او از تشکیل زندگی با دیدگاه شما متفاوت است و دلیل آن وجود شرایط مختلف شما با یکدیگر و اختلاف سنی موجود است.با این توصیفات ، شما بایستی توقع اینکه یک دوران پر احساس و با شور وحال را که هر زوجی در ابتدای زندگی تجربه می کنند و خواستار داشتن آن هستند را نداشته و یا اینکه حداقل توقع زیادی در این خصوص نداشته باشید.مورد دیگر در خصوص فرزند ایشان است که با توجه به اینکه در سن نوجوانی و در آستانه ورود به جوانی قرار دارد، باید بدانید که حداقل تا زمانی که ازدواج کند و مستقل شود، رقیب سرسختی برای شما در ارتباط با پدرش خواهد بود. البته این یک نسخه حتمی نیست و ممکن است در برخی موارد و برخی افراد در چنین شرایطی ارتباط خوبی بین طرفین برقرار شود.در پایان به شما خواهر گرامی توصیه می شود که با وجود علاقه ای که عنوان کرده اید که به این آقا دارید، شرایط را بیشتر بررسی کنید و همه جوانب کار را مد نظر قرار دهید و با خانواده و اطرافیان خود نیز مشورت نمایید. همچنین توصیه می شود که اگر این شخص قبول کرد، به صورت حضوری به یک مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید و نظر مشاور را هم بگیرید که در نحوه انتخاب و تصمیم شما می تواند موثر باشد. هرچند که ازدواج  با شرایط گفته شده دارای ریسک میباشد و در شرایط عادی توصیه نمیشود ، ولی شرایط شما نیز باید بررسی شود .
با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما

بیشتر بخوانید:

دختر خانم ها مراقب ملاک انتخاب همسر باشند!
ده اصل مهم در انتخاب همسر


 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.