ناشناس

روابط عاشقانه

من دختری 21 ساله هستم من حدود 5 سال پیش با شخصی در اینترنت اشنا شدم .بهم ابراز علاقه کرد و عاشق هم شدیم.ایشون ایرانی نیستن وخارج از کشور زندگی میکنن .از همون ابتدای رابطه من رو با خونوادشون اشنا کرد .من شخصا با مادر خواهرها و حتی خاله هاش در ارتباطم. واقعا عاشق هم هستیم توی کشورشون اتفاقاتی افتاده که روی روحیش تاثیر گذاشته باعث شده فشار روحی زیادی رو تحمل کنه.از این رو مدتیه که از اینترنت فاصله گرفته وحتی از کار و بیرون رفتن. پیام میدم طول میکشه تا بخونه یا حتی بعضی وقتا بی جواب میذاره من دوست ندارم توی این شرایط سخت اون رو تنها بذارم.من حاضرم هر کمکی از دستم بر میاد براش انجام بدم.تا بحال مشکلاتی پیش اومده که با کمک هم سعی کردیم و اون مشکل براش رفع شده باشه .اما حالا واقعا نمیدونم چیکار کنم. یک مدت تصمیم گرفتم بیخیالش بشم.اما اون اینقدر بهم خوبی کرده که خیلی نامردم اگر خوبیاش رو در نظر نگیرم لطفا کمکم کنید که بهترین کار رو انجام بدم.
جمعه، 20 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

روابط عاشقانه

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 21 ساله )

من دختری 21 ساله هستم
من حدود 5 سال پیش با شخصی در اینترنت اشنا شدم .بهم ابراز علاقه کرد و عاشق هم شدیم.ایشون ایرانی نیستن وخارج از کشور زندگی میکنن .از همون ابتدای رابطه من رو با خونوادشون اشنا کرد .من شخصا با مادر خواهرها و حتی خاله هاش در ارتباطم.
واقعا عاشق هم هستیم توی کشورشون اتفاقاتی افتاده که روی روحیش تاثیر گذاشته
باعث شده فشار روحی زیادی رو تحمل کنه.از این رو مدتیه که از اینترنت فاصله گرفته وحتی از کار و بیرون رفتن.
پیام میدم طول میکشه تا بخونه یا حتی بعضی وقتا بی جواب میذاره
من دوست ندارم توی این شرایط سخت اون رو تنها بذارم.من حاضرم هر کمکی از دستم بر میاد براش انجام بدم.تا بحال مشکلاتی پیش اومده که با کمک هم سعی کردیم و اون مشکل براش رفع شده باشه .اما حالا واقعا نمیدونم چیکار کنم.
یک مدت تصمیم گرفتم بیخیالش بشم.اما اون اینقدر بهم خوبی کرده که خیلی نامردم اگر خوبیاش رو در نظر نگیرم
لطفا کمکم کنید که بهترین کار رو انجام بدم.


مشاور: طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام به شما خواهر گرامی ؛
در پاسخ به سوال شما باید گفت : متأسفانه فضای مجازی دارای آسیب های فراونی است که یکی از این آسیب ها؛ تحت تأثیر قرارگرفتن افراد در یک ارتباط مجازی بدون اطلاع دقیق از موقعیت ، شخصیت و حتی جنسیت طرف مقابل است. همه مواردی که شما در سوال خود بیان داشته اید کاملا طبیعی است و نشأت گرفته از نیاز انسان برای برقراری ارتباط و دریافت محبت می باشد. ولی آنچه که باید خیلی واقع بینانه به آن توجه کرد، اینکه قرار نیست دریافت محبت و برقراری ارتباط به هر قیمتی و هر وسیله و از طرف هر کسی صورت بگیرد. در این فضا دام های زیادی وجود دارد که هر کدام به نحوی ممکن است افراد را در گیر خود کرده و مشکلاتی برای آنها بوجود بیاورد. قبل از اینکه به بیان راهکار برای رفع مشکل شما بپردازیم، از شما درخواست می کنیم که جواب چند سوال را در ذهن خود مرور کنیدو برای آنها پاسخ هایی پیدا کنید
  1. اول اینکه شما چقدر این شخص را می شناسید و اینکه از نیت او برای برقراری این ارتباط آگاهید؟ توجه داشته باشید که در یک ارتباط مجازی افراد می توانند خود را به هر شکل و شخصیتی جا زده و تفکرات دروغی از خود به طرف مقابل القاء کنند.
  2. به این بیاندیشید که هدف شما از برقرار ارتباط با این شخص چیست؟ آیا قصد ازدواج با او را دارید و یا چیز دیگری است؟ آیا اساساً ‌امکان ازدواج شما با این فرد وجود دارد و یا اینکه شخصی را که شما ندیده اید و صرفا چند عکس و چند نفر از خانواده  که معلوم نیست واقعی هستند  و یا جعلی از او دیده اید، چقدر می تواند معیار مناسبی برای شما باشد.
با بیان این پرسش ها ، توجه داشته باشید که در خلقت خداوند زن و مرد به دلیل اینکه از دو جنس مخالف هستند ، همیشه کششی بین آنها وجود دارد و به همین دلیل است که در شرع مقدس ارتباط با نامحرم چه زن و چه مرد در حد انجام امور ضروری ممنوع و حرام اعلام شده است. برخی افراد برای اینگونه ارتباطات توجیهات غیر منطقی برای خود دارند و با این توجیهات در صدد فریب دیگران هستند. علاوه بر این ممکن است دام و فریبی برای دیگران پهن کنند و درپی ایجاد گرفتاری برای آنها باشند. این چیزی است که در مورد شما هم متصور است. لذا به شما خواهر گرامی توصیه می شود که اولا ارتباط خود را هرچه زودتر با این فرد قطع کنید و چنانچه پیام و تماسی از جانب او دریافت کردید هیچ اعتنایی نکنید. توجه داشته باشید که حداقل آسیب این ارتباط برای شما ، مشغول کردن ذهن و روان شما و از دست دادن فرصت های طلایی برای ازدواج و تشکیل زندگی ، تحصیل و پیشرفت خواهد بود. برای فراموش کردن این مسئله هم سعی کنید ذهن خود را مشغول مطالعه ، انجام ورزش ، تفریحات سالم  و رفت آمد با دوستان خود نمایید تا بتوانید او را فراموش کنید.بنابراین آینده خود را به انتخابی که هیچ اساس و بنای درستی از همان ابتدا ندارد،سوار نسازید ، و با دور کردن این انرژی ها و وسوسه های شیطانی از خود، راه را برای جذب بیشتر خواستگاران مناسب تر برای خود هموار سازید .
با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما

بیشتر بخوانید:

آسیب‌شناسی اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی (1)
آسیب‌شناسی اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی (2)
آسیب‌شناسی اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی (3)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.