ناشناس

روابط نامزدی

با عرض سلام و ادب. پسری ۲۸ ساله هستم؛سال پیش نامزد کردم و بعد از هشت ماه عقد کردیم و سه ماه بعد طلاق گرفتیم. از اونجایی که خیلی احساسی هستم خیلی به نامزدم توجه و محبت میکردم ولی اون به من توجه زیادی نمیکرد و یک بار که دلیلش را جویا شدم گفت که یه نفر بهم گفته که به نامزدت زیاد توجه نکن تا بیشتر بیاد سمتت...اما این کارش باعث سردی من شد کم کم.. الان میخوام برم خواستگاری و دوباره نامزد کنم.یه نفر بهم گفته زیاد سمت نامزدت نرو تا اون بیشتر بیاد سمتت اما من چون احساسی ام نمیتونم...الان واقعا نمیدونم چیکار کنم میخوام محبت و توجه بکنم میترسم مثل قبلی مغرور بشه میخوام هم نکنم میترسم سرد بشه...لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم که رابطه خوب باشه؟ یه سوال دیگه اینکه رفت و آمد و ملاقات ها تو دوره نامزدی و عقد چقدر باید باشه؟مثلا یه خانم بهم گفته تو دوره نامزدی و عقد هفته ای یه بار یا دوبار برو خونه خانمت...این کار برام سخته چون خیلی دوست دارم هر روز یا حداقل یه روز در میون ببینمش اما اگر لازم باشه همون هفته ای یه بار میرم...من دوست دارم رابطمون خوب و پایدار باشه لطفا کمکم کنید .ممنون
يکشنبه، 22 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

روابط نامزدی

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

با عرض سلام و ادب.
پسری ۲۸ ساله هستم؛سال پیش نامزد کردم و بعد از هشت ماه عقد کردیم و سه ماه بعد طلاق گرفتیم.
از اونجایی که خیلی احساسی هستم خیلی به نامزدم توجه و محبت میکردم ولی اون به من توجه زیادی نمیکرد و یک بار که دلیلش را جویا شدم گفت که یه نفر بهم گفته که به نامزدت زیاد توجه نکن تا بیشتر بیاد سمتت...اما این کارش باعث سردی من شد کم کم..
الان میخوام برم خواستگاری و دوباره نامزد کنم.یه نفر بهم گفته زیاد سمت نامزدت نرو تا اون بیشتر بیاد سمتت اما من چون احساسی ام نمیتونم...الان واقعا نمیدونم چیکار کنم میخوام محبت و توجه بکنم میترسم مثل قبلی مغرور بشه میخوام هم نکنم میترسم سرد بشه...لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم که رابطه خوب باشه؟

یه سوال دیگه اینکه رفت و آمد و ملاقات ها تو دوره نامزدی و عقد چقدر باید باشه؟مثلا یه خانم بهم گفته تو دوره نامزدی و عقد هفته ای یه بار یا دوبار برو خونه خانمت...این کار برام سخته چون خیلی دوست دارم هر روز یا حداقل یه روز در میون ببینمش اما اگر لازم باشه همون هفته ای یه بار میرم...من دوست دارم رابطمون خوب و پایدار باشه لطفا کمکم کنید .ممنون


مشاور: طیبه قاسمی

با عرض سلام و احترام خدمت شما برادر گرامی ؛
در پاسخ به مسئله شما باید گفت ؛ دوران نامزدی دورانی است که چه بسا از شیرین ترین و به یاد ماندنی ترین روزهای تمام عمر هر زوجی محسوب می شود. ملاقات و گفتگو و دیدار زوجین در این دوران نه تنها به آرامش روحی و ایجاد فضای مناسب برای شناخت بیشتر کمک می کند، بلکه مجال بیشتری را برای نزدیکی خانواده های دو طرف نیز فراهم می کند. و اما برای اینکه از اینکه زوجین از این دوران بهترین بهره را ببرند ، توجه و رعایت برخی موارد در ارتباطات و رفت و آمدها لازم به نظر می رسد. به عنوان مثال رعایت برخی نکات در ملاقات ها می تواند به مفید بودن آن کمک کند. زوجین باید قبل از هر چیز، جهت قرار ملاقات ها با هم به توافق برسند. البته لازم است که خانواده ها را در جریان توافق خود قرار دهند.چرا که خانواده عروس باید از زمان حضور دامادشان مطلع باشند تا آمادگی لازم جهت پذیرایی را داشته باشند و آقای داماد با عدم هماهنگی برنامه ها و احیاناً نامناسب بودن اوضاع ظاهری عروس خانم روبرو نشود.و اما اینکه میزان این رفت و آمدها و مقدار ابراز علاقه طرفین در چه حدی  باید باشد ، به عوامل مختلفی از جمله فرهنگ های قومی و محلی و همچنین خواست و تمایل زوجین به رفت و آمد و توافق آنها بر این قضیه دارد. البته رعایت اعتدال در هر کاری بهتر از افراط و تفریط در آن کار است. رفت و آمد باید به حد تناسب و شرایط طرفین انجام گیرد. اگر چنانچه زوجین بخواهند هر روز در کنار هم باشند، این بعد از مدتی ممکن است باعث دلزدگی شود. و همچنین دوری زیاد باعث سردی. پس بهتر است فرصت و فاصله مناسبی در بین زمان های ملاقات وجود داشته باشد تا شور و اشتیاق دیدار مجدد در طرفین بوجود بیاید. در ابراز علاقه نیز حد وسط را رعایت کنید و سعی کنید ، طرف مقابل را نه کاملا اشباع کنید و نه محروم. در این رابطه به توصیه های بی مورد اطرافیان خود هم توجه نکنید. اینکه ممکن است فردی در اثر توجه زیاد مغرور شود و یا پر رو گردد حرف درستی است ولی یک نسخه برای همه افراد پیچیده نمی شود. شما خودتان با توجه به شخصیت و روحیات نامزدتان باید نحوه برخورد و میزان توجه و محبت به او را تنظیم کنید.
با آرزوی خوشبختی و آرامش در زندگی برای شما

بیشتر بخوانید:
دوران نامزدی و دوران عقد

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.