ناشناس

میترسم نامزدم از گذشته م با خبر بشه" چیکار کنم؟

سلام . خسته نباشید . امیدوارم حالتون خوب باشه. راستش من 7 ماهه با یه آقا جهت آشنایی برای ازدواج در ارتباطم با اطلاع خونواده هامون. البته لازم بگم که ما با هم زیاد بیرون میریم هر ماه که میاد استارا ما با هم بیرون میریم و رابطمون عمیق شده. من در دوران دانشجویی خودم با یه نفر دوست بودم رابطمون عمیق شده بود باهاش. اما بعد متوجه شدم که اصلن اخلاقش خوب نیست و گذاشتمش کنار. و دیگه هیچ وقت با کسی دوست نشدم. حتی نمیخاستم ازدواج کنم. ولی الان که سنتی با نامزدم آشنا شدم خیلی دوسش دارم و برای گذشتم خیلی ناراحتم و عذاب وجدان دارم. از طرفی هم میترسم نامزدم شک بکنه که من در گذشته با کسی بودم. خیلی ناراحت و نگرانم. یه مسئله ایک ام
دوشنبه، 20 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

میترسم نامزدم از گذشته م با خبر بشه" چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام . خسته نباشید . امیدوارم حالتون خوب باشه.
راستش من 7 ماهه با یه آقا جهت آشنایی برای ازدواج در ارتباطم با اطلاع خونواده هامون. البته لازم بگم که ما با هم زیاد بیرون میریم هر ماه که میاد استارا ما با هم بیرون میریم و رابطمون عمیق شده.
من در دوران دانشجویی خودم با یه نفر دوست بودم رابطمون عمیق شده بود باهاش. اما بعد متوجه شدم که اصلن اخلاقش خوب نیست و گذاشتمش کنار. و دیگه هیچ وقت با کسی دوست نشدم. حتی نمیخاستم ازدواج کنم. ولی الان که سنتی با نامزدم آشنا شدم خیلی دوسش دارم و برای گذشتم خیلی ناراحتم و عذاب وجدان دارم. از طرفی هم میترسم نامزدم شک بکنه که من در گذشته با کسی بودم. خیلی ناراحت و نگرانم.
یه مسئله ایک ام


مشاور: خانم قربانی

ممنونم ومن هم به شما خداقوت میگم و آرزوی صحت و سلامتی برای شما دارم. اینکه آشنایی تون با اطلاع خانواده هاتون هستش بسیار نکته خوب و مثبتی هستش و این نشانه درایت و دانایی شماست.
سوال شما د و قسمت داره، و اما قسمت اول، باید بگم که آشنایی به عنوان اولین مرحله ازدواج، فرایندی برای تبادل اطلاعات و احساسات بین دو نفر از جنس مقابل به منظور تصمیم گیری برای ازدواج ، تعریف شده و لازم و ضروری برای یک ازدواج موفق محسوب میشه. این فرایند تعاریف و چارچوب خودش رو داره، لذا رعایت اونها شما رو به موفقیت میرسونه.
منظور شما از "روابط عمیق " کاملا مشخص نشده ولی بطور کلی عرض می­کنم که طبق نظر کارشناسان ازدواج، آشنایی بدون حد و مرز، اصولی نبوده و لازم هستش که طرفین خودشون رو در دام جاذبه های جنسی رها نکنن و فرصتی فراهم کنند که بدون تاثیر روابط جنسی و جاذبه جنسی به شناخت هم رسیده و ازدواج موفقی رو رقم بزنن. طولانی بودن زمان آشنایی هم مطلوب نبوده و در صورت رضایت از ادامه آشنایی و تایید این ازدواج،  بهتره هر چه زودتر اقدام رسمی صورت بگیره.
در مورد قسمت دوم هم از اینکه تونستید با موفقیت، یک ارتباط ناصحیح رو به اتمام برسونید خودش جای خوشحالی داره. نگرانی برای اشتباهات تا حدودی طبیعی بوده ولی لازم نیست بیشتر از این درگیر گذشته باشید و با کمال آرامش به مدیریت ارتباط با نامزد فعلی تون بپردازید و لزومی نداره در مورد گذشته با کسی و یا حتی ایشون صحبت کنید، این مسئله جز اصرار شماست. در صورت اطلاع ناخواسته نامزد شما از این قضیه، می­تونید با همکاری و مشورت یک فرد سلیم العقل در خانواده یا یک مشاور، مسئله رو به صورت خیلی کلی و در زمان مناسب ، توضیح بدهید و ترسی از خودتون نشون ندید چون این ترس شما رو مضطرب میکنه و آرامش و قدرت تصمیم گیری شما رو کاهش میده.

بیشتر بخوانید:
ترس از گذشته و آینده



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.