ناشناس

مشاوره تحصیلی: با توجه به تحصیلات کمی که دارم، برای کار در منزل چه کاری را پیشنهاد می دهید؟

سلام. من تحصیلات مناسبی برای کار در بیرون از خانه ندارم. به کارهایی مانند منشی گری هم علاقه ای ندارم چون آدمی نیستم که روابط عمومی بالایی داشته باشم. می خواستم بدانم برای کار در منزل، چه کاری مناسب است؟
شنبه، 8 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره تحصیلی: با توجه به تحصیلات کمی که دارم، برای کار در منزل چه کاری را پیشنهاد می دهید؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 32 ساله )

سلام.
من تحصیلات مناسبی برای کار در بیرون از خانه ندارم. به کارهایی مانند منشی گری هم علاقه ای ندارم چون آدمی نیستم که روابط عمومی بالایی داشته باشم. می خواستم بدانم برای کار در منزل، چه کاری مناسب است؟


مشاور: خانم عقیقی

سلام. ممنون از اینکه راسخون را برای مشاوره انتخاب کردید.
در مورد انتخاب یک شغل و منبع درآمد چند نکته از اهمیت خاصی برخوردار است:  اینکه شما باید به علائق خودتون توجه کنید.  به شما توصیه می کنم علائق خودتون رو بررسی کنید. یک برگه بردارید و در آن تمام مشاغلی را که به انها علاقه دارید را یادداشت کنید البته از بین شغل هایی که می توان آنها را در خانه انجام داد.
مشاغل خانگی بسیار گسترده و زیاد است. وزارت کار و امور اجتماعی با همکاری وزارتخانه های اقتصای و دستگاه‌های مرتبط با موضوع اشتغال و مشاغل خانگی ، حدود 214 شغل خانگی را شناسایی کرده است. این شغل ها در حیطه های مختلف صنایع دستی، قالی بافی، خیاطی،ساخت عروسک، پرورش طیور، پرورش گیاهان، تولیدو بسته بندی انواع مواد غذایی مانند بسته بندی سبزیجات، تولید ترشی جات، پختن انواع شیرینی ، تصویر گری کتاب برای کودکان(اگر نقاشی شما خوب است)، طراحی نرم افزار و ....
بسیاری از افراد سرشناس از راه طبخ دستور خوراکی مخصوص به خودشان ثروتمند شدند بنابراین اگر دست پخت خوبی دارید و دیگران از آن تعریف می کنند بهتر هست فرصت را از دست ندهید و دست به کار شوید...
 اگر هنر خاصی دارید مثلا یک نقاش، خطاط و یا با صنایع دستی محلی خود مثل میناکاری و یا قلم زنی و … غیره آشنا هستید میتوانید شرایط خوبی برای داشتن یک شغل خوب فراهم کنید چرا که هنر همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. بخصوص که از راه تولید محصولات خاص منطقه زندگی خودتان می توانید از بین مسافران مشتری های خوبی پیدا کنید. اگر به کامپیوتر و اینترنت علاقمند هستید، میتوانید به طراحی وب، تعمیر کامپیوتر، و یا تایپ پایان‌نامه فکر کنید.
- شما می توانید از بین لیست مشاغل خانگی آنهایی را که علاقه دارید را پیدا کنید. علاقه داشتن یعنی شما با انجام دادن آنها احساس آرامش و شادی می کنید و می توانید در کنار آن هم درآمدی داشته باشید. می توانید از گذشته نی کمک بگیرید.آیا تا کنون کارهایی بوده است که مدتی آن را انجام داده باشید و احساس کنید خیلی برای شما خوشایند بوده است. به هر حال به علائق خود فکر کنید.
نکته دیگر اینکه ببینید توانایی و امکانات کدام یک از کار ها برای شما فراهم است. بعضی کارها به سرمایه زیاد یا یکسری امکانات احتیاج دارد.همه جوانب را بررسی کنید. برای انجام بعضی از اینکارها ممکن است به آموزش نیاز داشته باشید.به هر حال بهتر است لیست مشاغل خانگی را از منابع مطلع، یا از اینترنت یا اطرافیان تهیه کنید و از بین انها به یک انتخاب درست برسید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
کار منزل برای سلامتی زنان مفید است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.