ناشناس

مشاوره تحصیلی: در کنکور برای رشته مامایی باید چه رتبه ای کسب کنم؟

با سلام و خسته نباشید وقتتون بخیر من امسال پشت کنکوری هستم اما به دلیل عدم تمرکز و مصرف ریتالین و همچنین مطالعه نامناسب باعث خستگی هنگام مطالعه ام میشه خواستم بدونم تویه این وقت کم چجوری برنامه ریزی تا کنکور تجربی ٩٧ تویه این ٢ ماه به رشته مامایی برسم و اینکه چجوریی مطالعه کنم برایه رشته مامایی چه رتبه ایی باید کسب کنم؟
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره تحصیلی: در کنکور برای رشته مامایی باید چه رتبه ای کسب کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

با سلام و خسته نباشید وقتتون بخیر
من امسال پشت کنکوری هستم اما به دلیل عدم تمرکز و مصرف ریتالین و همچنین مطالعه نامناسب باعث خستگی هنگام مطالعه ام میشه
خواستم بدونم تویه این وقت کم چجوری برنامه ریزی تا کنکور تجربی ٩٧ تویه این ٢ ماه به رشته مامایی برسم و اینکه چجوریی مطالعه کنم
برایه رشته مامایی چه رتبه ایی باید کسب کنم؟


مشاور: خانم عقیقی

با سلام. ممنون از اعتماد شما به راسخون..
برای موفقیت درکنکور باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید. اما اکنون که کمتر از 2 ماه به کنکور باقی مانده است بهتر است برنامه ریزی جدیدی برای خود داشته باشید. بدانید اگر بر اساس همین برنامه‌ریزی درس بخوانید حتما موفق می‌شوید
- اول از همه توکل خود را به خدا از دست ندهید.
- تغذیه مناسب را در برنامه خودتان قرار دهید. نوشیدنی هایی مانند شیر یا آبمیوه های طبیعی، بیسکویت و آجیل می تواند مفید باشد. از نوشیدن قهوه ، چای و نوشیدنی های صنعتی در زمان مطالعه خودداری کنید زیرا موجب افزایش استرس و اضطراب میشه و در طولانی مدت باعث بهم خوردن تمرکز و ایجاد خستگی خواهد شد. خوردن صبحانه فراموش نشود چون موجب کاهش استرس و افزایش تمرکز حواس است.
- در ماه‌های پایانی محل جدیدی را برای مطالعه انتخاب کنید ، کتابخانه‌ها مکان مناسبی است و همچنین محیط های دور از تلویزیون، موبایل و اینترنت مفید است. و می تواند به افزایش تمرکز هم کمک کند.
- اصلا خود را با دیگران مقایسه نکنید  و با داشتن اعتماد به نفس به اجرای برنامه ریزی خود بپردازید. به توانایی خود اعتماد داشته باشید.
- توصیه میکنم که قبل از مطالعه حتما تمرکز خود را تقویت کنید.
- از ورود افکار منفی به ذهن  خودداری کنید. مثلا اینکه من نخواهم توانست موفق شوم... من نمی تونم درس هایم رو را طبق برنامه ریزی تمام کنم...این افکار باعث ایجاد خستگی در شما می شوند...بنابر این توجه کنید که از ورود این افکار خودداری کنید... به توانایی خودتان اعتماد اشته باشید. به برنامه ریزی خودتان اعتماد کنید و مطمئن باشد که موفق میشوید. اعتماد به خود مهارت و نیرو را افزایش میدهد ، مغز را سالم تر نگه می دارد و موجب ایجاد احساس خوشایند در شما میشود و این حش خوشی باعث بهتر یادگرفتن و حافظه بهتر در شما میشود.
مدام با خود تکرار کنید که من می توانم و قادر به انجام هر کاری هستم.این موجب رشد افکار مثبت در شما میشود. انسان ها موجودات قدرتمندی هستند که می توانند هر کاری را انجام دهند. انگیزه مهمی را برای مطالعه انتخاب کنید که این موجب افزایش تمرکز و کاهش ورود افکار منفی به ذهن شما میشود.
از فن حالا اینجا باش استفاده کنید. اگر ذهن شما در هنگام مطالعه به مثلا دوستان و یا تفریح پرت شد به خود بگویید" حالا اینجا باش" . این باعث میشود که ذهن شما متمرکز شود. در تکرار این فن کوشا باشد. زیرا برای تثبیت نیاز به تکرار دارد.
بسیاری از داوطلبان گرفتار این فکر منفی می‌شوند که نکند فلان مبحث از فلان درس را از فراموش کرده باشم. این تفکر به علت نزدیکی به کنکور سراسری در ذهن بسیاری از داوطلبان وجود دارد و فقط از کارایی داوطلب کاسته و به استرس او اضافه می‌کند. این حس باعث می‌شود داوطلب دچار وسواس در مطالعه شود و تمامی مباحث را مجدد مطالعه کند، این کار وقت او را به شدت خواهد گرفت. مطمئن باشید اگر این زمان باقی‌مانده را با دقت و با برنامه اصولی مطالعه و جمع بندی کنید با نهایت آمادگی ممکن در سر جلسه آزمون حاضر خواهید شد.
- بهتر است در ماه های پایانی روی دروس عمومی متمرکز شوید.در واقع در این زمان باقی مانده می تواند موفقیت شما را تا حد زیادی تضمین کند. دلیلش این است که با این فرصت کم و محدود و در این زمان باقی مانده می‌توانید به خوبی از پس دروس عمومی بر بیاید و با این کار سرنوشت خود را در کنکور با درصد بهتری تغییر دهید. دروس عمومی به این علت که فرار هستند و زود فراموش می شوند مطالعه کردنشان نمی‌تواند ماندگاری زیادی در ذهن شما داشته باشد بنابراین در زمان باقی مانده تا کنکور که زمان زیادی هم نیست به طور جدی دروس عمومی را مطالعه کنید. کسب درصد خوب در هر چهار درس عمومی می تواند وضعیت رتبه فرد را در کنکور تحت تأثیر قرار دهد.
- سعی کنید تست های سال ها گذشته کنکور سراسری بخصوص 5 سال اخیر را مرور کنید. از تست های تألیفی کمتر استفاده کنید.جزوات طراحان کنکور نیز میتواند مفید باشد. سوالات پر تکرار را شناسایی کنید و آنها را مطالعه کنید. این نکته می تواند درصد زیادی از موفقیت شمار ا تضمین کند.
- یکی از نکات کلیدی در شیوه مطالعه در ماههای پایانی برای کنکور سراسری تمرکز بر مباحث و موضوعاتی هست که حتما از آنها سوال تستی طرح می شود .اگر تا الان به خوبی مطالعه نکرده‌اید حق ندارید مباحثی را بخوانید که معلوم نیست از آن مبحث در کنکور سوال طرح شود یا نه . اگر این کار را بکنید در واقع زمان را از دست دادید لذا باید روی مباحث مهم و اثر گذار در کنکور تمرکز کنید. منظور ما از مباحثی که امکان طرح سوال و تست نیست همان مباحث کم اهمیت است که در کنکور سراسری بودجه بندی بسیار کمی دارد. بهتر است مطالبی که در کنکور سراسری از اهمیت بالایی برخوردار هستند را مطالعه کنید. این مطالب مهم دروس مختلف عبارتند از :مطالب مهم تاریخ ادبیات مانند آرایه ادبی، قرابت معنایی و لغات و تاریخ ادبیات،قواعد درس عربی،آیات و روایات درس دین و زندگی که 70 درصد سوالات کنکور را به خود اختصاص داده است ،
- در طول سال تحصیلی در حین تست زنی در منزل و یا در آزمون‌های آزمایشی قادر به پاسخ گویی به بعضی از تست ها نبودید اگر آنها را علامت زده اید دوباره در این زمان باقی‌مانده می‌بایست  به پاسخ گویی به آن تست ها اقدام کنید.
- داوطبان کنکوری باید توجه داشته باشند که نهایتا تا آخر اردیبهشت ماه فرصت مطالعه مباحث جدید از هر درس را دارید و ما مطالعه مبحث جدید را برای اردیبهشت به بعد توصیه نمی‌کنیم چرا که شما فرصت اینکه روند مطالعاتی یک مبحث را تا انتها سپری کنید نخواهید داشت؛ بنابراین درس‌های خود را با دقت بررسی کنید در صورتی که نیاز می‌بینید مبحث جدیدی را که تا این زمان آن را به خوبی مطالعه نکرده‌اید در همین اردیبهشت ماه شروع به مطالعه‌ی آن کنید. در روزهای اردیبهشت شما می‌توانید مباحثی را که در ماه‌های گذشته مطالعه کرده‌اید ولی در بعضی قسمت‌های آن حس می‌کنید ضعف دارید برای بار مجدد مطالعه کنید و روند مطالعاتی آن را تکمیل کنید
- سعی کنید از رفتن به کلاس های متفرقه خودداری کنید و بیشتر مطالعه کنید. اما استراحت کافی را فراموش نکنید استرس زمان نباید شما را از استراحت باز دارد کاهش استراحت موجب خستگی شما میشود و کارایی شما را کاهش می دهد.
- لطفا فقط و فقط به روند مطالعاتی خودتان بپردازید و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هر شخص در کنکور سراسری برای صندلی و رتبه دلخواه خودش تلاش می‌کند؛ بنابراین لزومی به مقایسه وجود ندارد و این کار تنها استرس شما را در این ایام سرنوشت ساز دست خوش تغییرات خواهد ساخت.
 در نهایت این باوو ررا داشته باشید که زمان هنوز باقی است و شما می توانید در این زمان نهایت استفاده را ببرید. به خودتان کاملا اعتماد داشته باشد. به حال فکر کنید نه به آینده ای که هنوز نیامده و نه به گذشته ای که رفته.
ضمنا رتبه مناسب برای مامایی در هر سهمیه و منطقه ای متفاوت است ولی نهایتا تا 4000 هزار برای سهمیه منطقه 2 مناسب است.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
روش های کاهش استرس ( کنکوری ها بخوانند )
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.