ناشناس

شوهرم به مادر و خواهراش ارزش زیادی میده. خسته شدم باید چیکار کنم؟

شوهرم ارزش زیادی به مادر و خواهراش داره .تا جایی که وقتی مشکلی پیش میاد من گلایه میکنم.میگه که حرف در میاری و اونا بی گناهن.خسته شدم
دوشنبه، 14 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

شوهرم به مادر و خواهراش ارزش زیادی میده. خسته شدم باید چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 31 ساله )

شوهرم ارزش زیادی به مادر و خواهراش داره .تا جایی که وقتی مشکلی پیش میاد من گلایه میکنم.میگه که حرف در میاری و اونا بی گناهن.خسته شدم


مشاور: علی محمد صالحی

عرض سلام و احترام خدمت شما.
یکی از مسائلی که خانواده های زیادی از اون شکایت دارند همین بحث وابستگی یا بقول شما ارزش زیادی قائل شدن یکی از همسران، بویژه شوهر به خانوادش هست که میتونه پیامدهای نامناسبی رو برای زندگی مشترک در پی داشته باشه، اما اولین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید اینه که هیچ گاه در مقابل شوهرتون از خانواده اش بدگویی نکنید و پیشنهاد قطع ارتباط با اونها را ندید چون این کار، هم باعث موضع گیری و لجاجت بیشتر اون میشه و هم موجب سلب اعتماد شوهرتان به شما میشه، بلکه به شوهرتون نشون بدید که بد خانواده اونو نمیخواید. همچنین به وابستگی همسرتون بیش از اندازه حساسیت نشون ندید. حتی وقتی میخواید گلایه هم بکنید باید بگونه ای گلایه رو مطرح کنید که حتی الامکان حساسیت های شوهر رو برنیانگیزید و یا بدگویی از خونوادش نکنید. به هر صورت میتونید از راهکارهای زیر برای کاهش این مسئله کمک بگیرید:
1- به آرامی و با احترام با او صحبت کنید، همسرتان را متوجه این موضوع کنید که دخالت‌های خانواده‌اش سبب بروز اختلاف و فاصله بین شما شده.
2- در زمان گفت‌وگو با همسرتان پیش‌داوری نکنید؛ به مواردی که اتفاق افتاده و به صورت تجربی پیش آمده اشاره کنید و روی موارد موجود اظهار نظر کنید. برای او مثال بزنید که با توصیه‌های خانواده‌اش چه نتایج تلخ و غم‌انگیزی برایتان حاصل شده و اگر دخالت خانواده او نبود این مشکلات پیش نمی‌آمد.
3- او را متهم نکنید و تنها آثار کارش را به او گوشزد کنید.
4- با همسرتان ارتباط صمیمی‌تری داشته باشید تا او شما را مَحرم بداند و احساس نزدیکی بیشتری با شما بکند. با او صحبت کنید تا او نیز تشویق شود حرف‌هایش را به شما بزند.
5- باید با ایجاد صمیمیت بیشتر در زندگی مشترک، اعتماد شوهر خود را جلب کنید تا با وجود وابستگی شوهرتان به خانواده خود تصمیمات شما را در زندگی اجرا کند.
6- به اظهارنظرها و تصمیم های شوهرتون توجه بیشتری کنید و اونو تشویق کنید تا خودش تصمیم گیری کنه و کمتر تابع نظر دیگران باشه. و هر موقع خودش مستقلا تصمیم گیری کرد حسابی اونو تشویق کنید.
موفق و سربلند باشید
 
بیشتر بخوانید:

خانواده هسته ای از دیدگاه پارسونز(2)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.