ناشناس

مشاوره خانواده: شوهرم در برابر من و دخترم احساس مسئولیت نمی کنه" چیکار کنم؟

شوهرم به خاطرمنودختم هیچ کاری نکرده بی کار دنبال دوستاش این بر اون بر میره یامیره فوتبال شب ها نزدیک های صبح میاد وقتی بهش میگم کجا بودی کتکم میزنه بدوبیرا میگه. شرایط روحی خیلی بدی دارم الان خونه بابام هستم سردرگم نمی دونم چکار کنم بیشتر به خاطر دخترم نارحتم همش بهونه باباشومیگیری بعضی وقت به خودکشی فک میکنم توراخدا کمکم کنید
پنجشنبه، 17 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: شوهرم در برابر من و دخترم احساس مسئولیت نمی کنه" چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 25 ساله )

شوهرم به خاطرمنودختم هیچ کاری نکرده بی کار دنبال دوستاش این بر اون بر میره یامیره فوتبال شب ها نزدیک های صبح میاد وقتی بهش میگم کجا بودی کتکم میزنه بدوبیرا میگه. شرایط روحی خیلی بدی دارم الان خونه بابام هستم سردرگم نمی دونم چکار کنم بیشتر به خاطر دخترم نارحتم همش بهونه باباشومیگیری بعضی وقت به خودکشی فک میکنم توراخدا کمکم کنید


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
خواهر گرامی، می دانیم شرایط سختی دارید. مشکلات مالی بیشترین استرس را برای فرد بوجود می آورند. امروزه خیلی از افراد مشکل شما را دارند زیرا شرایط اقتصادی جامعه خوب نیست. نمی دانیم همسرتان آیا تاکنون شغلی داشته است و در حال حاضر  چرا بیکار است، آیا شما این موضوع را می دانستید و به این ازدواج «بله» دادید؟! آیا اخلاق او را می شناختید؟ به هر حال، در برابر مسائل زندگی و شوهر خود واقع‌بین باشید. به عنوان مثال اینکه برخی‌ها انتظار دارند بتوانند با قهر و قهرکِشی چیزی را در زندگی با همسرشان تغییر دهند افسانه‌ای بیش نیست؛ بنابراین به خاطر داشته باشید که گرچه شرایط‌تان سخت و دشوار است؛ اما در هر حال سعی کنید رابطه خود و همسرتان را تقویت نموده و کاری کنید که او احساس کند در «کنارش» هستید نه در «مقابلش» تا همسرتان انگیزه تغییر پیدا کند.
سعی نمایید از حد و اندازه وخامت و شدّت مسأله در دید همسرتان بکاهید تا انگیزه و شوق تغییر شرایط زندگی را تجربه نماید. بدین نحو که مثلاً اولویّت مسائل را به بیکار بودن همسرتان داده و چنین عنوان نمایید که اخلاق ناخوب وی و یا حتّی ارتباط ناخوب بینتان متأثّر از این قضیّه است و اگر وی خود را به کاری مشغول سازد احساس بهتری به سراغ هر دوی تان خواهد آمد. اگر چنین افرادی به دنبال اشتغال و درآمد ناشی از آن احساس مفید بودن نمایند حاضرند همه کاری برای همسر و خانواده خود انجام دهند؛ بنابراین:
1- یک یا چند نکته مثبت و ارزشمند را در شوهرتان شناسایى و برجسته سازید. در واقع با تحسین صادقانه به جهت وجود آن امر مثبت، ارتباط خود را با شوهرتان محکم سازید. مراقب باشد که هیچ‏گاه رابطه خود را با نکته‏اى منفى آغاز نکنید و خدای ناکرده ناتوانی های وی را به رخش نکشید.
2- گرچه اشتباه و لغزشى از وی مشاهده کردید، سعی نمایید به طور مستقیم از او گلایه نکنید و وى را مورد انتقاد مستقیم و سرزنش قرار ندهید؛ زیرا وقتى تذکر اخلاقى با کنایه و اشاره گفته شود، زودتر اثر مى‏بخشد تا اینکه با صراحت از اشتباه نام برده و انتقاد گردد. چه بسا برخورد مستقیم و بى‏پرده با وی در مراحل اولیّه، سبب گستاخى و جرأت بیشتر وى شده، زشتى کار در نظر او رنگ باخته و به توجیه آن بپردازد و یا اینکه به شکل دیگرى مقاومت کند و بداخلاقی نماید.
3- بکوشید شنونده خوبى برای شوهرتان بوده و زمینه ‏اى فراهم آورید که درباره خود و احساستان، براى او حرف بزنید. اگر شنونده خوبى براى سخنان همدیگر باشید، به راحتى افکار و احساسات خود را به هم منتقل می نمایید و راه حلها زودتر رُخ مینمایند؛ زیرا مسلّم است که تنها در این صورت می توانید به عنوان یک شنونده به تأثیرگذار خوبى نسبت به شوهرتان تبدیل شوید.
4- سعی کنید به وی اعتبار داده؛ شخصیتش را ارج نهاده و کارى کنید که احساس اهمّیّت و شخصیّت کند، آنگاه دنیایی زیباتر از افتخار فرزند و همسر به وی را به عنوان پدر و شوهری کوشا چنین بنمایانید که وی ناخواسته به دنبال جلب رضایت خاطر شما هم که شده به دنبال تغییر اوضاع زندگی خود رفته و به کاری مشغول گردد.
5- همسرتان را تشویق کنید که از هر کاری که برایش مقدور است استقبال کند. هر نوع تلاشی از ناحیه او برای یافتن شغل را تشویق کنید و از او تعریف کنید. شاید شرایط سخت شود ولی نباید روابط تان با هم بهم بخورد. به هر حال هر سختی روزی به پایان می رسد و روزهای خوش هم خواهند آمد پس تا آن زمان صبر کنید و با توکل به خدا تلاش کنید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

بی مسئولیتی همسرم



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.