ناشناس

مشاوره خانواده: چطور به همسرم اعتماد کنم؟

سلام خسته نباشید.من چندروز پیش متوجه شدم شوهرم بهم خیانت کرده بهش گفتم اونم باکلی معذرت خواهی وگفت که اشتباه کرده قانعم کرد نرم خونه بابام.ولی حالا شک دارم نکنه فقط همون یک نفر نبوده نکنه بیشتر از یک ماه رابطه داشتن خودش که میگه خداخاسته زودتر بفهمی بیشترپیش نریم ولی اصلا اصلا بهش اعتماد ندارم.چه جوری خیالم راحت بشه بتونم زندگی کنم. درضمن من خیییییییلی حساسم روای چیزا به نظرتون کاری هست که بتونم اعتماد کنم وبه زندگیم ادامه بدم. یه چیز دیگه ما تازه اول زندگیمونه ومن هیچی براش کم نذاشتم اینم خودش گفته ولی بااین وجوداین کارو کرد.خیلی ممنونم از راهنماییتو.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: چطور به همسرم اعتماد کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

سلام خسته نباشید.من چندروز پیش متوجه شدم شوهرم بهم خیانت کرده بهش گفتم اونم باکلی معذرت خواهی وگفت که اشتباه کرده قانعم کرد نرم خونه بابام.ولی حالا شک دارم نکنه فقط همون یک نفر نبوده نکنه بیشتر از یک ماه رابطه داشتن خودش که میگه خداخاسته زودتر بفهمی بیشترپیش نریم ولی اصلا اصلا بهش اعتماد ندارم.چه جوری خیالم راحت بشه بتونم زندگی کنم.
درضمن من خیییییییلی حساسم روای چیزا به نظرتون کاری هست که بتونم اعتماد کنم وبه زندگیم ادامه بدم.
یه چیز دیگه ما تازه اول زندگیمونه ومن هیچی براش کم نذاشتم اینم خودش گفته ولی بااین وجوداین کارو کرد.خیلی ممنونم از راهنماییتو.


مشاور: علی محمد صالحی

عرض سلام و وقت بخیر.
اینکه همسرت اشتباه خودش رو پذیرفته و از تو معذرت خواهی کرده، نشونه خوبیه و بیانگر اینه که حداقل همسرت این خوبی رو داره که اشتباه خودش رو میپذیره، و این برای یک مرد امتیاز خوبیه، اما در هر صورت بنابر یک تقسیم بندی، مسئله خیانت به دو دوره تقسیم میشه، دوره قبل از مطلع شدن همسر؛ و دوره دوم، بعد از اطلاع و آگاهی همسر از خیانت. به دوره دوم، دوره سیاه خیانت گفته میشه. یعنی از زمانی که همسر از ارتباط شریک زندگی اش با فردی دیگه آگاه میشه، تا زمانی که این موضوع برطرف بشه و پیامدهای آسیب زای اون کم بشه، دوره سیاه بی وفایی و خیانت به همسر نامیده میشه. شما هم در حال حاضر در دوره سیاه بی وفایی و خیانت همسر قرار دارید و همونطور که از اسم این دوره مشخصه، دوره بسیار سخت و دشواری برای شماست، و در واقع این دوره بمعنای واقعی، دوره ای سیاه هم برای فرد اقدام کننده و خصوصا برای همسری که مورد خیانت قرار گرفته خواهد بود. و شرایط نامطلوب و ناخوشایندی بر فضای خانواده حاکم میشه. و اونا باید این دوره رو تحمل کنن تا آروم آروم با گذشت زمان این دوره تموم بشه.
منظورم اینه که در این شرایط، طبیعیه که دچار شک و تردید بشی و فکر کنی که ممکنه شوهرت بهت راستش رو نگفته باشه، و یکی از دغدغه های تو و افرادی مثل تو که درگیر این مسئله میشن، اینه که آیا میتونن به همسرشون اعتماد کنن یا نه؟ و یکی از عمده ترین منابع نگرانی و اضطراب همسری که مورد خیانت واقع شده همینه که احتمال میده که چنین امری دوباره تکرار بشه؛ اما نکته ای که در این زمینه میشه گفت اینه که، با توجه به عواقب ناخوشایند و ناراحت کننده ای که بعد از برملا شدن این رابطه برای همسرت داشته و احتمالا هنوز هم داره، احتمال تکرار اون خیلی کم و ضعیفه، چون کسی که بخاطر انجام یک رفتار از جهت روانی تحت فشار زیادی قرار بگیره، خیلی بعیده که دوباره اونو تکرار کنه. نکته دیگه اینکه، حساسیتی که گفتی طبیعیه و در واقع اکثر خانمها همینطور هستن و روی این چیزا خیلی حساسن، که این حساسیت خوبه و چیز بدی نیست، و این مطلبی که همسرت گفته «خدا خواسته زودتر بفهمی بیشتر پیش نریم»، حرف درستیه، چون در موارد این چنینی هرچی رابطه همسر بی وفا با فردی بجز همسرش بیشتر ادامه داشته باشه، پیامدها و عواقب اون هم برای زن و شوهر بیشتر میشه و جدایی همسر بی وفا از اون فرد هم سختتره، ولی وقتی این ارتباط مدت نسبتا کمی مثلا یک ماه ادامه داشته باشه، همسر بی وفا، زودتر میتونه خودش رو از اون رابطه جدا کنه و اون رابطه رو قطع کنه. اما برای اینکه بتونی به همسرت اعتماد کنی و به زندگی ادامه بدی باید با همسرت صحبت کنی و بهش بگی: «من ایندفعه تو رو بخشیدم، و سعی میکنم بهت اعتماد کنم، ولی بدون که خیلی سخته و من تحت فشار روانی هستم، ولی برای اینکه بتونم دوباره بصورت کامل بهت اعتماد کنم یکسری کارها رو باید انجام بدی تا زندگی ما به روال سابق برگرده، و در مقابل اینکه تو رو میبخشم و ارتباط تو رو نادیده میگرم، حق دارم که یکسری انتظاراتی رو از تو داشته باشم، براین اساس کارهایی که باید انجام بدی این موارد هستند:
  • همسرت باید تعهد بدهد که دیگر با فرد مورد نظر هیچ گونه ارتباطی نداشته باشه، یعنی نه مکالمه ی تلفنی، نه ایمیلی، نه شبکه های مجازی.
  • همسرت باید هر گونه اطلاعاتی درباره ی بی وفایی که انجام داده را به تو گزارش بده.
  • او باید احتیاط های لازم و واجب را به طور کامل رعایت کنه.
  • اگر لازم است شغل و محل سکونت باید تغییر داده بشه.
  • همسرت باید تمام فعالیتهای روزانه اش را گزارش دهد.
  • وی باید تمام مدت کنترل شود.
  • باید اوقات فراغت را در کنار هم سپری کنید.
همچنین به همسرت تذکر بده که شاید اینقدر سختیگیری بنظرت زیادی برسه و کار بیهوده ای باشه ولی برای اینکه پایه های زندگی مشترک ما استحکام لازم رو پیدا کنه و من کاملا به تو اعتماد پیدا کنم و در کنار تو آرامش داشته باشم، رعایت این احتیاطها لازمه و بعد ازمدتی خودت هم متوجه میشی که چقدر رعایت این موارد لازمه.
موفق و خوشبخت و پیروز باشی.

بیشتر بخوانید:
ارتباط زوجین



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.