علی

قبلا با دختری محرم شدم اینو به نامزدم بگم؟

با سلام بنده بعد از دوران شناخت ؛ یک محرمیت داشتم که حدود دو هفته طول کشید ( که یه تعدادی از فامیل ها متوجه شدن) و بعد از طی شدن آن؛ بنده متوجه شدم ایشان به دلایلی؛ از نظر خانوادگی و فرهنگی به من نزدیک نیستن و همه چیز تموم شد. حالا بنده سوالم این هست که نیاز هست این محرمیت رو به نفر جدیدی که قصد دارم به خواستگاریش برم؛ بازگو کنم؟؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
جمعه، 23 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد دهقان
موارد بیشتر برای شما

علی

قبلا با دختری محرم شدم اینو به نامزدم بگم؟

علی ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 29 ساله )

با سلام
بنده بعد از دوران شناخت ؛ یک محرمیت داشتم که حدود دو هفته طول کشید ( که یه تعدادی از فامیل ها متوجه شدن) و بعد از طی شدن آن؛ بنده متوجه شدم ایشان به دلایلی؛ از نظر خانوادگی و فرهنگی به من نزدیک نیستن و همه چیز تموم شد.
حالا بنده سوالم این هست که نیاز هست این محرمیت رو به نفر جدیدی که قصد دارم به خواستگاریش برم؛ بازگو کنم؟؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی است و نقش مهمی در سرنوشت و سعادت و خوشبختی انسان دارد ، مضافاٌ بر اینکه اگر به نحو صحیح انجام پذیرد بسیاری از نیازهای انسان را اعم از نیازهای عاطفی و جنسی را تاْمین و باعث آرامش روحی انسان می شود بنابراین در عین حال که نباید در انتخاب همسر خیلی وسواس گونه عمل کرد اما دقت ،شناخت و اتخاذ تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است.
و اما در مورد نحوه برخورد با افرادی که می خواهید به خواستگاری او بروید و جریان ازدواج قبلی شما را نمی دانند:
قبل از هر چیز از معیارها و ملاکهای یک همسر مناسب و روشهای تحقیق آگاهی پیدا کنید تا دوباره در انتخاب دچار اشتباه نشوید (در صورت تمایل می توانید آنها را در مکاتبات بعدی از ما بخواهید). آنگاه اگر به خواستگاری فردی رفتید که بی60 الی 70 درصد معیارها را دارا بود به صورت قطعی اقدام نمایید.
از آنجا که ممکن است یکی از اطرافیان یا فامیل شما که در جریان ازدواج قبلی شما بوده این مسئله را به دختر مورد خواستگاری بگوید، یقینا پنهان کردنش درست نیست. چون وقتی ایشان قضیه را بفهمد شما را به پنهان کاری متهم می کند و حتی ممکن است این مساله زندگیتان را به هم بریزد. بنابراین بهتر است قبل از این که دختر از زبان دیگران بشنود خود شما این مسأله را با او مطرح کنید که بله مدتی هم با فرد دیگرى محرمیت موقت داشتیم ولى همین که فهمیدیم اشتباه کرده ایم خیلى سریع به مسأله فیصله دادیم و هیچ نوع رابطه ای هم با هم نداشتیم. آنگاه دلیل جدایى را نیز خیلى شفاف بیان کنید. این بهتر است تا این که او بعدا از این مسأله اطلاع پیدا کند و ناراحت شود و چه بسا دوباره ازدواج شما به جدایى منجر شود و این اتفاق کار را براى شما خیلى دشوارتر مى کند.
اما اینکه چه زمانی این مسئله را مطرح کنید. توصیه اکید ما این است که به هیچ وجه در اولین تماس خواستگاری در مورد ازدواج قبلی تان چیزی نگویید بلکه اجازه بدهید به منزل ایشان بروید و یکدیگر را ببینید و صحبتهای مقدماتی را انجام دهید و بیان این قضیه را به جلسات و صحبت های بعدی خواستگاری مثلا پایان جلسه دوم موکول کنید و این مسئله را با خود دختر نه خانواده اش مطرح کنید. اما از قبل خودتان را برای بدترین شرایط یعنی برخورد نامناسب طرف مقابل و انصراف وی آماده کنید. به هر حال برخورد آنها از دو حالت خارج نیست: اگر دختر مد نظر، شما را واقعا به خاطر خودتان و رفتار و منش و اخلاقتان پسندیده باشد و نسبت به این مسئله نیز حساسیت بیش از حد نداشته باشد مطمئنا به راحتی با این مسئله کنار می آید. اگر هم از ازدواج منصرف شود که باز هم شما ضرری نکرده اید و با آمادگی قبلی منتظر این اتفاق بوده اید. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از خواستگاری هایی که حتی دختر یا پسر قبلا ازدواج نکرده نیز در نهایت به سرانجام نمی رسد لذا این مسئله را مشکلی بزرگ و غیرقابل تحمل ندانید.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.