ناشناس

با خیانت در دوران آشنایی چگونه باید کنار آمد؟

سلام من سه ساله با یه آقایی در محل کار آشنا شدم و یک سال بعد از آشنایی به من پیشنهاد ازدواج دادن. حدودا ۲ ساله که با هم حرف میزنیم و تمام حد و حدود خودمونو حفظ کردیم. تو این مدت چندین بار اقدام کردن که بیان خواستگاری ولی خانواده من به خاطر محل کارش مخالفت میکردن. چند روز پیش همه چی جور شد و خانواده من موافقت کردن که بیان خواستگاری ولی همون شب من متوجه شدم که تو این مدت این آقا با یه دختر در ارتباط بوده و ازش پرسیدم کتمان نکرد و گفت این رابطه از طرف اون خانم بوده و فقط در حد دو بار دیدن هم در محیط عمومی بوده. واقعا اعتمادمو نسبت بهش از دست دادم. ولی خود آقا خیلی پشیمونه و حاضره هر کاری کنه که جبران کنه ولی من کلا به هم ریختم نمیدونم چیکار کنم. لطفا کمکم کنید
چهارشنبه، 18 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با خیانت در دوران آشنایی چگونه باید کنار آمد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

سلام
من سه ساله با یه آقایی در محل کار آشنا شدم و یک سال بعد از آشنایی به من پیشنهاد ازدواج دادن.
حدودا ۲ ساله که با هم حرف میزنیم و تمام حد و حدود خودمونو حفظ کردیم. تو این مدت چندین بار اقدام کردن که بیان خواستگاری ولی خانواده من به خاطر محل کارش مخالفت میکردن.
چند روز پیش همه چی جور شد و خانواده من موافقت کردن که بیان خواستگاری
ولی همون شب من متوجه شدم که تو این مدت این آقا با یه دختر در ارتباط بوده و ازش پرسیدم کتمان نکرد و گفت این رابطه از طرف اون خانم بوده و فقط در حد دو بار دیدن هم در محیط عمومی بوده. واقعا اعتمادمو نسبت بهش از دست دادم. ولی خود آقا خیلی پشیمونه و حاضره هر کاری کنه که جبران کنه
ولی من کلا به هم ریختم نمیدونم چیکار کنم.
لطفا کمکم کنید


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

برای یک ازدواج موفق لازم است که طرفین آگاهی و شناخت خوبی نسبت به یکدیگر بیابند و یکی از راه های آشنایی بیشتر دختر و پسر صحبت های آندو در دوره آنشایی و نامزدی است که اگر در این گفتگوهای با ارزش، مسائل و نکات ضروری و با اهمیت مطرح گردد می‌توان از آن بهره های خوبی برد. پس هریک از طرفین این حق را دارد که در مورد گذشته طرف دیگر، مطالبی را جویا شود هرچند متّه به خشخاش گذاشتن و دقت وسواس گونه و شکاکانه را نهی می‌کنیم.

به هر حال شما از گذشتة خواستگارتان نکته ای را فهمیده‌اید که روحیه شما را به هم ریخته و اعتمادتان را سلب نموده است. توصیة ما این است که اگر می‌خواهید روحیه همسرتان را خوب بشناسید و بدانید این رابطه او آیا بر اثر تمایلات مجردی بوده و خودش هم از این موضوع ناراحت و پشیمان است شاید بتوانید او را ببخشید ولی اگر اشتباه او برایش عادی باشد و شاید دوباره از این کارها انجام دهد کفویت او با شما زیر سؤال است.

اما اینکه چطور می‌توانید این موضوع را بفهمید؟

از طریق مشاوره و تحقیق قبل از ازدواج.

مشاوره قبل از ازدواج کمک فراوانی در شناخت معیارهای طرفین می‌کند. وظیفه مشاور این است که با تسهیل شناخت بین طرفین و ایجاد رابطه بیشتر کمک می‌کند تا ظرفیت‌ها و کفویت‌های طرفین در زمینه‌های مختلف بارز شود. ضمن اینکه در صورت نیاز از تست‌های روانشناختی نیز بهره می‌گیرد.

در مورد تحقیق نیز اگر چه طولانی شود ولی دقت در آن لازم و ضروری است تحقیق در کنار گفتگوهای افراد خانواده و دختر و پسر (عروس و داماد) به منظور شناسایی ملاک های مورد نظر و کشف تناسب است. میزان تحقیق، بستگی به فرد مورد نظر از لحاظ دوری و نزدیکی نسبت به تحقیق کننده دارد.

بنابراین توصیه می‌کنیم همسرتان آینده‌تان را از الان خوب بشناسید تا خدای ناکرده با مشکلات بعدی مواجه نشوید.

علاقه قبل از ازدواج و وابستگی به فرد مقابل باعث می شود که عیب های او را نبینید و نتوانید تصمیم عاقلانه ای اتخاذ نمایید و به فرموده حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) حب الشیء یعمی و یصم علاقه به یک چیز، انسان را کور و کر می سازد. ولی در حال حاضر شما وابسته او شده‌اید و نمی‌توانید فارغ از عشق و علاقه به او بیندیشید. مطلب مهم این است که همه افراد دوست دارند در زندگی به خوشبختی و آرامش برسند. هیچ کسی نیست که دوست داشته باشد در آینده بدبخت شود و همیشه در زندگی کشمکش و جروبحث داشته باشد و زندگی برایش به جهنمی سوزان تبدیل شود. شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید. بنابراین باید بدور از احساسات و عشق کاذب و با چشم واقع بین و عقل هدایتگر به مسئله نگاه کنید و ببینید آیا فرد مقابل، ملاک های ازدواج را داراست یا خیر؟

در پناه قرآن و عترت خوشبخت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.