ناشناس

باتری لپ تاپم مشکل پیدا کرده، راهنمایی کنید.

با سلام باتری لپ تاپ من دچار مشکلی شده که فکر میکنم میزان باتری را به درستی نشان نمیدهد به طوری که ابتدا با اینکه ویندوز مثلا شارژ ۳۰ درصد را نشان میداد لپ تاپ خاموش میشد و با متصل کردن شارژ صفر درصد را نشان می داد بعد از مدتی با شارژ شدن مقدار شارژ در ۹۹ درصد باقی می ماند و پایین نمی اید. به تازگی بعد از تمام شدن شارژ لپ تاپ و روشن کردن مجدد با اینکه باتری صفر درصد را نشان میدهد اما همچنان (بدون اتصال شارژ)مدت زیادی(چند ساعت)روشن باقی می ماند
شنبه، 3 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

باتری لپ تاپم مشکل پیدا کرده، راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 21 ساله )

با سلام
باتری لپ تاپ من دچار مشکلی شده که فکر میکنم میزان باتری را به درستی نشان نمیدهد به طوری که ابتدا با اینکه ویندوز مثلا شارژ ۳۰ درصد را نشان میداد لپ تاپ خاموش میشد و با متصل کردن شارژ صفر درصد را نشان می داد بعد از مدتی با شارژ شدن مقدار شارژ در ۹۹ درصد باقی می ماند و پایین نمی اید. به تازگی بعد از تمام شدن شارژ لپ تاپ و روشن کردن مجدد با اینکه باتری صفر درصد را نشان میدهد اما همچنان (بدون اتصال شارژ)مدت زیادی(چند ساعت)روشن باقی می ماند


مشاور: مشاور راسخون

اگر می‌خواهید به شکل صحیحی از باتری لپ‌ تاپ خود مراقبت به عمل آورید، باید پس از خالی شدن حجم معینی از انرژی ذخیره شده در آن مجدداً نوت‌ بوک را به برق وصل کنید. چنانچه بخواهیم این موضوع را بشکافیم، باید بگوئیم هرگز نباید اجازه دهید ظرفیت باتری لپ‌ تاپ‌ تان به صورت کامل خالی شود –تا حدی که دستگاه خاموش گردد- و همینطور بهتر است تا جایی که هشدارهای مرتبط به اتصال دیوایس به برق ظاهر می‌شوند نیز پیش نروید و قبل از نمایش آنها آداپتور را به کامپیوتر متصل کنید. این دو مسئله به جد می‌توانند عمر باتری هر لپ‌ تاپی را افزایش دهند.

البته با این وجود بازهم سیستم‌عامل و سنسور باتری می‌توانند در اندازه‌ گیری ظرفیت آن دچار خطا شوند. هر چقدر هم که از باتری یک لپ تاپ به خوبی نگهداری کنید بازهم ظرفیت آن به خاطر فاکتورهای مختلفی مثل استفاده‌ ی مداوم، گرما و… کاهش پیدا می‌کند. اگر هر از گاهی اجازه ندهید ظرفیت باتری از ۱۰۰٪ به ۰٪ برسد، به احتمال زیاد شاهد خطا در نمایش میزان انرژی باقیمانده در آن خواهید بود. برای مثال ویندوز به کاربر نشان می‌دهد که ۳۰٪ انرژی در باتری موجود است در حالیکه تنها ۱٪ شارژ باقیمانده و لحظاتی دیگر دستگاه خاموش خواهد شد.

کالیبره کردن باتری (رساندن ظرفیت باتری از ۱۰۰٪ به ۰٪ به شکل اصولی) طول عمر آن را افزایش نمی‌دهد، بلکه سبب می‌گردد میزان انرژی باقیمانده در باتری به شکلی صحیح و بدون خطا نشان داده شود.

کالیبره کردن باتری یک لپ‌ تاپ بسیار ساده است، ابتدا اجازه دهید ظرفیت آن از ۱۰۰٪ به ۰٪ برسد و سپس مجدداً به صورت کامل شارژش کنید. به این ترتیب سیستم‌عامل و سنسور باتری درک می‌کنند که باتری چه مدت دستگاه را روشن نگاه می‌دارد و بر همین اساس تخمینی دقیق‌تر از ظرفیت باقیمانده آن به دست می‌آورند.برخی از کمپانی‌ها نیز به همراه لپ‌ تاپ‌های خود ابزاری نرم‌افزاری را برای کالیبره کردن باتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند. نرم‌افزارهای مذکور به صورت معمول تنظیمات مدیریت انرژی خود سیستم‌عامل را فعال کرده و به شکلی صحیح و اصولی ظرفیت باتری را از ۱۰۰٪ به ۰٪ درصد می‌رسانند تا به این شکل تخمینی دقیق‌تر و اصولی‌تر از مقدار انرژی به دست آید که باتری قادر است در خود ذخیره کند.اگر می‌خواهید ببینید شرکت سازنده‌ ی لپ‌ تاپ شما چنین ابزاری را برای مدلی که استفاده می‌کنید ارائه کرده است بد نیست سری به وبسایتش بزنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.