ناشناس

می خواهم از برادر دوستم خواستگاری کنم.نمیدانم این خواسته را چگونه مطرح کنم؟

سلام . مدتی است به برادر دوستم علاقه مند شدم و قصد ازدواج با او را دارم . او پسرخوبی است و از همه شرایط مناسب است فقط نمیدانم این خواسته را چگونه مطرح کنم؟ آیا به دوستم بگویم ؟ چون برادر دوستم یکسال از من کوچکتر است میترسم جواب منفی به من بدهد.
سه‌شنبه، 13 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

می خواهم از برادر دوستم خواستگاری کنم.نمیدانم این خواسته را چگونه مطرح کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

سلام . مدتی است به برادر دوستم علاقه مند شدم و قصد ازدواج با او را دارم . او پسرخوبی است و از همه شرایط مناسب است فقط نمیدانم این خواسته را چگونه مطرح کنم؟ آیا به دوستم بگویم ؟ چون برادر دوستم یکسال از من کوچکتر است میترسم جواب منفی به من بدهد.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می‌دانیم.

مسأله ازدواج یکی از مهمترین تصمیماتی است که هر جوانی باید در زندگی اش بگیرد و اگر در این انتخاب و تصمیم بسیار مهم درست و منطقی عمل کند آینده روشنی را برای خود رقم زده است و الا تا آخر عمر، خودش را سرزنش می‌کند. لذا با توجه به اهمیت این امر لازم است که فرد تمام تلاش خود را بکند تا انتخاب مناسبی داشته باشد. یکی از ملاک‌هایی که در انتخاب همسر مناسب، باید مورد توجه قرار گیرد، کفویت است. دختر و پسر باید هم کفو باشند؛ هم کفو بودن هم به این معناست که از نظر شخصیتی، اخلاقی، مذهبی، اقتصادی، تحصیلی، سنی و ... با هم سازگاری داشته باشند، برخی از این موارد لازم و ضروری است و به هیچ وجه قابل اغماض نیستند؛ اما برخی دیگر در مواردی قابل اغماض هستند اما آنچه که ضروری است هم کفو بودن از حیث اخلاقی و مذهبی و شخصیتی است. دختر و پسر باید از حیث اخلاق با هم تفاهم داشته باشند و سازگار باشند. ویژگیهای اخلاقی طرفین بسیار مهم است. اگر یکی بسیار مذهبی و دیگری لاقید باشد زندگی برای هر دو سخت می شود.در خصوص علاقه‌ای که به برادر دوستتان دارید باید گفت در ازدواج همیشه پسران طالبند و دختران مطلوب، این عادت براساس فطرت انسانی آنهاست. به همین جهت پسران به خواستگاری می روند نه دختران، حتی در روایتی که مربوط به ازدواج آدم و حواست، آدم با این که خلیفه خدا و مسجود ملائکه شد ولی مأمور شد که از حوا خواستگاری کند و خداوند اجازه نداد حوا از آدم خواستگاری کند. حال اگر عکس این عادت فطری اتفاق افتد، نتیجه مطلوبی نخواهد داد و بلکه گاهی سبب تحقیر و شکست روحی دختر می شود. پس بهتر است شما هیچ اقدامی نکنید؛ اما اگر با بررسی و تحقیق و مشورت های لازم ایشان را فردى صالح و مناسب تشخیص دادید، بهترین راه آن است که از طریق واسطه‏اى مورد اعتماد نظر طرف مقابل را درباره خویش جویا شوید. در صورتى که او نیز واقعا به ازدواج با شما تمایل دارد، به طور رسمى و از طریق خانواده محترمشان از شما خواستگارى کند تا ان شاء اللّه هر چه زودتر با توافق شما و وى و خانواده‏هاى محترمتان مقدمات ازدواج فراهم شود. از هرگونه ارتباط مستقیم و دور از نظارت بزرگ‏ترها جدا بپرهیزید؛ (حتى ارتباط تلفنى یا مکاتبه‏اى). در مسیر احراز شرایط سخت دقت نمایید که بعد از ازدواج دیگر جای بازگشت نیست و باید یک عمر ناهنجاری را تحمل نمایید.

اگر با بررسى‏ هاى به عمل آمده ایشان را مناسب تشخیص ندادید احساسات خود را کنترل و از ابراز محبت خوددارى کنید؛ زیرا علاقه یک سویه راه به جایى نمى‏برد.البته مانع اصلی شما برای ازدواج با ایشان تناسب سنی است که شما از او بزرگتر هستید. قاعده این است که اگر سن دختر بسیار کمتر از پسر باشد در اول زندگی مشکلاتی خواهد داشت و اگر سن دختر بیشتر از پسر باشد در آینده احتمال بروز مشکل خواهد بود اما در هر صورت معیار اساسی خوشبختی نیست در صورتی که همدیگر را به خوبی درک کنند و از نظر جسمی به هم بیایند و تحمل سرزنش احتمالی اطرافیان را داشته باشند بزرگ تر بودن دختر قابل جبران است. (البته نظر نهایی ما در چنین مواردی به علت آسیب‌های احتمالی توصیه به عدم ازدواج است).

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.