ناشناس

مشورت در خانواده ما وجود نداره و از این بابت ناراحتم" لطفا راهنمایی کنید.

به نام خدا با عرض سلام و وقت به خیر خدمت شما مشاوران عزیز. من 8 سال هست که ازدواج کردم همسرم دو سال ازم بزرگتر هستن. ایشون توی تصمیم گیری های زندگی اعم از اینکه کجا بریم خونه ی کی بریم یا مثلا مسافرت بریم یا مثلا چه حرفی یا مطلبی رو کجا اعلام کنه بگه یا نگه کلا با من از قبل مشورت و هماهنگی نمی کنه. همیشه بهش میگم توی زندگی مشترک باید حتما مشورت برای کارها داشته باشیم ولی بازم گوش نمیده. خیلی از صحبتها یا اتفاقاتی که ممکنه براش بیرون بیافته رو به من نمیگه بعنوان مثال با شخصی دعوای لفظی داشته و من بعد از سه ماه از کسی دیگه شنیدم بعد که بهش گفتم میگه آره درسته یادم رفت بگم. یا مثلا میره با دوستش قراره بیرون رفتن رو میذاره یا قراره رفتن به منزل کسی رو میذاره بعد که گذاشت قرار رو بعدأ به من میگه خوب بریم فلان جا با اون دوستم یا بریم امشب خونه این یکی دوستم یا مثلا اگه کسی کاری بگه برام انجام بده که باید راه دوری بره یا شهرستان دیگه ای بره به من نمیگه یا دقیقه 90 میگه من دارم می رم. خلاصه کلا توی کارها و امور زندگی از قبل با من مشورت یا هماهنگی نمیکنه. بار ها هم توی این 8 سال گفتم ولی فایده نداشته و بنظر خودم برای نظراتم زیاد اهمیت قایل نمی شه. واقعا احساس می کنم دوستم نداره و براش اهمیتی ندارم 😢 واقعا مستأصل شدم دیگه.ممنون می شم یه راه حل جلوی پام بذارید با تشکر فراوان
سه‌شنبه، 11 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشورت در خانواده ما وجود نداره و از این بابت ناراحتم" لطفا راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 34 ساله )

به نام خدا
با عرض سلام و وقت به خیر خدمت شما مشاوران عزیز. من 8 سال هست که ازدواج کردم همسرم دو سال ازم بزرگتر هستن. ایشون توی تصمیم گیری های زندگی اعم از اینکه کجا بریم خونه ی کی بریم یا مثلا مسافرت بریم یا مثلا چه حرفی یا مطلبی رو کجا اعلام کنه بگه یا نگه کلا با من از قبل مشورت و هماهنگی نمی کنه. همیشه بهش میگم توی زندگی مشترک باید حتما مشورت برای کارها داشته باشیم ولی بازم گوش نمیده. خیلی از صحبتها یا اتفاقاتی که ممکنه براش بیرون بیافته رو به من نمیگه بعنوان مثال با شخصی دعوای لفظی داشته و من بعد از سه ماه از کسی دیگه شنیدم بعد که بهش گفتم میگه آره درسته یادم رفت بگم. یا مثلا میره با دوستش قراره بیرون رفتن رو میذاره یا قراره رفتن به منزل کسی رو میذاره بعد که گذاشت قرار رو بعدأ به من میگه خوب بریم فلان جا با اون دوستم یا بریم امشب خونه این یکی دوستم
یا مثلا اگه کسی کاری بگه برام انجام بده که باید راه دوری بره یا شهرستان دیگه ای بره به من نمیگه یا دقیقه 90 میگه من دارم می رم. خلاصه کلا توی کارها و امور زندگی از قبل با من مشورت یا هماهنگی نمیکنه. بار ها هم توی این 8 سال گفتم ولی فایده نداشته و بنظر خودم برای نظراتم زیاد اهمیت قایل نمی شه. واقعا احساس می کنم دوستم نداره و براش اهمیتی ندارم 😢 واقعا مستأصل شدم دیگه.ممنون می شم یه راه حل جلوی پام بذارید
با تشکر فراوان


مشاور: خانم قربانی

من هم عرض سلام دارم خدمت شما همراه گرامی و روز و روزگارتان پر از خیر و شادی.
چندان خوشایند نیست که یک فرد از برنامه های شریک زندگی خود بی خبر باشد و یا تکالیف و برنامه هایی برای او در نظر گرفته شود که امادگی برای ان ندارد و یا نظر در ان بی تاثیر باشد. تقاضای شما مبنی بر مطلع شدن از برنامه های مشترک زندگی به حق است اما اینکه همسرتان به این خواسته شما توجهی ندارد میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد اما مطمئن باشید که این امر دلیل بر دوست نداشتن شما نیست. به شما توصیه میکنم که برای رفع استیصال خود و حل این مسئله نکات ذیل را مورد توجه قرار دهید.
- از انجا که اکثر ازدواج ها بدون اموزش مهارتهای روابط مشترک صورت میگیرد، زوجین بسیاری از نکات و رفتارهای زندگی مشترک را بلد نبوده و ناخواسته باعث رنجش یکدیگر میشوند، مثلا همسر شما نیاموخته که با شما مشورت کند و قبل از اقدام با شما نظرسنجی کند. البته این در مورد دیگر رفتارها و حتی رفتارهای شما نیز صدق میکند و تا زمانی که خود فرد احساس مشکل نکند نیاز به تغییر برای او معنا نخواهد داشت و رفتارش همانند سابق ادامه پیدا میکند.
- مردان نیاز دارند که فرد مقتدر خانواده خود باشند و تصمیم گیری و رهبر بودن را نیز لازمه ان و حق مسلم خود میدانند و ممکن است که فکر کنند با نظر سنجی مدام از همسرانشان اقتدار انها کم رنگ شود و چون دوست دارند مورد اطاعت باشند، نگران میشوند که مبادا استقلال و ریاست شان خدشه دار دیده شود.
- گفتید که 8سال است که خواستار تغییر رفتار همسرتان بوده اید و گفته هایتان ثمری نداشته است. جالب است بدانید که انتظار تغییر همسر، انتظار نامعقولی است و زوجین باید با انچه هست سازگار شوند نه اینکه به انچه "باید باشد" دل خوش باشند و هم و غم شان را صرف رسیدن به ایده ال های خود بکنند. شما فقط به عنوان همسر میتوانید نیازهای خود را در زمان مناسب و با لحن پسندیده درخواست نمایید و در زمان هایی که در رفتار همسرتان نشانه هایی از رفتار مورد نظر مشاهده کردید ، قدردانی نموده و ایشان را تشویق و تایید کنید تا زمینه تکرار را فراهم سازید. و در واقع شما فقط میتوانید تاثیرگذار باشید نه تربیت کننده و اصلاح کننده رفتار همسر. اگر اینگونه بیندیشید احساس های منفی کمتری را تجربه خواهید کرد و سازگاری تان بیشتر میشود.
- در نظر داشته باشید زمانی که همسرتان با شما صحبت میکند هیچگاه به نصیحت، سرزنش یا ایراد گیری و نشان دادن راه درست نپردازید. این رفتارها سبب میشود همسرتان هیچ میل و رغبتی به صحبت و مشورت کردن با شما نداشته باشد. به یاد داشته باشید که شنونده خوب بودن را تمرین کنید و این مهارت را بیاموزید.
- نکته اخر اینکه، هر مسئله ای نیاز به مشورت ندارد یا اصلا امکان نظرسنجی در هر زمانی ممکن نیست، کافی است که شما حدود خود را تعیین کرده و فقط حساسیت های خود و همسرتان را بشناسید و در امور جزیی با توجه به شناختی که از یکدیگر دارید عمل کنید و امور اساسی را مورد توجه قرار دهید.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.