ناشناس

مشکلم عدم تفاهم با همسرمه؛ چیکار کنم؟

سلام.خسته نباشید من همسرم همش قدیمی فکر میکنه و فقط میگه هر چی من بگم همونه. حتی حاضر نیست یه کم خودش رو بروز کنه واقعا این قدیمی فکر کردنش خیلی عذابم میده مثلا: +میخوام برم جایی _نه +باشه ولی اخه چرا _دارم بهت میگم نه -نه.نه.نه وقتی میگم نه یعنی نه +متوجه شدم که نباید برم ولی بگو چرا نباید برم یا اگه برم چی میشه _حالیت نمیشه دارم میگم نه -یک کلمه نه دیگم با من بحث نکن +😒😞😞😢
جمعه، 12 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشکلم عدم تفاهم با همسرمه؛ چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 22 ساله )

سلام.خسته نباشید من همسرم همش قدیمی فکر میکنه و فقط میگه هر چی من بگم همونه. حتی حاضر نیست یه کم خودش رو بروز کنه واقعا این قدیمی فکر کردنش خیلی عذابم میده مثلا:
+میخوام برم جایی
_نه
+باشه ولی اخه چرا
_دارم بهت میگم نه
-نه.نه.نه وقتی میگم نه یعنی نه
+متوجه شدم که نباید برم ولی بگو چرا نباید برم یا اگه برم چی میشه
_حالیت نمیشه دارم میگم نه
-یک کلمه نه دیگم با من بحث نکن
+😒😞😞😢


مشاور: خانم قربانی

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون
از رفتارهای همسرتان گله مند بوده و ان را قدیمی خواندید. شاید منظورتان سالاری گری و بی توجهی او به نظرات شما بود. شما جوان هستید و دوست دارید به راحتی خواسته های خود را دنبال نمایید. اما این برخوردهای ایشان برای شما مانع ایجاد میکند و رنج تان میدهد. شما مثالی در مورد اجازه خروج از منزل را عنوان کردید، بهتر بود در مورد دیگر رفتارها و ارتباط هایتان هم اشاره ای میداشتید تا ابعاد مسئله قابل درک باشد. اینکه مردی خواستار اطاعت همسرش باشد قدیمی بودن نام نمیگیرد. زیرا که ذات و نقش مردانه در کل جهان و در طول تمامی دوران ها میطلبد که زن مطیع باشد و قوام رابطه زوجینی هم به این امر مرتبط میباشد البته ذات زن هم به دنبال یک قدرت برتر برای محافظت است. اما اینکه مثلا چرا همسرتان نمیخواهد دلیل کارش را برای شما توضیح دهد، به دلایل متفاوتی میتواند صورت بگیرد. اول همان نشان دادن اقتدار، دوم عدم تسلط بر مهارت ارتباطی و ناتوانی در بیان و برقراری ارتباط موثر. مردها همانند زنها نمیتوانند به راحتی از ارتباط کلامی بهره بگیرند. سوم، لجبازی برای رسیدن به خواسته ها.
گاهی افراد برای رسیدن به خواسته هایشان، لجبازی میکنند. این خواسته میتواند همان تامین اقتدار باشد و یا دیگر نیازهایی که براورده ساختن ان، به عهده خانم است. لازم است شما تکالیف همسرانه خود را به نحو حسن عمل کرده و مطیع همسرتان باشید و در موارد این چنینی و ابراز مخالفت به این عبارت به او پاسخ بگویید: باشد چون شما گفتید نمیروم. چه بهتر بود دلیلش را هم میگفتید تا با اگاهی از ان، در موارد بعدی هم رعایت میکردم و حتی دیگر تقاضا نمی نمودم.  اگر همسرم میگوید نروم حتما دلیل قانع کننده ای دارد، من به او ایمان دارم و مخالفتش را میپذیرم و ... . پاسخ های اینگونه، اطاعت بی چون چرای شما را به همسرتان نشان میدهد و به وی میفهماند او را قبول دارید. این مورد از نیازهای مهم روانی یک مرد است که تامین ان برایش بسیار مهم می باشد و عکس العمل مثبتی را برای شما خواهد داشت.
در گام بعدی لازم تمایلات، علایق و نیازهای همسرتان را بشناسید و توجه ویژه به ان داشته باشید. همین عدم توجه هم سبب لجبازی و مخالفت های بیمورد میتواند باشد. از طرفی همسو کردن علایق سبب میشود که از برخی درخواستهای نامقبول پرهیز نموده و از ایجاد ناراحتی جلوگیری نمایید. رعایت نکات فوق میتواند در حل مسئله شما موثر باشد. البته توصیه میکنم برای ادامه ارتباط موثر با همسرتان حتما از اموزشهای مهارت زندگی و روابط زوجین بهره بگیرید و یا با مطالعه کتب مربوطه، خود را به مجهز به راهکارهای ارتباط مثبت و مدیریت موفق زندگی نمایید. کمک گرفتن از مشاوره حضوری خانواده هم بسیار سودمند است.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما