ناشناس

درسم خوبه ولی خیلی روی نمره20حساسم، چیکار کنم؟

سلام. من کلاس هشتم هستم درسم هم خیلی خوبه اما گاهی که توی امتحان بیست و پنج صدم یا نیم نمره غلط دارم حس میکنم تنبل شدم و درسم خوب نیست معدل نوبت اولم بیست شد.
جمعه، 19 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

درسم خوبه ولی خیلی روی نمره20حساسم، چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 13 ساله )

سلام. من کلاس هشتم هستم درسم هم خیلی خوبه اما گاهی که توی امتحان بیست و پنج صدم یا نیم نمره غلط دارم حس میکنم تنبل شدم و درسم خوب نیست معدل نوبت اولم بیست شد.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.
مسئله ای که شما با آن روبرو هستید کمال گرایی افراطی است. زیرا در عرف نمرات بین 18 تا 20 یعنی بالاترین نمرات و به عنوان نقص محسوب نمی شود ولی شما به کسر کمترین نمره نیز احساس تنبلی می کنید.
خواهر محترم! مطمئنا کمالگرا بودن واقعی به فرد کمک می نماید تا هر روز بر موفقیت هایش افزوده شود اما کمالگرایی کاذب و مجازی ثمره ای جز دور شدن از دیگران و آسیب روانی برای فرد نتیجه ایی در بر ندارد. همین اندازه که احساس می نمایید این وضعیت و حالت مناسب روحیه شما نیست و درصدد تغییر آن هستید نشان از درایت و عزم و قدرت اراده شما می باشد آنچه در کلام شما مایه امیدواری می باشد پذیرش واقعیت است و آنچه باید فرا بگیرید تغییر این موقعیت است.برای تغییر موقعیت یعنی رهایی از وضعیت موجود و حرکت بسوی وضعیت مطلوب لازم است نوع نگاه و تفکر به خود و دیگران و زندگی و حوادث را تغییر دهیم و به همه چیز واقع بینانه نگاه کنید.
رفتارهای منطقی لازم برای غلبه بر گرایشات کمال گرایی
 * پذیرفتن خود به عنوان یک انسان، زیرا انسان به هر حال خطاهایی دارد.
* بخشیدن خود به خاطر اشتباهات و شکست های جزئی
 * بازگشت فوری به روال عادی زندگی پس از هر شکست.
 * پذیرفتن اینکه ایدآل فقط یک راهنما و هدف است که باید برای رسیدن به آن تلاش کرد، نه اینکه باید %100 به دست آید.
* ایجاد قالب های زمانی واقع گرایانه و قابل انعطاف برای رسیدن به یک هدف.
 * ایجاد حس صبر در خود برای رسیدن به اهداف.
 * آسان گرفتن به خود؛ ایجاد اهداف یا ضرب العجل ها و فرجه های غیرواقعی و غیرمنطقی برای رسیدن به آن فقط شما را در مسیر شکست قرار می دهد.
خواهر محترم؛ گل بی خار خداست؛ پس اگر نمره ای کمتر از 20 آوردید به عنوان شکست نبینید بلکه به موفقیت های قبلی توجه کنید و خودتان را توانمند بدانید.
موفق و سربلند باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.